Toon posts:

Bedraad netwerk koppelen aan wifi van router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben een bedraad netwerk, wat nu via een UTP kabel is verbonden met de router. Werkt prima. Binnenkort gaan we verhuizen en in ons nieuwe huis kan ik geen kabel naar de router aanleggen. Ik moet ons netwerk (met 9 clients) via een soort ontvanger verbinden met het wifi van de router. Hoe doe ik dat?
Heb een AP gekocht, de DLink AC1750. Heb daar een wireless client ingesteld. Is niet te zien op de router, en netwerk heeft geen verbinding. Heb verschillende helpdesks gebeld en die zeiden me dat ik een bridge nodig had. OK, nieuw AP besteld DLink DAP 2660, met bridge functie. Heb ik nog niet ontvangen, maar hoe moet ik dat instellen? Is mijn visie goed? Of moet ik iets heel anders gaan bestellen?
Ik hoor het graag van jullie.

Mvg,
Fokke Nauta

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-04-2020 17:59)

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Wat in dit subforum altijd als advies wordt gegeven is niet zonder reden. Kijk of het niet toch mogelijk is om een kabel te trekken, dit gaat je enorm veel ellende besparen op de langere termijn.

In principe moet ieder apparaat dat het toestaat om met een wifi-netwerk te verbinden en deze connectie te verbinden aan een ethernet interface kunnen werken. De kans is echter zeer aanwezig dat het apparaat de wifi-verbinding als soort van WAN-interface ziet, waardoor je naast de wifi-ellende ook nog eens dubbele NAT krijgt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Wat in dit subforum altijd als advies wordt gegeven is niet zonder reden. Kijk of het niet toch mogelijk is om een kabel te trekken, dit gaat je enorm veel ellende besparen op de langere termijn.

In principe moet ieder apparaat dat het toestaat om met een wifi-netwerk te verbinden en deze connectie te verbinden aan een ethernet interface kunnen werken. De kans is echter zeer aanwezig dat het apparaat de wifi-verbinding als soort van WAN-interface ziet, waardoor je naast de wifi-ellende ook nog eens dubbele NAT krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Client bridge is de functionaliteit die je nodig hebt. Je geeft niet aan welke DLink je gekocht hebt ("AC1750" is een marketingblaat-snelheidsaanduiding, niet een typenr), maar normaliter zou het moeten kunnen werken.

De DAP2660 heeft alvast lagere specs dan "AC1750", maar aangezien je hier wel modelnr geeft is het hier wel na te gaan. Kijk naar pagina 18 van de handleiding:
https://eu.dlink.com/uk/e...60_a1_manual_v1_01_ww.pdf

Het is allemaal redelijk rechttoe-rechtaan, maar dit is een kleinzakelijk apparaat, geen consumentenapparaat en zowel interface als handleiding gaan ervan uit dat je de basics van WiFi onder de knie hebt. Gezien je vraag kan dat wel eens een uitdaging zijn vrees ik - zeker aangezien ik vermoed dat je problemen met de eerste AP meer te maken hebben met foute instellingen dan met defect of ongeschikt hardware...

Allicht handig om bij het begin te beginnen:
- welke router heb je (merk+model)?
- is er op locatie waar je die AP's in client bridge mode probeert te zetten überhaupt WiFi-dekking vanuit de router (kun je er bijv met een laptop op internet)?
- wat heb je exact op die eerste AP proberen in te stellen?

Ik vermoed dat het niet gelukt is om via WiFi te verbinden met de router, vandaar dat je op de router geen verbonden apparaat zag en achter de bridge geen verbinding had.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
stop met je centjes aan apparatuur uit te geven, en huur een vakman in om een kabel aan te leggen ...

telefoonlijn vervangen naar utp, tv aansluiting hertrekken met UTP erbij... echt, wat een vakman kan is astonishing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je echt geen kabel kan trekken (bijv. om dat je vloer van 100% staal is en je alleen een setje boren voor beton en hout hebt) kan je als downgrade nog denken aan powerline adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- welke router heb je (merk+model)?
Fritz!box 7581
- is er op locatie waar je die AP's in client bridge mode probeert te zetten überhaupt WiFi-dekking vanuit de router (kun je er bijv met een laptop op internet)?
Jazeker. 2.4 en 5 G
- wat heb je exact op die eerste AP proberen in te stellen?
Eerst een wireless client. De router zag wel onze smartphones op het wifi, maar niet dit ding.
Er viel geen verbinding te krijgen.
Toen een WDS mode. Zolang ik het IP adres van het AP buiten ons netwerk laat vallen, was dit AP op de router te zien, maar ik kon geen verbinding met de router en het internet krijgen.

Ik dacht dat het heel eenvoudig zou zijn, maar als ik jullie commentaren lees, ga ik toch maar een kabel aanleggen. Een hele klus maar zo gaat het gebeuren.

Bedankt in ieder geval!

Met vriendelijke groet,
Fokke Nauta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens,de eerste AP was een DLink DAP 2680. Hoewel die niet genomineerd was als zijnde met een bridge mode, had hij die volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Volgens mij heb je juist een wireless bridge nodig.

Modem > router > Wifi AP >-wireless-> Wireless Bridge > switch > clients

Een goedkope die ik daarvoor gebruik is een simpele tp link van 25 euro TLWR802N .

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1