Ik ben vandaag bezig geweest om de Synology Chat app toegankelijk te krijgen vanaf het internet zodat ik geen vpn hoef te gebruiken, echter krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken van buitenaf.
KPN router (H369A) ==> Synology router (1900AC) ==> Synology NAS (DS216Play)
Wat ik al heb gedaan:
- Speciale poort aan de chat app toegekend in de NAS: 20001 (HTTPS)
- KPN router poort forwarding aangezet naar de Synology router: poort 20001
- Synology router: poort 20001 doorgestuurd naar NAS, poort in firewall op accept gezet
- Synology NAS firewall poort 20001 laten accepteren
Dit werkt echter niet, ik heb al wat gelezen op het internet en zag voorbij komen dat de DSM poort 5000/5001 ook open moet, maar andere bronnen verwijzen naar poort 8443. Dus ben een beetje het spoort bijster.
Bovendien heb ik mijn Synology DSM poort op 5501 staan om 'security through obscurity' redenen
, ik weet dus niet of dat uitmaakt. Heb al snel getest door 5000, 5001 en 5501 ook door te sturen, maar leek niet uit te maken.
Een poort scan laat ze allemaal zien als 'stealth' (grc.com).
In de chat app op de telefoon kan ik trouwens verbinden middels lokaal_ip:5501 en lokaal_ip:20001.
Mijn vraag
Heeft er iemand de Synology Chat applicatie draaien op een manier dat deze van buitenaf bereikbaar is? Zo ja, welke poorten moeten ervoor worden doorgestuurd?
Of zie ik iets heel simpels over het hoofd?
Indien dat inderdaad (inclusief) 5501 zou zijn, zijn er 'hacks' zodat die niet open hoeft? Ik wil alleen de Chat app beschikbaar hebben.
KPN router (H369A) ==> Synology router (1900AC) ==> Synology NAS (DS216Play)
Wat ik al heb gedaan:
- Speciale poort aan de chat app toegekend in de NAS: 20001 (HTTPS)
- KPN router poort forwarding aangezet naar de Synology router: poort 20001
- Synology router: poort 20001 doorgestuurd naar NAS, poort in firewall op accept gezet
- Synology NAS firewall poort 20001 laten accepteren
Dit werkt echter niet, ik heb al wat gelezen op het internet en zag voorbij komen dat de DSM poort 5000/5001 ook open moet, maar andere bronnen verwijzen naar poort 8443. Dus ben een beetje het spoort bijster.
Bovendien heb ik mijn Synology DSM poort op 5501 staan om 'security through obscurity' redenen
Een poort scan laat ze allemaal zien als 'stealth' (grc.com).
In de chat app op de telefoon kan ik trouwens verbinden middels lokaal_ip:5501 en lokaal_ip:20001.
Mijn vraag
Heeft er iemand de Synology Chat applicatie draaien op een manier dat deze van buitenaf bereikbaar is? Zo ja, welke poorten moeten ervoor worden doorgestuurd?
Of zie ik iets heel simpels over het hoofd?
Indien dat inderdaad (inclusief) 5501 zou zijn, zijn er 'hacks' zodat die niet open hoeft? Ik wil alleen de Chat app beschikbaar hebben.