Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torwar
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-08 11:51
Vorig jaar heb ik via mijn opleiding een licentie voor Office 365 gebruikt op mijn computer. Dit is afgerond, de licentie is verlopen en toen begon het gedoe met het openen en bewerken van bestanden.

Mijn vraag is; hoe kan ik er voor zorgen dat ik de Word documenten op mijn computer gewoon met een programma kan openen en bewerken? Moet ik daarvoor Office 365 en/of mijn account verwijderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik is Word, Office, Office 365 en WPS Office. Die laatste heb ik laten installeren omdat ik er steeds tegen aan liep dat ik de Word documenten niet kon openen enzovoort. Heeft denk ik ook te maken met updates die het systeem probeert er door te drukken. Besturingssysteem is Windows 10. Het liefst gebruik ik enkel Word.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; Office 365 verwijderen, zonder succes. Het controleren van de documenten of ze wel met de huidige versie van Word konden worden geopend.

Beste antwoord (via Torwar op 24-04-2020 16:17)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

De Nelis

en anders maar niet...

Torwar schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:12:
Vorig jaar heb ik via mijn opleiding een licentie voor Office 365 gebruikt op mijn computer. Dit is afgerond, de licentie is verlopen en toen begon het gedoe met het openen en bewerken van bestanden.

Mijn vraag is; hoe kan ik er voor zorgen dat ik de Word documenten op mijn computer gewoon met een programma kan openen en bewerken? Moet ik daarvoor Office 365 en/of mijn account verwijderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik is Word, Office, Office 365 en WPS Office. Die laatste heb ik laten installeren omdat ik er steeds tegen aan liep dat ik de Word documenten niet kon openen enzovoort. Heeft denk ik ook te maken met updates die het systeem probeert er door te drukken. Besturingssysteem is Windows 10. Het liefst gebruik ik enkel Word.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; Office 365 verwijderen, zonder succes. Het controleren van de documenten of ze wel met de huidige versie van Word konden worden geopend.
Je zult in dit geval een licentie moeten aanschaffen voor office, het makkelijkst is Office 365 Personal voor 1 gebruiker, of als er meerdere gebruikers zijn Office 365 Home voor 6 gebruikers.

Er is geen andere manier om het bewerken van documenten weer toe te staan in een verlopen pakket.

Als je niets uit wil geven kun je ook overstappen op een gratis pakket zoals libre office, maar houd dan wel rekening met eventuele beperkingen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

De Nelis

en anders maar niet...

Torwar schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:12:

Je zult in dit geval een licentie moeten aanschaffen voor office, het makkelijkst is Office 365 Personal voor 1 gebruiker, of als er meerdere gebruikers zijn Office 365 Home voor 6 gebruikers.

Er is geen andere manier om het bewerken van documenten weer toe te staan in een verlopen pakket.

Als je niets uit wil geven kun je ook overstappen op een gratis pakket zoals libre office, maar houd dan wel rekening met eventuele beperkingen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgens mij uitloggen en met een geldig account weer inloggen moet het oplossen. Er moet in ieder geval een actieve licentie zijn op die account.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me niet duidelijk of je nu een nieuwe geldige licentie hebt van Office. Zo niet: verwijder en installeer daarna een ander pakket zoals Libre Office. (Of zie @De Nelis)

Zo wel: zie @Touchdomex, activeer met juiste account / code.

Hoe dan ook: het hebben van een licentie of niet zou niets mogen veranderen aan de bestanden zelf. Alleen aan of je ze kunt openen. Ze zouden altijd nog geopend moeten kunnen worden op een andere PC of via bijv. de web versie van Word. (Of Google Docs)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torwar
Momenteel heb ik nog geen nieuwe, geldige, licentie. Ik ga naar Office Personal en Libre kijken.

Het geldige account wat gekoppeld was aan Office 365 is opgeheven na het afronden van de opleiding. Dat zal ik dan ook verwijderen zodat ik daar niet steeds tegen aan loop.

De meeste bestanden kunnen met WPS of Word online gelukkig nog wel worden geopend.

Hartelijk dank voor de reacties. Hiermee kan ik verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LibreOffice is gratis(ik doe af en toe een donatie) downloads: LibreOffice 6.4.3
Je kunt nieuwe bestanden of bewerkte ook in MS format opslaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torwar
@Hackus Bedankt voor de link en de tip.
Pagina: 1