[Tele2] Dreigen met blokkade door overmatig opwaarderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1377974

Topicstarter
Ik kreeg vorige week ineens een smsje van tele2(t-mobile) dat ik mijn 4g unlimited bundel "overmatig opwardeer" en dat het in strijd is met hun voorwaarden.
Het is allemaal heel vaag en ik snap niet precies wat het probleem is. Willen ze dat ik met minder GB's tegelijk opwardeer?
ik wou weten of andere mensen hier ervaring mee hebben en of het echt legaal is om mensen te blokkeren op basis hiervan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsUTl-hg-QsprCgIl5Yd-10b4b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tw0tU5kil5L1TxYaMs19z5Wz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Begin is even met jezelf in de spiegel aan te kijken.

Zo'n bericht krijg je niet zomaar. Volgens mij heb je een onbeperkt data abbonement dat je voor andere doeleinde inzet dan dat het bedoeld is.

Hoeveel data verstook je dagelijks,wekelijks,maandelijks?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

De Nelis

en anders maar niet...

Je krijgt zo'n bericht niet zomaar. Neem eens contact op met de klantenservice, daar kunnen ze je haarfijn uit leggen waar het mis gaat.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@horusraw welkom op Tweakers.

Hoe / waarmee gebruik je de databundel?

Tevens heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 22-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-05 13:56
Je hebt een dag limiet van 5Gb, als je daar dagelijks overheen gaat en dagelijks een SMSjes stuurt om je dag limiet te verhogen, dan gaan de alarmbellen terecht af.

Zie:
Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?

Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.

De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.
Meer weten? Lees dan onze Fair Use Policy.
https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• klebsiella
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Waarom betaal je dan voor Unlimited als je niet Unlimited mag gebruiken? Zou eerlijker zijn als zij een datalimiet aangeven, dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Heb je speciaal daar nu een account voor gemaakt om hier te klagen.
Staat in voorwaarden faire use . Je zal wel flink meer dan gemiddeld hebben gebruikt.
Hoeveel heb je afgelopen maand gebruikt aan data?

[ Voor 53% gewijzigd door saharoen op 22-04-2020 19:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klebsiella
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Ik denk dat ts zijn punt vooral is dat Tele2 hier niet transparant over is, wat de fair use policy precies inhoudt. Je wordt eigenlijk misleid door te adverteren dat ze unlimited 4g aanbieden terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Hij staat vrij over te stappen naar kpn of vodafone die bieden tegenwoordig ook onbeperkt maar niet voor 25 euro per maand. En alle providers hebben een faire use policy die niet hard en duidelijk is want dan is het niet onbeperkt als je er cap op zet. Gaat om dat je netwerk niet overbelast. Ik weet niet wat topicstarter doet torrents of servers draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door saharoen op 22-04-2020 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 1377974 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:16:
Ik kreeg vorige week ineens een smsje van tele2(t-mobile) dat ik mijn 4g unlimited bundel "overmatig opwardeer" en dat het in strijd is met hun voorwaarden.
Het is allemaal heel vaag en ik snap niet precies wat het probleem is. Willen ze dat ik met minder GB's tegelijk opwardeer?
ik wou weten of andere mensen hier ervaring mee hebben en of het echt legaal is om mensen te blokkeren op basis hiervan?
[Afbeelding]
Per dag meer dan 5GB gebruiken met louter en alleen telefoongebruik is wel erg veel. Weet je zeker dat je jouw telefoon niet als router gebruikt oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vind het knap. ik heb ook unlimited van Tele2, en zelfs met pieken van 15GB/dag nog nooit een waarschuwing gehad over mn datagebruik.

Maar goed. die 15GB/dag zijn ook uitschieters, zoals een game download. Meestal red ik mij met de gestelde 5GB/dag. of iets erover heen (7GB)

Ik vermoed dat de TS veelvaak download en iets van een scriptje draait die direct de bundel omhoog gooit als tele2 een sms stuurt dat ie bijna op is waardoor ie letterlijk het internet leegtrekt.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 22-04-2020 19:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:15

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Je bent akkoord gegaan met voorwaarden toen je het abbo afsloot, voldoe je daaraan met jouw manier van verbruiken?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mrc4nl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:40:
Ik vind het knap. ik heb ook unlimited van Tele2, en zelfs met pieken van 15GB/dag nog nooit een waarschuwing gehad over mn datagebruik.

