Vraag

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08-2022
Regelmatig verlies ik het geluid in mijn rechteroor zonder een duidelijke oorzaak. Bij het gamen, youtube of wat dan ook, verschuift het geluid, soms stapsgewijs, soms abrupt, van beide kanalen, naar uitsluitend links.

In eerste instantie dacht ik natuurlijk aan een defecte headset, maar dit blijkt het probleem niet te zijn. Zowel mijn headset als speakers hebben hier last van. Soms gaat het lang goed, soms gaat het meteen fout. Eenmaal kan ik me herinneren dat het geluid abrupt veranderen tijdens een hard geluid. Wanneer het geluid uitsluitend links wordt afgespeeld, helpt het bijna altijd om de jack te unpluggen, en weer erin te doen, soms moet ik het een paar keer doen. Ik heb twee aansluitingen, veranderen van aansluiting verandert niks.

Ik heb een de laatste drivers geïnstalleerd (Realtek HD Audio), en verder geen extra audio software geinstalleerd.

MB: gigabyte b150n phoenix wifi
CPU: Intel i5-6600
Windows 10

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je unplugt hem steeds om het te repareren, maar kijk eens bij de instellingen op het moment dat ie (al dan niet helemaal) naar links verschoven is? Kun je ergens een balans-instelling zien die naar links staat?

Wat als je aan de balans schuift, reset het geluid zich dan weer?

Beetje een long shot maar heb je misschien (per ongeluk, waarschijnlijk) een sneltoets ingesteld voor het instellen van de balans?

En geef ook even de details van je headset en speakers.

[Voor 6% gewijzigd door Room42 op 22-04-2020 18:20]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08-2022
Room42 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:20:
Je unplugt hem steeds om het te repareren, maar kijk eens bij de instellingen op het moment dat ie (al dan niet helemaal) naar links verschoven is? Kun je ergens een balans-instelling zien die naar links staat?

Wat als je aan de balans schuift, reset het geluid zich dan weer?

Beetje een long shot maar heb je misschien (per ongeluk, waarschijnlijk) een sneltoets ingesteld voor het instellen van de balans?

En geef ook even de details van je headset en speakers.
Volgens mij heb ik dit al eens nagekeken, maar weet het niet meer zeker. Als het weer gebeurt zal ik kijken of de balans instelling is veranderd.

Headset is: Sennheiser HD569
Speakers: Edifier Speakerset R1280T 2.0, 42W

[Voor 5% gewijzigd door Ammun op 22-04-2020 18:52]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:40
Poort beschadigd? Vuil? Even reinigen.. Klinkt als zoiets, ergens slecht contact.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee