Windows 10 activeert niet na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ik heb een (oude) PC die ik heb voorzien van een verse Windows installatie.

Het gaat om Windows 10 home (retail licentie), voortgekomen uit een upgrade van Windows 7.

Volgens de instructies van Microsoft heb ik deze eerst gekoppeld aan mijn Microsoft account. Dit is goed gegaan, want na koppelen gaf hij aan dat Windows geactiveerd was en gekoppeld aan een microsoft account.

Daarna heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Dit is een verse installatie geworden waarbij de harde schijf volledig is gewist. Na installatie heb ik weer ingelogd met mijn Microsoft account.

Maar nu geeft hij aan dat Windows niet geactiveerd kan worden omdat er geen geldige productcode op het apparaat is gevonden.

Daarna heb ik de probleemoplosser gestart, die kon het probleem niet oplossen.
Wanneer ik vervolgens de optie kies dat de hardware is gewijzigd, lukt het ook niet omdat hij geen gekoppeld apparaat kan vinden om deze PC mee te activeren.

Overigens: er is geen hardware gewijzigd, dus dit zal het probleem niet mogen zijn.

Als ik overigens inlog op mijn Microsoft account en mijn apparaten bekijk, dan staat de PC waar het om gaat twee keer in de lijst, dus blijkbaar heeft hij hem als nieuwe PC herkend, terwijl het toch echt om hetzelfde apparaat gaat.

Hoe krijg ik dit nu goed? Ik zie nergens opties om licenties en dergelijke te beheren.
Ik durf echter ook niet de PC's uit mijn account te verwijderen uit angst dat ik de licentie dan ook definitief kwijt ben.

Wie kan mij helpen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Een kleine update:

Het probleem met activeren is inmiddels opgelost. Uit wanhoop heb ik geprobeerd om Windows 10 te activeren met de oorspronkelijke Windows 7 product key en dat heeft tot mijn verassing gewerkt.

Wat ik wel nog wil weten is waar ik mijn licenties terug kan zien binnen mijn Microsoft account. Als iemand dit weet houdt ik mij aanbevolen voor een antwoord :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:45
ja dat was ook het antwoord wat je had gekregen
en dat is ook de manier hoe het moet