Maar goed. die 15GB/dag zijn ook uitschieters, zoals een game download. Meestal red ik mij met de gestelde 5GB/dag. of iets erover heen (7GB)

Ik vermoed dat de TS veelvaak download en iets van een scriptje draait die direct de bundel omhoog gooit als tele2 een sms stuurt dat ie bijna op is waardoor ie letterlijk het internet leegtrekt.
Dat doet mijn Android ook... zodra de SMS binnen is met 500MB resterend -> SMS terug sturen voor de volgende 1GB

nog nooit iets gehoord van Tele2.. al lijkt t me makkelijker om dan gewoon een andere SMS te sturen dat er voor de komende <random> minuten het niet mogelijk is om een extra GB aan te vragen

al moet ik wel zeggen dat mijn verbruik in het weekend piekt en door de week wel mee valt..
en als ik het gemiddelde pak (wat mijn Android gemeten heeft) kom ik op gemiddels 5.1GB per dag uit voor april..

maar goed inweze zou je per maand 150/155GB kunnen verbrassen..alleen denk ik niet dat ze het waarderen als je dat in een paar dagen doet ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 22-04-2020 19:48 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
De laaste keer dat ik waarschuwing heb gehad is 2004 met chello en 300 GB per maand :)
https://webwereld.nl/nieu...n-met-datalimiet-3718917/

[ Voor 36% gewijzigd door saharoen op 22-04-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
klebsiella schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:11:
Waarom betaal je dan voor Unlimited als je niet Unlimited mag gebruiken? Zou eerlijker zijn als zij een datalimiet aangeven, dan weet je waar je aan toe bent.
Bij normaal gebruik, ben je volledig ongelimiteerd en hoef je niet op de gigabytes te letten. Na 5GB moet je wel even ingrijpen zodat er niet (per ongelijk, bijvoorbeeld) een enorme download loopt. Een beetje het "ben je nog aan het kijken?" van Netflix.
klebsiella schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:32:
Ik denk dat ts zijn punt vooral is dat Tele2 hier niet transparant over is, wat de fair use policy precies inhoudt. Je wordt eigenlijk misleid door te adverteren dat ze unlimited 4g aanbieden terwijl dat niet zo blijkt te zijn.
Wat een onzin, ze zijn heel duidelijk dat het verbruik 5GB is en dat je daarna met een sms de bundel moet verhogen. En de fair use policy staat gewoon in de voorwaarden beschreven.

*knip*. Op de man spelen is niet nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 22-04-2020 20:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-05 13:56
klebsiella schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:11:
Ik zie dat mijn mening al meerdere keren wordt herhaald. Wat is dat nou voor een onzin, heb je de link gelezen? Daar staat het keurig uitgelegd.

&via de mobiel dagelijkse 5Gb verbruiken vind ik knap. Zoals ook in het artikel staat vermeld mag je gewoon meer data verbruiken, alleen moet je ff een SMSje sturen.

Ik gebruik m'n abonnement nu al 7 weken als hotspot voor m'n werk omdat ik op zolder geen goede wifi heb en heb maar 1x het limiet moeten verhogen. (Ons bedrijf maakt alleen gebruik van cloudsoftware, dus genoeg (normaal) internettraffic)

[ Voor 4% gewijzigd door Bamjohanson op 23-04-2020 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:55
Ik heb gister ook die sms gekregen, en mijn verbruik is amper 1tb per maand. Dit lag een jaar geleden rond de 8 a 10tb per maand en nooit bericht gehad. Ik denk dat T-mobile het verbruik van de tele2 klanten wil verminderen. Alleen bij me vader is geen mogelijkheid voor een internet aansluiting, mijn verbruik zal dus niet verminderen. Ze hopen er gewoon op dat mensen denken oh laat ik maar wat minder gebruiken maar hoeveel mensen echt hun verbruik zullen aanpassen zal mij benieuwen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEfFVSUS-CZfkZIuqla0OhOICWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JIoJ3IonlUYTS5fzbGH4v8oe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 23-04-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:21:
Alleen bij me vader is geen mogelijkheid voor een internet aansluiting,
ik kan je nu al vertellen wat Tele2 / T-mobile gaat zeggen.. dan neem je maar 4G voor thuis af

