Kabel connection sharing

Pagina: 1
Acties:

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
Ok
dont shoot me!
ik heb geen flauw idee hoe ik de search moet gebruiken op dit onderwerp(believe me, ik heb er over nagedacht in de trein...)

ik wil morgen bij mijn vriendin @home gaan delen op 2 computers.

kan ik dit doen door gewoon een hub aan de binnenkomende lijn te hangen en daar de 2pc's op aan te sluiten en op allebei het cd'tje te installeren?
of moet ik 1pc laten serveren?

ik heb nog nooit met kabel gewerkt en ik heb dus eigenlijk geen FLAUW idee hoe ik dit moet gaan oplossen!

als er iemand zo vriendelijk is om mij de goede search hints te geven of zelfs een oplossing dan zou ik heel blij zijn!

(allebei de pc's 98 en mogen niet geformateerd worden in de pc beneden waar al internet op zit ZAL vast wel een netwerk kaart zitten..(kabel komt toch altijd via UTP binnen?)en ik heb hier nog een realtek 10/100 en een 10mbit hub liggen.

pps die 10mbit hub is wel snel genoeg he voor 2ps's?

Verwijderd

zucht.... search -> 'Internet delen'... of je leest de FAQ... :Z

en nee, ik schiet niet ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zijn al tig topics over geweest. Kijk desnoods ff in de FAQ.. Je kunt hem in ieder geval niet direct in de hub steken en 2x het cd-tje draaien!

10Mbit is trouwens meer dan genoeg hoor. In het studentenhuis waar ik hiervoor woonde hadden we 6 pc's (1 server met kabelmodem en 2 netwerkkaarten en 5 'clients') en dat draaiede perfect...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:54 schreef Janoz het volgende:
Er zijn al tig topics over geweest. Kijk desnoods ff in de FAQ.. Je kunt hem in ieder geval niet direct in de hub steken en 2x het cd-tje draaien!
Kan wel, maar dan moet je wel 2 ip's nemen bij essent... Krijg je twee verschillende computernamen :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Hang in beide computers een netwerk-kaartje. Kaartje(100MBit) van 40 piek moet voldoen, meestal zijn het RealTek kaartjes, deze zijn redelijk goed.

Crosscable ertussen

Winroute of een ander sharingsprogramma op de "server" draaien en klaar is kees.

Je had kunnen zoeken op "ICS" of "(Kabel-)internet Delen"

-

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
ok er zijn tenminste geen mensen die metteen SLOTJUHHHH roepen enzo :)

ik zal er op zoeken
hartelijk bedankt

Verwijderd

Jah psies.. :7

en anders, als je geen zin in software proxys op te zetten hebt..

Pleur er een HUB voor, bel @home in kwestie op.. zeg ik wil een tweede computernaam (let op: hier betaal je WEL 10,- extra voor in de maand en 25,- eenmalige afsluitkosten, wat zeg ik?! AANsluitkosten >:))

Dan ros je de Modem in de Uplink van HUB.. 2 UTP kabeltjes naar andere PCs en je geeft ze allebei hun compu naam (ccXXXXX-A danwel B) en klaar is henk.. :P
Pagina: 1