Problemen met HP 6730b

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-06 22:51
Hallo,

Voor thuiswerken gebruik ik mijn oude ( 2 de hands) laptop. Voor een andere laptop heb ik geen budget. Nu heb ik een paar irritante problemen.

1. Sinds kort valt mijn laptop soms uit. Dit gebeurd als ik bijv. Aan het video bellen ben en Outlook en Chrome open heb. De ventilator begint heel hard te loeien en dan opeens valt hij uit.

2. Windows Verkener loopt heel vaak vast. Dit gebeurt bijv. Als ik een map aanmaak of als ik op snelle toegang klik.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen

Beste antwoord (via Dvdjon op 29-04-2020 10:13)

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:13
Als ik zoek op "AESreset.exe" in Google kom ik voornamelijk pagina's tegen die naar Dell verwijzen.
Wel heb ik het volgende kunnen vinden voor HP:
https://h30434.www3.hp.co...urity/m-p/5937573#M143546

Weet alleen niet of dit ook voor jou van toepassing is, maar je zou eens kunnen kijken.

PV Output

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Zoals ik kan zien, is het een laptop die het laatst verkocht werd in 2010. Je vraagt waarschijnlijk te veel van de laptop. Als het in je budget zit, koop een nieuwe en bespaar je de moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:53
1. Wellicht zit er (veel) stof in de fans, dit kun je eens voorzichtig proberen schoon te maken met een stofzuiger met kunststof kop.

Zoals Lawwie al aangeeft, die laptop is gewoon heel erg oud. Zelfs de minimale specificaties van Chrome en Outlook zijn wellicht inmiddels al hoger dan de specs van jou laptop. Ik zou er in ieder geval geen euro meer aan verspillen maar alles gebruiken voor het investeren in een nieuwe(re) laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Bedankt! Ik ben voor een nieuwere aan het sparen. Weet iemand hoe je stof uit de fan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dvdjon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:39:
Bedankt! Ik ben voor een nieuwere aan het sparen. Weet iemand hoe je stof uit de fan haalt?
fan vastzetten met satéprikker en stofzuiger er op

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:04
Dat helpt vaak al veel en dan alle hoekjes / gaatjes van behuizing proberen te pakken. Eventueel kun je de laptop openmaken met deze instructie.

Verder kan deze laptop nog prima dienst doen draait bij m’n ouders ook al jaren voor mail, surfen en af en toe een documentje. Wat ook nog zou kunnen is dat de voeding niet helemaal lekker meer is. Doet de accu het nog en zijn er gekke dingen aan de adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Je kan de laptop 1 uur op de accu gebruiken. Toen ik hem kocht zat er al geen officiële adapter bij maar een van ewent. Ook laat de laptop niet lekker op. Als je de oplader in de laptop doet krijg je de melding dat hij aan netstroom zit maar niet oplaad. Als je er dan een beetje met de kabel beweegt, zit ie soms goed en laad hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-06 23:51

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Welke specs heeft de laptop? Ik zou hem niet wegdoen, je kunt er een tweede leven aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
@Ludwig005 Als het goed is staan hier alle specs van mijn laptop: https://nl.hardware.info/laptops.18/hp-compaq-6730b.71296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Ik denk dat dat uitvallen mischien iets anders was: vandaag zat ik op mijn laptop te werken en opeens bevroor hij. Hij reageerden op niks meer. Toen kreeg ik een BSOD met de error Unexpected Store Exception. Daarna starte hij opnieuw op en toen kreeg ik het HP logo en toen begonnen de lampje op de touchbalk te knipperen. Daarna kreeg ik een zwart scherm met de melding: Non System-Disk or Disk error. Replace and strike any key when ready. Ook hoor ik telkens een vreemd tikkend geluid. Gelukig staan mijn documenten in de cloud, dus als mijn schijf echt kapot is dan heb ik iig mijn documenten nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Dvdjon schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:41:
Ik denk dat dat uitvallen mischien iets anders was: vandaag zat ik op mijn laptop te werken en opeens bevroor hij. Hij reageerden op niks meer. Toen kreeg ik een BSOD met de error Unexpected Store Exception. Daarna starte hij opnieuw op en toen kreeg ik het HP logo en toen begonnen de lampje op de touchbalk te knipperen. Daarna kreeg ik een zwart scherm met de melding: Non System-Disk or Disk error. Replace and strike any key when ready. Ook hoor ik telkens een vreemd tikkend geluid. Gelukig staan mijn documenten in de cloud, dus als mijn schijf echt kapot is dan heb ik iig mijn documenten nog.
Als hij tikt dan heb je idd een defecte harde schijf. 120gb ssdtje voor twee tientjes erin schroeven en doorrrr

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Weet iemand nog een goede en goedkope SSD?
Het lijkt er namelijk op dat mijn HDD kapot is en als ik er een SSD in stop heb ik gelijk een paar vliegen in een klap (hoop ik).

