Alpine SWE-815 of Pioneer TS-WX70DA in kofferbak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:42
Goedemorgen lieve mensen,

Ik heb momenteel een Opel Karl en ik ben aan het oriënteren om een subwoofer te monteren om de lage tonen een boost te geven. Wat betreft de standaardspeakers ben ik qua zuiverheid zeer tevreden. Ik had niet verwacht dat deze speakers zulke zuivere tonen konden weergeven. Ik ben echt op zoek naar een goede subwoofer. Ik luister vooral veel hardstyle en house, maar niet zo hard dat de ramen eruit gaan trillen haha.

Natuurlijk heb ik zelf ook onderzoek gedaan. Ik ben uitgekomen op twee subwoofers, namelijk: Alpine SWE-815 of Pioneer TS-WX70DA. Ik heb echter weinig ervaring en verstand van audiospecificaties. Wellicht jullie wel.

Qua specificaties:
Pioneer:
- Piek-vermogen: 200W (2x100w)
- RMS-vermogen: 100W
- Frequentiebereik: DEEP Bass-modus: 20 - 250 Hz
DYNAMIC Bass-modus: 40 - 250

Alpine:
- Piek-vermogen: 300W
- Frequentiebereik: 34 - 1.5 khz

Heeft één van jullie ervaring met een van beide speakers? Welke van deze speakers zou het beste presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:16

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.
Tevens de titel ontdaan van onnodige hoofdletters, dat komt zo schreeuwerig over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57

Jag

hotymoty schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:40:
Goedemorgen lieve mensen,

Ik heb momenteel een Opel Karl en ik ben aan het oriënteren om een subwoofer te monteren om de lage tonen een boost te geven. Wat betreft de standaardspeakers ben ik qua zuiverheid zeer tevreden. Ik had niet verwacht dat deze speakers zulke zuivere tonen konden weergeven. Ik ben echt op zoek naar een goede subwoofer. Ik luister vooral veel hardstyle en house, maar niet zo hard dat de ramen eruit gaan trillen haha.

Natuurlijk heb ik zelf ook onderzoek gedaan. Ik ben uitgekomen op twee subwoofers, namelijk: Alpine SWE-815 of Pioneer TS-WX70DA. Ik heb echter weinig ervaring en verstand van audiospecificaties. Wellicht jullie wel.

Qua specificaties:
Pioneer:
- Piek-vermogen: 200W (2x100w)
- Frequentiebereik: DEEP Bass-modus: 20 - 250 Hz
DYNAMIC Bass-modus: 40 - 250

Alpine:
- Piek-vermogen: 300W
- Frequentiebereik: 34 - 1.5 khz

Heeft één van jullie ervaring met een van beide speakers? Welke van deze speakers zou het beste presteren?
Die Pioneer is wel bijzonder, het oogt als dat het het midden houdt tussen bass reflex en transmission line. Wel 2 erg kleine drivers, dat lijkt me voornamelijk een goede keus als je erg weinig ruimte hebt.

De Alpine is ook een niet al te grote driver, 8inch, in een bass reflex. Bass reflex en auto is niet een ideale combinatie, geeft je niet het mooiste sublaag iig. Wel harder voor dezelfde grootte.

Als je de ruimte hebt, zou ik een 10inch of 12inch in gesloten behuizing nemen. Dat geeft en voldoende output en heel mooi sublaag (dit is specifiek voor in een auto waarin de onderkant van het bereik enorme akoestische boost krijgt: car gain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Jag schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:25:
[...]

Die Pioneer is wel bijzonder, het oogt als dat het het midden houdt tussen bass reflex en transmission line. Wel 2 erg kleine drivers, dat lijkt me voornamelijk een goede keus als je erg weinig ruimte hebt.

De Alpine is ook een niet al te grote driver, 8inch, in een bass reflex. Bass reflex en auto is niet een ideale combinatie, geeft je niet het mooiste sublaag iig. Wel harder voor dezelfde grootte.