404 Signature not found

Acties:
  • +31 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik heb gister ook die sms gekregen, en mijn verbruik is amper 1tb per maand. Dit lag een jaar geleden rond de 8 a 10tb per maand en nooit bericht gehad. Ik denk dat T-mobile het verbruik van de tele2 klanten wil verminderen. Alleen bij me vader is geen mogelijkheid voor een internet aansluiting, mijn verbruik zal dus niet verminderen. Ze hopen er gewoon op dat mensen denken oh laat ik maar wat minder gebruiken maar hoeveel mensen echt hun verbruik zullen aanpassen zal mij benieuwen. [Afbeelding]
1TB per maand :D Over je mobiele verbinding. 33Gb per dag.

Soms toch blij dat een fair use policy bestaat om dat soort idioterie tegen te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
SMSfreakie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:25:
[...]

ik kan je nu al vertellen wat Tele2 / T-mobile gaat zeggen.. dan neem je maar 4G voor thuis af
Als het zo moeilijk moet dan wordt het gewoon een zakelijk abonnement. 25mbps is gewoon veel te weinig om op sommigen dagen 100/200 gb door heen te krijgen.Heb nu contact met klantenservice over dit gezeik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:26:
[...]

1TB per maand :D Over je mobiele verbinding. 33Gb per dag.

Soms toch blij dat een fair use policy bestaat om dat soort idioterie tegen te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKeORTazaHWFFJgYP-UD1E7aDTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2XpctaTHd38p4xzAxYrjGXZx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 23-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Moet ik het verschil tussen de letter G en de letter T misschien even uitleggen? :P
Ik vond het al zo'n hoop data, dit verklaard alles. _O-

edit: HEH? Er stond net een andere foto toch? Of begin ik nou door te draaien? Er stond net 11GB.

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 23-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb gister ook die sms gekregen, en mijn verbruik is amper 1tb per maand. Dit lag een jaar geleden rond de 8 a 10tb per maand en nooit bericht gehad.
8 tot 10 TB per maand? Dat haal ik op mijn vaste internet verbinding echt met geen mogelijkheid. 1TB per maand is al best wel 'veel' al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Serieuze vraag: Woon je in je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

WTF joh. Ik heb unlimited van tele2 en ik kom amper aan die 5GB per dag.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Maak je hotstops en haal je updates binnen ofso op je pc/ laptop?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:35:
[...]

90GB aan alleen al Speedtest. Mijn god! Hardop gelachen hier, bedankt @Roy Tollenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:35:
[...]

Valt wel mee
Agent47 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:36:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Maak je hotstops en haal je updates binnen ofso op je pc/ laptop?
Agent47 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:36:
Gebruik de hotspot wel eens voor me laptop of pc als ik bij me vader ben. Nou die data is er zo door ff pc resetten, spellen weer downloaden en daar gaat weer 500 tot 600GB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:38:
Gebruik de hotspot wel eens voor me laptop of pc als ik bij me vader ben. Nou die data is er zo door ff pc resetten, spellen weer downloaden en daar gaat weer 500 tot 600GB.
En dat doe je dan 30 keer per maand?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

rens-br schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:40:
[...]

En dat doe je dan 30 keer per maand?
Begin je dag schoon! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
dehardstyler schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:34:
[...]

Moet ik het verschil tussen de letter G en de letter T misschien even uitleggen? :P
Ik vond het al zo'n hoop data, dit verklaard alles. _O-

edit: HEH? Er stond net een andere foto toch? Of begin ik nou door te draaien? Er stond net 11GB.
Ja had hem gister ff op 0 gezet om te kijken wat ik alleen in een ochtend verbruikte. De foto van nu is de teller vanaf 1 februari tot 22 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en waarom zou je 100+GB per dag er door moeten jagen :? misschien ben ik gek hoor

en 25mbits continu => 8.7GB per uur => 210GB per etmaal

[ Voor 26% gewijzigd door SMSfreakie op 23-04-2020 13:44 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wanneer heb je die tellers voor het laatst gereset (zie onderaan die pagina op je telefoon). Is dit niet over een heel veel langere periode dan 1 maand?
Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:41:
[...]

