Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Heb mijn oude analoge TV verwisseld voor een digitale LG oled 55C9.
De drie NPO kanalen kon ik meteen bekijken, maar m.n.de RTL zenders niet; 'gecodeerd'.
Daarvoor heb ik inmiddels bij Ziggo een z.g. Cl+-module besteld.
Waarom kan ik die NPO- zenders wel en die andere niet meteen bekijken??
Op mijn iphone kon ik ze via de Ziggo-app wél meteen allemaal bekijken??

Heb die TV in de winkel gekocht; waarom heeft de verkoper niet meteen gevraagd of ik er zo'n module bij wilde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
omdat NPO fta is en de rest niet ?

je iphone daar zit toch geen kabel aan
Heb die TV in de winkel gekocht; waarom heeft de verkoper niet meteen gevraagd of ik er zo'n module bij wilde??
omdat je ook van ziggo een kastje kan krijgen dus het hoeft niet met een ci module

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 22-04-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
boyette schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:01:
omdat NPO fta is en de rest niet ?

je iphone daar zit toch geen kabel aan

[...]

omdat je ook van ziggo een kastje kan krijgen dus het hoeft niet met een ci module
Wat is het op dit punt het verschil tussen de NPO- en de RTL-zenders??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat op de NPO zenders geen encryptie wordt toegepast.. en bij de rest wel?

en zonder CI+ module & geldige smartcard gaat je TV er niks van begrijpen..

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
Zolang je module er nog niet is: laat je tv opnieuw zoeken maar kies 4444 voor het netwerk, dan kun je RTL en zo ook bekijken, weliswaar slechts in SD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
Voor het standaard pakket heb je geen CI+ kaart nodig, en volstaat het de juiste tuner instellingen voor jouw regio te vinden.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
ceesvb schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:04:
[...]
Wat is het op dit punt het verschil tussen de NPO- en de RTL-zenders??
dat heb ik net uitgelegd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Leg het nou ff goed (lees: simpel) uit voor @ceesvb :P

Nederland 1 2 3 en een paar andere dingen zijn publieke zenders, gefinancierd met belastinggeld. Ze zijn daarom openbaar zonder versleuteling te bekijken en daarom kan je tv dat native zonder CI+ module.

Commerciele zenders (hence the term) zijn alleen te bezien in een abonnementsvorm waar je voor moet betalen. Die zijn dus encrypted en daarom is de module van je provider nodig.

Dat het op je telefoon wel werkt is omdat dat een andere vorm authenticeren betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ceesvb
Verkoper heeft dit niet opgebracht, omdat zoiets algemeen bekend is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:22

FeaR

In GoT we trust

ceesvb schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:35:
Mijns inziens wel. Tevens ben je niet verplicht om Ziggo te nemen, genoeg andere leveranciers om TV te kijken. Lijkt me niet dat een verkoper dat soort informatie hoeft te verschaffen en van elke vorm op de hoogte te hoeven zijn. Een beetje consument moet zichzelf toch wel een beetje in kunnen lezen. Als jij weet dat je Ziggo hebt dan zou ik die site/klantenservice raadplegen en niet de verkoper van een TV. Naast een CI+ zijn er nog andere opties om TV te ontvangen, denk aan een losse decoder die je (bij voorkeur) via HDMI aan de TV aansluit.

Edit:
Sowieso zou het in het geval van Ziggo puur informatief zijn wat de verkoper zou kunnen vertellen. Ik dacht dat Ziggo alleen via hun eigen klantenservice apparatuur verhuurd en niet verkoopt in winkels. De CI+ module is maar één deel wat je nodig hebt, dat is de interface. In de module komt een kaart die aan je abonnement is gekoppeld en voor de daadwerkelijke zenders zorgt. Als in, de kaart weet welke zenders je mag zien en welke niet.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 22-04-2020 19:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
FeaR schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:42:
[...]

Mijns inziens wel. Tevens ben je niet verplicht om Ziggo te nemen, genoeg andere leveranciers om TV te kijken. Lijkt me niet dat een verkoper dat soort informatie hoeft te verschaffen en van elke vorm op de hoogte te hoeven zijn. Een beetje consument moet zichzelf toch wel een beetje in kunnen lezen. Als jij weet dat je Ziggo hebt dan zou ik die site/klantenservice raadplegen en niet de verkoper van een TV. Naast een CI+ zijn er nog andere opties om TV te ontvangen, denk aan een losse decoder die je (bij voorkeur) via HDMI aan de TV aansluit.
Dat, en daarnaast mag je er als verkoper wel vanuit gaan dat de meeste mensen de zaken rondom de tv al wel op orde hebben omdat ze al vanaf een model komen wat relatief bij de tijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Moet de verkoper dan ruiken hoe jij het apparaat wilt gebruiken? Die CI+ module heb je nu toevallig nodig omdat je een uitgebreid zenderaanbod via de kabel wilt bekijken. Misschien neem je wel genoegen met de (45 stuks) standaard zenders, die kun je nu al kijken als je de TV goed instelt. Of misschien heb je ADSL/glasvezel en kijk je via een settopbox. Misschien heb je een satellietschotel staan. Zoveel mogelijkheden... en normaalgezien is de klant denk ik beter op de hoogte van wat hij precies wil dan de verkoper.

Bovendien, die CI+ module kun je toch helemaal niet daar kopen? :? Dacht dat je die tegenwoordig alleen via Ziggo zelf kunt bestellen. Of in ieder geval de smartcard die je er bij nodig hebt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:17
Xander schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:48:
[...]