Als je de ruimte hebt, zou ik een 10inch of 12inch in gesloten behuizing nemen. Dat geeft en voldoende output en heel mooi sublaag (dit is specifiek voor in een auto waarin de onderkant van het bereik enorme akoestische boost krijgt: car gain).
Dank voor uw reactie!

Ik heb een Opel Karl. Die heeft een zeer kleine kofferbak. Een grote subwoofer is niet zo handig vrees ik. Ik zoek vooral naar een subwoofer die een strakke sub weergeeft, zonder extreem boomboom te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dan is die Pioneer waarschijnlijk wel een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 15:20

JTfoto

Work hard

hotymoty schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:44:
[...]

Dank voor uw reactie!

Ik heb een Opel Karl. Die heeft een zeer kleine kofferbak. Een grote subwoofer is niet zo handig vrees ik. Ik zoek vooral naar een subwoofer die een strakke sub weergeeft, zonder extreem boomboom te zijn.
Ik heb een VW UP! en heb een audison apbx 10 ds als subwoofer. Stukje duurder, maar relatief compact en klinkt zeer strak. Zowel actief als passief te krijgen, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Jag schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:49:
Dan is die Pioneer waarschijnlijk wel een goede oplossing!
Je zei trouwens dat er twee kleine drivers in zitten. Is dat erg? Vergeleken met de 8inch driver van de Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gezien de 2 type en de vorm van je kofferbak, alsmede de grootte van de auto, zou ik in basis gaan voor de pioneer.

Voordeel van de pioneer is je dynamic bass control, dit kan de kwaliteit van het geluid vergroten in je auto, zeker omdat dit een wat kleinere is.

Echter, voor hetzelfde geld kan je er 1 op maat laten maken....en dat maakt wel degelijk een verschil ;-)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
KatirZan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:48:
Gezien de 2 type en de vorm van je kofferbak, alsmede de grootte van de auto, zou ik in basis gaan voor de pioneer.

Voordeel van de pioneer is je dynamic bass control, dit kan de kwaliteit van het geluid vergroten in je auto, zeker omdat dit een wat kleinere is.

Echter, voor hetzelfde geld kan je er 1 op maat laten maken....en dat maakt wel degelijk een verschil ;-)
Thanks voor de info!!

Wat is precies "Dynamic Bass Control"? Ik kan er bijster weinig over vinden op het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Na ja, het zal denk ik het boosten van de onderkant van het bereik zijn; het hele diepe sublaag. En dan dynamisch, dus met dynamische compressie; hoe harder je het zet hoe minder boost. Dit is gewoon een mooie manier om diepgang te krijgen zonder dat het stuk gaat :)

Kleine drivers betekent minder hard, dat is de samenvatting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Dank voor de vele informatie. Ik denk dat de Pioneer dan de beste keuze is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Jag schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:47:
Na ja, het zal denk ik het boosten van de onderkant van het bereik zijn; het hele diepe sublaag. En dan dynamisch, dus met dynamische compressie; hoe harder je het zet hoe minder boost. Dit is gewoon een mooie manier om diepgang te krijgen zonder dat het stuk gaat :)

Kleine drivers betekent minder hard, dat is de samenvatting :)
Correct!

En idd, zeker de goede keuze uit deze 2. Er zijn betere, maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
KatirZan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:26:
[...]

Correct!

En idd, zeker de goede keuze uit deze 2. Er zijn betere, maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan!
Eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds, omdat de Pioneer toch 100 euro duurder is dan de Alpine. Ik twijfel of het verschil zoveel beter is voor die 100 euro extra.

Heeft iemand hier ervaring met één van beide modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

hotymoty schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:56:
[...]

Eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds, omdat de Pioneer toch 100 euro duurder is dan de Alpine. Ik twijfel of het verschil zoveel beter is voor die 100 euro extra.

Heeft iemand hier ervaring met één van beide modellen?
Een simpele vraag kan antwoord geven : heb je eerder een sub in een auto gehad?

Is het antwoord “nee” , dan ga je voor de Alpine.

Beide zijn goed, de Pioneer is “beter”, maar misschien voor jou de extra 100 euro niet waard!

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1