Ja had hem gister ff op 0 gezet om te kijken wat ik alleen in een ochtend verbruikte. De foto van nu is de teller vanaf 1 februari tot 22 april.
1 februari 2020? Dat je via een hotspot veel data kan verstoken kan ik nog wel geloven, maar in nog geen drie maanden tijd 2.8TB via Safari :?

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2020 13:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Orion84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:42:
[...]

Wanneer heb je die tellers voor het laatst gereset (zie onderaan die pagina op je telefoon). Is dit niet over een heel veel langere periode dan 1 maand?
Ja dit is over een langere periode vanaf 1 februari tot 22 april. Dus het verbruik permaand is lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Orion84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:42:
[...]

[...]

1 februari 2020? Dat je via een hotspot veel data kan verstoken kan ik nog wel geloven, maar in nog geen twee maanden tijd 2.8TB via Safari :?
Is vooral 4k beelden via We Transfer, dat gaat namelijk via safari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb wat reacties opgeruimd die offtopic waren. We zullen maar even wachten totdat @horusraw reageert op alle reacties.

Verder is blijven herhalen dat het data verbruik van @Roy Tollenaar veel is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:06
Tele2 laat het natuurlijk ook zelf toe, door dat je via sms heel simpel en onbeperkt aanvullers kan aanvragen, zelfs als je dag bundel al niet eens op is, dat is bij bv t-mobile veel beter geregeld ;)

Dus misschien moet Tele2 is zelf maar eerst hun product in orde maken, in plaats van waarschuwingen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Heb antwoord van de klantenservice. Je mag best veel data verbruiken mits dit geen andere hindert op het netwerk. Dus heb tegen de klantenservice gezegd dat ik wat minder data verbruik. Ik vindt het alleen vreemd dat ik andere kan hinderen in hun gebruik terwijl ik in het buitengebied woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:42:
Heb antwoord van de klantenservice. Je mag best veel data verbruiken mits dit geen andere hindert op het netwerk. Dus heb tegen de klantenservice gezegd dat ik wat minder data verbruik. Ik vindt het alleen vreemd dat ik andere kan hinderen in hun gebruik terwijl ik in het buitengebied woon.
In het buitengebied kan ik me juist nog sterker voorstellen dat je anderen hindert, de dekking is daar een stuk dunner dan in een stadscentrum.

Afijn, lijkt me dat je een goede use-case hebt voor een vaste aansluiting met je verbruik. Moeite waard om naar te kijken (maar dat is als je ECHT in het buitengebied zit, vaak juist aangewezen op 4G...)

Met een beetje mazzel kan je over een tijdje met 5G uit de voeten, als die niet allemaal afbranden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hopelijk voldoet 5G wel. Anders is kijken naar T-mobile zakelijk data-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 00:17
Ik heb een paar maanden zonder vast internet gezeten en heb toen mijn phone abbo gebruikt als vervanger, pieken gehad van in een week 150gb. En zelfs toen niks gehoord, of je hebt 'pech' dat je bent opgevallen, of je hebt het heel bont gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
!GN!T!ON schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:11:
Ik heb een paar maanden zonder vast internet gezeten en heb toen mijn phone abbo gebruikt als vervanger, pieken gehad van in een week 150gb. En zelfs toen niks gehoord, of je hebt 'pech' dat je bent opgevallen, of je hebt het heel bont gemaakt.
Het is ook pas sinds kort. Had eerst ook nergens last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja, dat krijg met die reclames als "Niet omdat het moet, maar omdat het KAN."

Ik zou dat dan ook heel bijdehand aan ze terugsturen.

Niet dat ik ooit in aanmerking zou komen voor zulke berichten, ik gebruik mijn internet wel gewoon 'normaal' op mijn mobiel.
Wat een getallen kom hier langs zeg. En dan doen of het de normaalste zaak van de wereld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:14
Bamjohanson schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:03:
Je hebt een dag limiet van 5Gb, als je daar dagelijks overheen gaat en dagelijks een SMSjes stuurt om je dag limiet te verhogen, dan gaan de alarmbellen terecht af.

Zie:

[...]

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/
Lekker tegenstijdig ook. Je mag het Internet heeeeelemaal leegtrekken. Of toch niet...? Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nopheros schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:56:
[...]

Lekker tegenstijdig ook. Je mag het Internet heeeeelemaal leegtrekken. Of toch niet...? Wat is het nou?
Fair use policies zijn zo oud als het internet.

