Beste Tweakers,
graag wil ik gebruik maken van jullie expertise. Ik heb een aantal topics gelezen over zonnepanelen maar veel gaat me technisch toch boven de pet. We willen graag zonnepanelen laten plaatsen op ons dak gelegen met de achterkant op het zuid westen. Ik ben echter benieuwd of we niet ook van de ruimte op ons dak aan de voorkant gebruik moeten maken voor de spreiding van de opwekking. Ik lees wel het een en ander over oost-west opstellingen maar niet over zuid-west/noord-oost opstellingen.
Op de eerste verdieping aan de achterkant willen wij op termijn een dakkapel laten plaatsen daarom zijn daar geen panelen ingetekend. Op de zolder komen op termijn waarschijnlijk 2 velux dakramen.
Bij Zonneplan hebben we de volgende offerte gekregen. Zij rade af om panelen op de voorkant van het huis te leggen i.v.m. hoge bomen en weinig zon. Ik vond de verkoper echter wel snel over mijn vraag heen praten.
/f/image/SPyDvHae0bvb08lt0ugDC3bs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7fYV2LfCLU3PHF6CC9Om9mDp.jpg?f=fotoalbum_large)
8 x 320Wp zonnepanelen Trina
Volledig zwart
25 jaar vermogensgarantie
10 jaar productgarantie
1 x Omvormer Growatt 2500MTLS
Serieel geschakeld
10 jaar productgarantie
Netto investering
€ 3.139,55
2.398 kWh opgewekte stroom per jaar
€ 538,- besparing op het stroomgebruik per jaar
Er zijn nog meer offertes opgevraagd bij partijen, waaronder Coolblue en Ikea.
graag wil ik gebruik maken van jullie expertise. Ik heb een aantal topics gelezen over zonnepanelen maar veel gaat me technisch toch boven de pet. We willen graag zonnepanelen laten plaatsen op ons dak gelegen met de achterkant op het zuid westen. Ik ben echter benieuwd of we niet ook van de ruimte op ons dak aan de voorkant gebruik moeten maken voor de spreiding van de opwekking. Ik lees wel het een en ander over oost-west opstellingen maar niet over zuid-west/noord-oost opstellingen.
Op de eerste verdieping aan de achterkant willen wij op termijn een dakkapel laten plaatsen daarom zijn daar geen panelen ingetekend. Op de zolder komen op termijn waarschijnlijk 2 velux dakramen.
Bij Zonneplan hebben we de volgende offerte gekregen. Zij rade af om panelen op de voorkant van het huis te leggen i.v.m. hoge bomen en weinig zon. Ik vond de verkoper echter wel snel over mijn vraag heen praten.
/f/image/SPyDvHae0bvb08lt0ugDC3bs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7fYV2LfCLU3PHF6CC9Om9mDp.jpg?f=fotoalbum_large)
8 x 320Wp zonnepanelen Trina
Volledig zwart
25 jaar vermogensgarantie
10 jaar productgarantie
1 x Omvormer Growatt 2500MTLS
Serieel geschakeld
10 jaar productgarantie
Netto investering
€ 3.139,55
2.398 kWh opgewekte stroom per jaar
€ 538,- besparing op het stroomgebruik per jaar
Er zijn nog meer offertes opgevraagd bij partijen, waaronder Coolblue en Ikea.