Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een Macbook Pro 2019 staan. Hiervoor heb ik een usb-c "hub" aan gehangen waar o.a. een hdmi poort op zit. Als ik deze koppel aan mijn beeldscherm dan krijg ik voor +- 5 seconden goed beeld waarna het beeld plotseling begint te flikkeren, (een deel van) het beeldscherm toont sneeuw en soms gaat het beeld opeens op zwart, om vervolgens weer verder te gaan met eerder genoemde.

Gezien de initiële vertraging (die vertraging is niet random, is elke keer als ik de monitor aansluit) is het gevoelsmatig een software probleem. Ik heb al SMC gereset maar dat had geen effect. Iemand nog een idee dat zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je eventueel naar de frequentie en resolutie van het externe scherm gekeken en de instellingen zoals die in Systemevoorkeuren -> Beeldschermen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Ik heb meerdere resoluties geprobeerd waarop iedere keer het scherm weer enkele seconden stabiel is en daarna weer de "kuren" vertoond. De frequentie staat op 60Hz en kan ik niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Andere USB-hub en andere HDMI kabel getest? Eventueel via DisplayPort? Welk scherm heb je?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Ik heb een AOC monitor. 2 HDMI kabels getest, helaas geen andere usb c converters in huis. Had wel 1 van display naar HDMI maar de Macbook Pro van 2019 heeft geen display ports meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Inmiddels een dell usb c adapter weten te fixen. Dit maakt de situatie beter, maar nog steeds krijg ik eens in de paar seconden een enkele flikkering (gedeelte van het beeldscherm wordt sneeuw achtig, lijkt voornamelijk aan de onderkant van het beeldscherm te zijn).

Begin nu beetje te vrezen dat de HDMI poort niet meer 100% is...

Edit: nu getest met display poort die op de andere adapter zit en die werkt zonder problemen. Lijkt dus t einde van de HDMI poort te zijn

[ Voor 17% gewijzigd door -Casper op 22-04-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
"Sneeuw"' bij HDMI zijn pixels die niet goed overkomen. Dit is volgens mij altijd het geval wanneer je kabels de hoevelheid data niet aankunnen. Probeer eens als test om je monitoren in een lage resolutie aan te sturen. Als je het dan niet hebt, dan weet je dat het vermoedelijk je HDMI kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
lexi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:02:
"Sneeuw"' bij HDMI zijn pixels die niet goed overkomen. Dit is volgens mij altijd het geval wanneer je kabels de hoevelheid data niet aankunnen. Probeer eens als test om je monitoren in een lage resolutie aan te sturen. Als je het dan niet hebt, dan weet je dat het vermoedelijk je HDMI kabels zijn.
Thanks! Ik had getest op lagere resolutie (1600x900) maar dat was kennelijk nog nét te hoog. Als ik m op 1080p zet dan werkt hij inderdaad wel! Kennelijk heb ik 2 waardeloze HDMI kabels liggen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Je hebt high-speed kabels waarschijnlijk en hebt premium high-speed kabels nodig.
Pagina: 1