Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:32
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een Macbook en een PC met Lightroom erop (laatste versie). Op mijn iPhone heb ik ongeveer 500 filmpjes staan die ik in Lightroom (op de Windows PC) wil importeren.

Ik heb de Foto's app geopend op de Macbook en gekozen voor Exporteer --> Exporteer ongewijzigd origineel. Als de ge-exporteerde bestanden wil importeren in Lightroom, dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Q9D12C3Lq57cY2YvRwUVWyGGyE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntcHUzJm9OoUGaMUDFVCWzXD.jpg?f=user_large

Ongeveer de helft wordt wél ingelezen, de andere helft niet. Met VLC Media Player kan ik elk bestand wel gewoon openen, alleen Lightroom slikt het niet.

Ik heb geprobeerd om Exporteer --> Exporteer 500 video's... te doen, alleen dan wordt de EXIF data overschreven met de exportdata waardoor de video's niet chronologisch getoond kunnen worden. Dat wil ik dus ook niet.

Een optie die wel goed gaat, is het downloaden van de video's via iCloud.com. De datum klopt, en Lightroom kan de video's importereren, alleen de kwaliteit is dan een stuk minder.

Weet iemand hoe ik de video's toch op de best mogelijke kwaliteit kan importeren in Lightroom en dat de originele EXIF data bewaard blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lightroom ondersteunt wel video's maar het is allemaal erg beperkt. Ik vraag mij af waarom je hier uberhaupt Lightroom voor gebruikt in plaats van een DAM als IMatch (https://www.photools.com/imatch/)?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Het beste programma lijkt me ACDsee, die importeert de iphone bestanden met originele datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Dit is een vraag voor @LiM_Louise die weet het exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiM_Louise
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03 20:39
Ik wil wel graag mee helpen met een probleem, ik raad je af om een fotoprogramma te gaan gebruiken om video's te monteren. Ik zelf werk met Edius 9.0 inmiddels, maar misschien vindt u dat te prijzig. Een beter en stabieler programma bestaat niet.
Ik heb nu 25 jaar ervaring in het monteren van video's, als u voordeliger uit wil zijn zou ik magix adviseren.
Natuurlijk kost het wat tijd om uit te zoeken hoe het werkt, maar dat kan ook niet anders gezien de mogelijkheden.
Lightroom en ACDsee is prima om hele mappen foto's mee te bewerken (dat doe ikzelf ook) maar niet geschikt voor video, je kan er eigenlijk helemaal niets mee.
MvG,
Louise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:32
LucyLG schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:27:
Het beste programma lijkt me ACDsee, die importeert de iphone bestanden met originele datum
ACDSee heb ik vroeger veel gebruiker (Versie 1.nogwat...)....Mooi programma! Daarna overgegaan naar IrfanView, maar ik zal eens kijken of er een trial van ACDSee is zodat ik kan testen of het werkt. Thanks voor de tip! :)
Pagina: 1