Bovendien, die CI+ module kun je toch helemaal niet daar kopen? :? Dacht dat je die tegenwoordig alleen via Ziggo zelf kunt bestellen. Of in ieder geval de smartcard die je er bij nodig hebt...
Klopt, de smartcard krijg je alleen als je bij Ziggo een ci+ module huurt.
Althans, zo was dat tot een jaar geleden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
file:///C:/Users/ceesb/Desktop/dvb/Contents/settings/channel/autotuning_e/eng/w45__settings__channel__autotuning_e__eng.html

@ceesvb Als ik de zip handleiding download, zie ik dat je de 'Set Cable Settings' sectie moet volgen/invullen voor jouw regio. Daarna zou je alle zenders uit het Kabel TV pakket digitaal moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Bedacht inmiddels, dat verkoper van de tv wel iets gemompeld heeft over een extra optie voor betere beeldkwaliteit, waarop ik de klantenservice van Ziggo gechat heb, waar ik niet veel wijzer van werd..
Ben nu iig op de hoogte; waarvan dank!! :*) :*)
vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Veel mensen hebben een losse decoder ipv CI+ module.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:55
CI module voor Ziggo ontvangst bleek bij mijn aankoop van de TV een ware ramp. Ik dacht telkens dat het aan de TV lag omdat het beeld belabberd was. Een losse decoder weigerde Ziggo te leveren of ik moest het abonnement wijzigen ofwel 10 euro meer per maand. De verkoper van mijn TV vertelde dat de slechte kwaiteit veroorzaakt wordt door de CI module. Ik overgeschakeld naar KPN. Er ging een wereld voor mij open zoveel beter dat beeld nu is. En ook nog eens 5 euro goedkoper dan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Heb een LG OLED55C9 en ook 'Ziggo-kabel' en m.i. een prima beeld.
Kan ik beter ook overstappen naar KPN?
En zo nee, waarom niet??

[ Voor 40% gewijzigd door ceesvb op 23-05-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Het beeld van ziggo is beter dan de kpn. Maar je moet dan wel naar de HD zenders kijken. Wellicht zat @henk1957 naar de SD zenders te kijken. Dat is gewoon een kwestie van instellen.

De CI module bepaald de kwaliteit niet, dit wordt bepaald door de SD of HD signalen. SD kanalen zijn op een grote tv vaak niet zo heel mooi om aan te zien.

Het overgrote deel van de zenders kun je (tegenwoordig) echter prima in HD kijken.

Heb je niet toevallig een handig neefje die hier kennis van heeft en het je kan uitleggen of instellen?

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 23-05-2021 09:58 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Als je beeld slecht is met de ci+ module dan is er iets mis met je coax. Als alle aansluitingen goed zijn zou de beeldkwaliteit niet of nauwelijks mogen uitmaken. Ik heb de ci+ van Ziggo ook met een LG Oled van 2018 en het beeld is gewoon goed.

Of je bij Ziggo moet blijven? Tsja dat is een kwestie van vergelijken. Met de ci+ heb je geen losse kastjes en afstandsbedieningen nodig. Verder kan je bij Ziggo gratis extra televisies aansluiten zonder ci+ of kastjes maar dan heb je de basis kabel en maar een paar zenders in HD.
Bij KPN kan je via glasvezel met een kastje per TV kijken. In de basis ook goedkoper maar je hebt dan wel een ethernetkabel bij je tv nodig.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Omdat content providers dat eisen.

NPO wordt unencrypted doorgegeven want wij betalen dat via belasting, overgens die andere zenders kan je ook wel op SD kwaliteit zien zonder CI+ kaart dan moet je instellingen wijzigen, de HD kanalen zitten achter decoder en daarom CI+ nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 23-05-2021 10:06 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Xander schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:48:
[...]

Dat is een verdien model van de providers, vroeger kon je ze nog kopen dat is afgeschaft omdat ze teveel inkomsten misliepen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Een SD kaart is toch een geheugenkaart??
Zie geen SD card slot?

[ Voor 23% gewijzigd door ceesvb op 23-05-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
ceesvb schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:07:
Een SD kaart is toch een geheugenkaart??
Mag een afkorting niet meerdere betekenissen hebben? In dit geval Standard Definition (in tegenstelling tot High Definition). Natuurlijk verwatert het een beetje met de tijd, tegenwoordig zou je eerder 1080p, of zelfs 2160p, als standaard zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Is Standard Definition een eigenschap van het signaal van het betreffende kanaal of kan die worden ingesteld??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Dat is een eigenschap van de niet HD kanalen.

@ceesvb Heb je het na ruim een jaar nog niet werkend dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
@ceesvb Volgens mij kun je beter een handig neefje erbij vragen. Blijkbaar mis je ongeveer 20 jaar aan nieuwe technieken en definities. Er wordt overal vanuit gegaan dat je inmiddels wel wat basiskennis hebt.

Ik denk dat de uitleg van Ziggo https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus dan ook Chinees voor je is.

Ook hier op Tweakers word er vanuit gegaan dat je zelf het een en ander uitzoekt ipv alles maar vragen. Je vragen zijn ook zo op internet te vinden omdat het zoals al gezegd is basiskennis is.

Zoek bijvoorbeeld maar eens op Google: Wat is HD tv of Wat is SD tv.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1