Dat niemand de algemene voorwaarden leest alvorens op "accepteer" te klikken maakt ze niet minder geldig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:14
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:11:
[...]

Fair use policies zijn zo oud als het internet.

Dat niemand de algemene voorwaarden leest alvorens op "accepteer" te klikken maakt ze niet minder geldig natuurlijk.
Zeg ook niet dat ze niet zouden gelden, zeg alleen dat hun marketing lekker tegenstrijdig is met hun voorwaarden, blijkbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, typisch gevalletje 'this is why we can't have nice things'... Strikt genomen zal je vast het hele internet leeg mogen trekken, maar 10 TB in twee maanden is wel echt buitenproportioneel veel. Daar is een vaste verbinding toch wel echt een stuk geschikter voor als de rest van je mobiele omgeving nog fatsoenlijk wil kunnen internetten. Niet meer dan terecht dat je op de vingers getikt wordt door Tele2.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:27
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door ikbenjoeri op 23-04-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

*knip*. Dit was dus niet de bedoeling, zie ook: rens-br in "[Tele2] Dreigen met blokkade door overmatig opwaarderen"

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 24-04-2020 07:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In het buitengebied is er minder dekking en minder masten, het is er dus juist niet op berekend dat iemand 24/7 uncompressed 4K naar binnen staat te trekken.

Dan blijft er simpelweg niks over van de capaciteit voor de rest van de mensen op dezelfde antenne.

Ik zie echter niet hoe het nemen van een zakelijk 4G abonnement dit (direct) gaat oplossen.

Als ergens geen kabel ligt: (glasvezel) kabel leggen.
Als ergens te weinig 4G capaciteit is: extra antenne ophangen.

Eerst je klanten lekker maken met: "niet omdat het moet, maar omdat het kan" en "internet helemaal leegtrekken".
En dan achteraf gaan klagen?

Ik ben het eens dat dit gebruik wel buitensporig en in zekere zin asociaal is. Maar de infrastructuur is blijkbaar ruk; en daar gaat de gebruiker niet direct iets aan kunnen doen?

Beetje zoals dat al die energiemaatschappijen nu in de paniek raken wegens zonnepanelen en laadpalen. Lekker lopen cashen, niets investeren en dan opeens moord en brand roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ook me broertje heeft bericht dat hij misbruik maakt terwijl hij juist alles op WiFi doet thuis. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo4mAuxnRHLLgekX53cB6qQLcwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvZCrYR9nI3Xum9rnYtaY1pB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6kwMvKXlPUYPgbLdesDgTqr1JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NuVd08pGmc6kPUIUwUeN6Vv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw6beDYQKFm0hpPi5M4Rz3QkAjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhGrjfPvsjkxMZJdX27ejPUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:02:
Ook me broertje heeft bericht dat hij misbruik maakt terwijl hij juist alles op WiFi doet thuis. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles op de wifi-hotspot zeker :+

Ik vermoed dat jullie gezin er andere gewoonten op nahoudt waar normale abbos niet op berekend zijn. Bijna 30gb aan TikTok bijvoorbeeld. Telefoon standaard tegen het gezicht aan getaped vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
82GB vanaf 18-5-2020 lijkt me niet veel je krijgt sowieso al 150GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:20
@Roy Tollenaar scroll eens helemaal naar beneden, daar staat: "Opnieuw ingesteld: [DATUM]". Welke datum staat daar? Ik heb bijv. ook 80GB daar staan, maar dat komt omdat ik de gegevens nooit reset 8)

[ Voor 26% gewijzigd door dvdheiden op 11-06-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:07

lasharor

7 december 2004

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Alles op de wifi-hotspot zeker :+

Ik vermoed dat jullie gezin er andere gewoonten op nahoudt waar normale abbos niet op berekend zijn. Bijna 30gb aan TikTok bijvoorbeeld. Telefoon standaard tegen het gezicht aan getaped vermoed ik.
Wat mij betreft is het niet een heel vreemd verbruik. Ik denk dat de meeste tieners wel "veel" bezig zijn met hun telefoon. Ik ben een stuk minder bezig en heb deze week ook al ~42GB aan data verbruikt (meeste over WIFI; updates, instagram, internet, youtube, spotify etc). Het is echt geen vreemd verbruikspatroon als je geen WIFI hebt...

