Mijn vraag
Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn server.
De server wil niet meer opstarten als ik op de power knop op de voorkant druk, deze blijft oranje. Hetzelfde geld voor het aanzetten via ILO.
Het rare is dus, ik heb de server de afgelopen nachten aan de stroom laten liggen. En nadat hij dus een nacht stroom heeft gehad, wil hij wel weer opstarten.
Alleen als ik de server opnieuw opstart nadat ik hem s'ochtends heb aangezet, blijft hij in een soort boot loop hangen. Hij gaat dan voor ongeveer 2 seconden aan en daarna weer uit. Dit blijft oneindig lang doorgaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP DL380 G7 met 2x intel xeon x5650, 96gb DDR3 ECC, 2 750W PSU's en 6 HP harde schijven
Server draait ESXI 6.7U3 als standalone server
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De server opstarten met alle componenten losgekoppeld behalve 1 processor en 1 geheugenbalkje
- De CMOS/NVRAM resetten
- Alle componenten opnieuw aansluiten
- Het meten van de hoeveelheid stroom die door de PSU's loopt (dit lijkt mij goed)
- Een BIOS update (nadat hij sochtends was opgestart)
- De troubleshooting guide van hp gevolgd
Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn server.
De server wil niet meer opstarten als ik op de power knop op de voorkant druk, deze blijft oranje. Hetzelfde geld voor het aanzetten via ILO.
Het rare is dus, ik heb de server de afgelopen nachten aan de stroom laten liggen. En nadat hij dus een nacht stroom heeft gehad, wil hij wel weer opstarten.
Alleen als ik de server opnieuw opstart nadat ik hem s'ochtends heb aangezet, blijft hij in een soort boot loop hangen. Hij gaat dan voor ongeveer 2 seconden aan en daarna weer uit. Dit blijft oneindig lang doorgaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP DL380 G7 met 2x intel xeon x5650, 96gb DDR3 ECC, 2 750W PSU's en 6 HP harde schijven
Server draait ESXI 6.7U3 als standalone server
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De server opstarten met alle componenten losgekoppeld behalve 1 processor en 1 geheugenbalkje
- De CMOS/NVRAM resetten
- Alle componenten opnieuw aansluiten
- Het meten van de hoeveelheid stroom die door de PSU's loopt (dit lijkt mij goed)
- Een BIOS update (nadat hij sochtends was opgestart)
- De troubleshooting guide van hp gevolgd
[ Voor 2% gewijzigd door GameMuys op 22-04-2020 00:00 . Reden: Vergeten OS te vermelden ]