Fritz Powerline werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roembol2000
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-07 18:28
Mijn vraag:
Ik heb een Fritz Powerline 546E in combinatie met een Fritz Powerline 510E die in de meterkast hangt. Sinds een tijd werkt bij mij de WiFi niet en bij andere mensen in het huis de WiFi soms wel en soms niet. Als de WiFi werkt is hij overigens onbruikbaar sloom.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb in de meterkast een Experia Box V9 waar een Fritz Powerline 510E aan hangt. Deze zit niet in een stekkerdoos. De 546E die in de woonkamer hangt zit ook niet in een stekkerdoos.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb uiteraard beide apparaten opnieuw opgestart (30 seconden laten afkoelen) en dat gaf geen verschil. Ik heb via ethernet mijn laptop aangesloten en de interface geopend, maar die is compleet in het Duits (ik kan het niet wijzigen) en ik zag niets raars als ik het ging vertalen via google translate. Als ik werk via ethernet werkt het trouwens wel. Ik heb de firmware van beide apparaten geüpdatet wat geen verschil gaf. Ik heb als tijdelijke oplossing een router aan de ethernet uit de powerline aangesloten. Dat werkte even, maar toen stopte het ineens met werken. Ik weet niet hoe ik verder moet, kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Kun je een linkspeed ofzo zien van die dingen?

Mijn vermoeden is dat de powerline gewoon te brak is. Het is een oud 500Mbit setje. Dat gebruikt alleen de fase en de nuldraad. Dat is de meest storingsgevoelige variant van powerline. Een brakke netadapter ergens kan al voldoende zijn om de handel te laten instorten.
Al eens een ander stopcontact geprobeerd?

Als je perse Powerline wilt gebruiken, pak dan een nieuwer setje wat g.hn (AV2) ondersteunt. Wel moet je een randaarde hebben op de stopcontacten. Dan heb je een 3e ader waardoor de betrouwbaarheid een stuk hoger wordt.

Dan nog kan het bij lange na niet tippen aan een kabel. Als je enige moeite doet heb je 1Gbit of hoger stabiel... En 't is nog goedkoper ook. Kost alleen wat moeite.

Eventuele coaxkabel gebruiken met een MOCA oplossing is ook een alternatief wat stabiel werkt.

Powerline en stabiel.. Het kan, maar garanties zijn 0.0 en 't kan zo van de ene op de andere dag anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roembol2000
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-07 18:28
Erg bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb niet heel erg veel verstand van netwerk en zo, en ik vroeg me af wat linkspeed is en hoe ik het kan meten.

Bedankt!