Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameMuys
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:39
Mijn vraag
Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn server.
De server wil niet meer opstarten als ik op de power knop op de voorkant druk, deze blijft oranje. Hetzelfde geld voor het aanzetten via ILO.

Het rare is dus, ik heb de server de afgelopen nachten aan de stroom laten liggen. En nadat hij dus een nacht stroom heeft gehad, wil hij wel weer opstarten.

Alleen als ik de server opnieuw opstart nadat ik hem s'ochtends heb aangezet, blijft hij in een soort boot loop hangen. Hij gaat dan voor ongeveer 2 seconden aan en daarna weer uit. Dit blijft oneindig lang doorgaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Relevante software en hardware die ik gebruik

HP DL380 G7 met 2x intel xeon x5650, 96gb DDR3 ECC, 2 750W PSU's en 6 HP harde schijven

Server draait ESXI 6.7U3 als standalone server

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De server opstarten met alle componenten losgekoppeld behalve 1 processor en 1 geheugenbalkje
- De CMOS/NVRAM resetten
- Alle componenten opnieuw aansluiten
- Het meten van de hoeveelheid stroom die door de PSU's loopt (dit lijkt mij goed)
- Een BIOS update (nadat hij sochtends was opgestart)
- De troubleshooting guide van hp gevolgd

[ Voor 2% gewijzigd door GameMuys op 22-04-2020 00:00 . Reden: Vergeten OS te vermelden ]

Beste antwoord (via GameMuys op 24-04-2020 11:05)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Ook de psu's los gehad?
Insight Diagnostics uitgevoerd? Dat is p. 82/83 van de HP ProLiant DL380 G7 Server Maintenance and Service Guide.
Kun je via ilo inloggen en diagnose uitvoeren?

Deze gezien? Gevonden met dl380 g7 boot loop power: https://serverfault.com/q...oot-solid-amber-power-led

LinkedIn WoT Cash Converter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
koppel eens de schijven los

en dan 1 voor 1 weer erbij

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Ook de psu's los gehad?
Insight Diagnostics uitgevoerd? Dat is p. 82/83 van de HP ProLiant DL380 G7 Server Maintenance and Service Guide.
Kun je via ilo inloggen en diagnose uitvoeren?

Deze gezien? Gevonden met dl380 g7 boot loop power: https://serverfault.com/q...oot-solid-amber-power-led

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GameMuys schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:59:
- Het meten van de hoeveelheid stroom die door de PSU's loopt (dit lijkt mij goed)
Hoe heb je dat precies gemeten? :? Of heb je de spanning op de PSU's gemeten?

Verder; Wat is de (hardware-) status in iLO? En de logs?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameMuys
@boyette Dit ga ik vanavond proberen!
@PcDealer Ik heb de psu's beide losgehad.
Ik heb geprobeerd Insight Diagnostics uit te voeren maar ik kan daar niet verbinden met die url, ik denk dat dit komt doordat ik geen dns naam toegewezen heb aan ILO.

Ik heb dat topic inderdaad gezien en de stappen daarin gevolgd, jammer genoeg hielp dit niet.

@Room42 Je hebt gelijk, ik heb de spanning gemeten. Niet de stroom die er door heen loopt.
ILO geeft aan dat de hardware status voor alles goed is, integrated management log geeft niks terug doordat ik ilo gereset heb, voor die tijd gaf hij aan dat er een firmware update voor een harde schijf nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameMuys
@boyette Excuses voor mijn late reactie, ook dit had jammer genoeg geen zin.

Ik heb inmiddels een tijdelijke oplossing gevonden: De server aan de stroom laten zitten.

Na dit hele corona gebeuren ga ik kijken hoe ik dit beter op kan lossen.

Dank voor jullie input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 15:36
Klinkt als je CMOS batterij die op is, dan gaan ze dit soort stomme dingen doen.
Hadden het met spares die niet meer aan gingen en na het vervangen van de batterij gingen ze gewoon aan.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameMuys
@Uberprutser Deze heb ik inderdaad vervangen, helaas heeft dit niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 17:06
de 750Watt PSU's die in die G7 zitten zou ik voor geen meter vetrouwens. Zeer grote kans dat daar een condensator stuk is. Wissel ze even om, en kijk of dat wel werkt. Ik zou ze sowieso meteen vervangen door bijvoorbeeld het 460Watt model. Heb er ooit een uit die 750w serie in de hens zien vliegen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameMuys
@Biersteker Ik heb er 2 ze werken allebei niet, zou natuurlijk wel kunnen dat ze beide stuk zijn. Ik ga na het hele coronagebeuren naar iemand toe die een aantal van deze servers heeft. Dan kun je net zo lang onderdelen omwisselen totdat we erachter zijn wat er stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
GameMuys schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:00:
@Biersteker Ik heb er 2 ze werken allebei niet, zou natuurlijk wel kunnen dat ze beide stuk zijn. Ik ga na het hele coronagebeuren naar iemand toe die een aantal van deze servers heeft. Dan kun je net zo lang onderdelen omwisselen totdat we erachter zijn wat er stuk is.
Kijk even of ze allebei rond dezelfde tijd gefabriceerd zijn, staat altijd wel een datum op. Zou niet heel gek zijn dat ze allebei stuk zijn als ze even oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameMuys
@johnkeates Enig idee waar ik dit kan zien? Ik zie het zo niet staan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-06 19:29
Als het spul altijd gewerkt heeft is het natuurlijk wel raar, 2 voedingen tegelijkertijd opeens defect is mogelijk, maar natuurlijk wel een kleine kans. Leeftijd hoeft niet zoveel te zeggen, ze kunnen wel x jaar oud zijn, maar als ze de helft van de tijd als spare part hebben gelegen hoeven de draaiuren nog niet zoveel te zijn.

Je hebt al wel een hoop geprobeerd zie ik, maar ben bang dat dit toch richting een moederbord issue gaat als dat allemaal niet geholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Mocht je nou wat meer sjoege krijgen als het een van je schijven is, zet de server dan op zijn kop en probeer dan eens te booten.
Die lagertjes in de schijven slijten aan 1 kant het meeste...zwaartekracht, grote kans dat je geluk hebt om een keer te booten en een backup te maken.. GL
Pagina: 1