Ik denk dat dat ook een beetje het probleem is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
28GB aan Tik Tok.... nondeju je zou maar wat doen met je leven zeg.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
dvdheiden schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:14:
@Roy Tollenaar scroll eens helemaal naar beneden, daar staat: "Opnieuw ingesteld: [DATUM]". Welke datum staat daar? Ik heb bijv. ook 80GB daar staan, maar dat komt omdat ik de gegevens nooit reset 8)
12 mei, dus een normaal gebruik!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6_0GN0yVnJ_qo4SKnwvMDxB_IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WTXG38lLmLRcpX4LchxGnlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

Wat mij in de foto's vooral opvalt is de hoge hoeveelheid gebruikte data bij 'persoonlijke hotspot', terwilj Tele2 in z'n voorwaarden expliciet benoemt als iets dat niet de bedoeling is. Je hebt unlimited data op je telefoon, niet bedoeld voor data-only apparaten of tethering.
Heel actief wordt daar niet op gecontroleerd volgens mij, maar als je al excessief veel data gebruikt zal men wellicht eens controleren (en dat zal best in een header of op basis van andere metadata te zien zijn) of dat niet het gevolg is van tethering.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Tsja weet je wat het denk ik is? Mensen gaan steeds meer Videobellen op hun telefoon de afgelopen maanden, men vind het steeds vaker handiger om te facetimen dan gewoon normaal bellen, doe ik met mijn familie ook.

Ik verstook die 5GB per dag rustig aan videoconferencing alleen al. Hoewel ik dit ook wel absurde aantallan vind heb ik echter wel mijn bedenkingen van de accuraatheid van de statistieken en de totale counter.

Zo heb ik voor mijn huidige periode (sinds 4 augustus 2018) kennelijk maar een kleine 685GB verstookt totaal. Terwijl ik maanden heb gehad waarin ik rustig 150GB verstookte (YT en netflix in de trein). Ik vraag me dus heel erg af of er niet toch meer verbruik is stiekem.

Ik snap overigens dat Tele2 nu iets van waarschuwingen gaat uitdelen hoor. Het is namelijk wel steeds drukker op LTE. Veel meer QoS afhankelijke dataservices als Zoom, MS teams, Skype, Facetime, Jitsi. Ik heb sinds het begin van het hele gedoe ook al een 100GB daaraan verstookt. Dat is wel wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hij gebruik de hotspot alleen voor Fortnite. (Op de laptop of iPad)

[ Voor 20% gewijzigd door Roy Tollenaar op 11-06-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

Roy Tollenaar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:24:
Hij gebruik de hotspot alleen voor Fortnite. (Op de laptop of iPad)
En toch is het ruim 38% van z'n gebruik. En denk erom: als je laptop of iPad aan je iPhone hangt voor data, gaat ook alle andere data van dat device (syncen van mail of OneDrive / Dropbox, updates, etc.) daar overheen.
Volgens de FUP is tethering op je unlimited data abonnement simpelweg niet toegestaan. Het wordt wel gedoogd, maar je hebt kans dat je zo'n SMS-je krijgt....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Kan bijna niet anders dan dat je de hele dag op je mobiel zit inclusief familie leden. Misschien geen WIFI thuis en je hotspot 24/7 aan? Blijkbaar ook TikTok. Werken jullie allemaal of zitten jullie allemaal thuis?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tijdje terug eens met een tele2 unlimited sim eens zitten uploaden... 150GB in een weekend.. (ging met 80~90mbit over 4G toch een stuk fijner dan over 5mbit xDSL :+ ) maar goed ik heb nog nooit een SMS gezien

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:29

his.dudeness

The Dude Abides.

Roy Tollenaar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:02:
Ook me broertje heeft bericht dat hij misbruik maakt terwijl hij juist alles op WiFi doet thuis.
[Afbeelding]
80GB is inderdaad heel weinig. Denk dat tele2 beetje willekeurig mensen uitkiest voor zo een bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:39
Ik heb dit in het begin heel vaak gehad, maar sinds de overname door T-Mobile eigenlijk niet meer. Wel interessant om te zien trouwens, want telkens als ik dit op de FP meldt, word ik nog net niet voor gek uitgemaakt. Ik bedoel dus dat ik het interessant vindt eindelijk eens te zien dat het niet alleen mij overkwam :)
Pagina: 1