Video Scheduler Internal Error BSOD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UndahCovah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 11:37
Mijn vraag:
Op een recent laptop die ik gekocht heb voor een kennis krijg ik frequent de BSOD Video Scheduler Internal Error. Dit gebeurd meestal tijdens Skypen en gaat gepaard met een hoorbare geluid in de laptop. Zie bijgevoegde link:

https://imgur.com/MCe8Khq

Gebeurt meestal na 1-2 uur werken, meestal tydens skypen. Na restart v/h systeem doet ie het weer prima.

Concrete vraag: is dit software probleem wat ik zelf kan oplossen? Is dit een hardware probleem wat ik zelf kan oplossen ZONDER de garantie naar de knoppen te helpen? Kan ik het beste gebruik maken van de garantie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop: pricewatch: HP Pavilion 15-cs3717nd
Windows 10 Home
Laptop is nooit 'open' geweest, geen hardware modificatie gedaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Standaard dingen en pagina 1 van Google:
- Na kopen v/d laptop (januari dit jaar) direct geformatteerd en clean installatie van Windows uitgevoerd.
- Meest recente drivers v/d HP website gedownload en geïnstalleerd destijds. Dit nogmaals gedaan toen de BSOD begon op te treden (afgelopen weken pas). NB, dit is inclusief de Intel video drivers (laptop heeft geen videokaart). Ik heb de oude drivers niet verwijderd, slechts de nieuwe geïnstalleerd.
- Windows updates uitgevoerd zeer recent.
- Geen software geïnstalleerd anders dan frequent voorkomende software (Office, Adobe Reader, Java, VLC, ...)
- Full scan Windows virusscanner gedaan --> niet gevonden
- in CMD chkdsk /f /r gedaan. Geen errors gevonden
- in CMD sfc /scannow gedaan. Geen problemen gevonden

Heeft iemand nog ideeën?

(edit, fix imgur link)

[ Voor 1% gewijzigd door UndahCovah op 22-04-2020 08:41 . Reden: (edit, fix imgur link) ]