Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgedb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
De A40 uitgezocht omdat die niet zo belachelijk groot is. En ik vind het wel fijn dat er een FM radio op zit (handig met hardlopen daar waar geen Internet is). Maar zit die er wel op? Op diverse websites las ik dat dit het geval was, maar de software ervoor ontbreekt standaard en de Play Store geeft aan dat voor bijv. NextRadio de telefoon niet wordt ondersteund.

Iemand een idee hoe te checken of er nu wel/niet een FM radio chip in zit?
...

Beste antwoord (via rens-br op 11-05-2020 09:39)

• georgedb
En dan zie je ineens een mapje Samsung waar je nog nooit in hebt gekeken... En daar staat gewoon een Radio app in... En die doet het gewoon... Sorry, mijn vorige Samsung was een jaar of 6 oud, minimaal, en daar was alles net even anders. Iedereen bedankt. Radio appje staat op de "desktop".

Probleem opgelost ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:54
Volgens de specificaties van Samsung wordt er nergens gesproken van een FM radio. Dus ga er maar van uit dat het er niet op zit.

https://www.samsung.com/n...alaxy-a40/SM-A405FZKDPHN/

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgedb
Vet balen, maar idd. de Samsung specs is het enige wat telt...

Wel vreemd dat echt op diverse (Nederlandse, er kan soms nog een verschil in uitvoering zijn met het buitenland) websites de FM radio wordt vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 08:56
Ik zou uitgaan van de gegevens van de fabrikant, niet van de gegevens van derde partijen. Daarnaast, als de PlayStore al aangeeft dat die app niet werkt op jouw telefoon, dan lijkt me dat bevestiging genoeg dat hij er niet in zit.

Ik vraag me overigens ook af hoe nuttig een FM radio nog is. Of liever gezegd, hoe lang die nog nuttig blijft. Er wordt al een tijdje gesproken over het uitschakelen van FM ten faveure van DAB+ maar echte harde datums heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgedb
Tja, "een tijdje" is inmiddels al jaren... Ik ken niemand die een DAB+ (auto)radio heeft, de marktpenetratie is volgens mij nihil. En het echt uitschakelen van FM, zoals dat ooit met AM gebeurde voor de Nederlandse stations, ik denk dat we dan 10+ jaar verder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 21:12
En toch geven alle (voor mij), inclusief de tweakers pricewatch aan dat er een FM radio mogelijkheid is.

Deze review https://www.galaxyclub.nl/samsung/galaxy-a40/review/
geeft ook aan dat er een FM radio in zit en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-06 23:32
De Exynos 7 Octa (7904) die in de Galaxy A40 zit heeft ondersteuning voor FM-radio, let op dat je oordopjes aangesloten moeten zijn.
Als de Playstore aangeeft dat NextRadio niet gedownload kan worden op de A40 zou een een APK kunnen downloaden. (Een installatiebestand voor een app, buiten de Google Playstore om).
Ik raad aan die dan te downloaden van APK Mirror, dit een een betrouwbare site voor APK bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 21:12
NextRadio is al heel lang niet meer bijgewerkt en de website bestaat ook niet meer. Grote kans dat de Galaxy A40 gewoon niet is toegevoegd als geschikt toestel, maar omdat er niets gebeurd bij NextRadio verwacht ik niet dat dat veranderd.

Probeer eens een andere app.

Weet je overigens zeker dat er geen app voor geinstalleerd is? Dat zou ik wel gewoon verwachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgedb
Nee, er is (helaas) echt geen app voorgeïnstalleerd.

Meeste van de radio apps zijn gewoon streaming radiostations, ik wil idd. de chip die er wel/niet inzit gebruiken en daar zal dan een specifieke app voor nodig zijn, tenzij Android zelf al als layer op de echte hardware een soort hooks heeft waar verschillende apps mee kunnen praten (klink heel stoer, maar niet gehinderd door enige kennis denk ik dat het zo ongeveer moet werken, maar ik kom nog uit het DOS-tijdperk ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgedb
Dat is wel straf overigens: in de pagina achter de link in de post hierboven, staat waar de FM-radio wordt vermeld zelf een plaatje waar je zelfs de radiofrequentie op ziet...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• georgedb
En dan zie je ineens een mapje Samsung waar je nog nooit in hebt gekeken... En daar staat gewoon een Radio app in... En die doet het gewoon... Sorry, mijn vorige Samsung was een jaar of 6 oud, minimaal, en daar was alles net even anders. Iedereen bedankt. Radio appje staat op de "desktop".

Probleem opgelost ;-)
Pagina: 1