Dan is mijn laptop mischien nog wat sneller (hij zat vaak 100% op schijf te werken) en dan is hopelijk ook het probleem met Windows Verkenner weg, want ik moet het opnieuw installeren.

Ik weet niet of het uitvallen ook met de schijf te maken heeft maar anders is dat probleem ook weg.

Gelukkig ben ik zo slim geweest om mijn belangrijke documenten op te slaan in de cloud.

[ Voor 85% gewijzigd door Dvdjon op 26-04-2020 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik zou er voor de tijd dat je deze laptop nog gebruikt, gewoon de goedkoopste 120 GB SSD er in stoppen. Niet teveel kosten gaan maken aan deze laptop.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Hoi!

Ik heb er een nieuwe schijf in gedaan en windows op nieuw geinstaleerd alleen kom ik een probleem tegen. Als ik mijn vinger wil koppelen met Windows Hallo dan zegt hij dat die vinger al met een andere gebruiker is geregistreerd. Ik gebruikte die vinger ook op Windows met de kapotte schijf maar waarom denkt hij dat ie op mijn nieuwe schijf ook die vinger heeft? Wordt het opgeslagen in de BIOS oid?

Of heeft het er mee te maken dat ik het op de oude schijf via HP Simplepass heb gedaan en nu staat dat er niet op en doe ik het met Hello?

Sorry voor al die vragen!!

Jullie helpen me goed

[ Voor 19% gewijzigd door Dvdjon op 27-04-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik gebruik het zelf niet, maar van wat ik lees op Internet wordt het hoogstwaarschijnlijk opgeslagen in de BIOS/TPM. Als je verder geen gebruik maakt van die TPM, bijvoorbeeld voor BitLocker, zou je nog kunnen proberen om in de BIOS de TPM te resetten.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Thx, heb zelf ook wat zoek en probeer werk gedaan alleen toen kwam idd ook uit op de TPM chip, alleen heb ik geen enkel idee hoe je die moet resetten. Zag in de BIOS wel een knopje met TPM alleen daar kon ik niet op klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Misschien kun je het ook regelen vanuit Windows https://docs.microsoft.co...gure-ownership-of-the-tpm

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Ik heb mijn TPM chip gewist via Windows Defender, maar Hello zegt nog steeds dat deze vingerafdruk al bestaat op een ander gebruikeraccount. Het is ergens in de hardware opgeslagen, maar waar? Niet in de BIOS/TPM chip iig. Zou het kunnen dat hij is opgeslagen in de scanner zelf? Zo ja, weer iemand een tool waarmee ik de scanner kan resetten. Ik heb een Authentec AES2810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Hoi,

Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de vingers worden opgeslagen in de vingerafdrukscanner zelf. Er bestaat een programmatje dat AESreset.exe heet, maar die zit bij een of ander utility software. Ik heb alleen geen idee welke?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:13
Als ik zoek op "AESreset.exe" in Google kom ik voornamelijk pagina's tegen die naar Dell verwijzen.
Wel heb ik het volgende kunnen vinden voor HP:
https://h30434.www3.hp.co...urity/m-p/5937573#M143546

Weet alleen niet of dit ook voor jou van toepassing is, maar je zou eens kunnen kijken.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixP_Zd4WknVoAh36S9GLlc1wZP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buTW74IQdFbwpwDWVoBWKYae.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik die optie dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-06 23:51

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

vingerafdruk resetten bij opnieuw opstarten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
Yes! Bedankt voor al jullie hulp. Mijn laptop werkt weer perfect.

Voor andere mensen met een HP laptop en die dit probleem ook hebben:
- ga naar de BIOS
- stel een BIOS wachtwoord in
- en klik op vingerafdruk resetten bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-06 14:47

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Dvdjon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:39:
Met Perslucht kan je dat schoonblazen.
Ik had een hele tijd geleden LAB31 Air duster spuitbussen gehaald bij de Action.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
@crzyhiphopazn Bedankt! Tot nu toe geen problemen meer gehad met uitvallen, maar als het weer gebeurd dan zal ik dat eens doen.
Pagina: 1