Uhm RPM van de fans wor nie getoond?

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Heb een abit kt7 hier hangen met een 431 watt enermax voeding. Maar nergens zie ik de rpm van de enermax fan worden aangegeven. Ik heb nu fanconnector 1,2,3 geprobeerd maar nergens kreeg ik iets te zien behalve dan 0rpm zelfs in BIOS.
Ja en ik heb de laatste bios.

WTF is wrong here? :?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ken niet zo 1-2-3 een enermax cooler voor me halen, maar heeft ie wel een RPM metertje? want daar moet je cooler wel voor geschikt zijn om dat door te geven.

20*350ZO45°

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
Mijn 350 watt Enermax laat ook niets zien in MBM. Kabeltje aangesloten op Fan3, morgen proberen op 2 staat in boekje dat die voor power is?

k heb trouwens een KT7A

Hail to the king baby!

• Badger
Er zit een zwart en een wit draadje eraan met niets daar tussen dus dat moet wel voor monitoring zijn. Ik heb het ook getest met een ander fannetje met 3 draden en daar gaf hij ook niets weer

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... morgen krijg ik mijn 431watt Enermax... zal es kijken of dat bij mij ook zo is? Kheb namelijk (ook) een Abit KT7A... Maar ik ken mensen waarbij het werkt met dat mobo dus zou gewoon moeten lukken :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
fan van mijn enermax 550 is prima af te lezen hoor... 1500rpm nu.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• mvds
  • Laatst online: 03:42

mvds

Totally awesome!

Sommige mobo's kunnen idd de rpm niet weergeven. Waarom weet ik niet, maar ik heb het ook gehad. Mijn Asus P2B-F kon het ook niet, ook al had ie er wel aansluitingen voor. Nu heb ik een CUSL2 en die doet het wel goed.

Misschien ligt het aan de revisie?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Had het zelfde... maar dan op een Asus A7V133a, en dat kwam omdat de fan-monitor-optie op disabled stond in de bios. Misschien ook op een MSI die optie? En staat je connector wel op de goede fan-voeding? In je manual kun je vinden waar je de voeding op moet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Badger
Normaal moet ie op fanconnector 3 en die heb ik al geprobeerd. Vanmiddag maar ff mijn Bios opnieuw flashen. Kijken of ut helpt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Zelfs m'n 'oude' 330W Enermax laat prima z'n toeren zien: ~1630 stuks. Heb overigens een fanheader op m'n bord genaamd Powerfan. Die zitten (althans de aanduiding) dus niet standaard op elk bord begrijp ik?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Uiteraard even alle aansluitingen proberen (zit vaak ook extra sysfan aansluitingen aan).
Enablen in je bios uiteraard en je cooler moet het zelf ondersteunen. Als ik het goed heb, heb je perse 3 kabeltjes aan je cooler nodig.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

fan 1 en fan 2 laten alleen toerentallen zien in mbm geloof ik. Sluit je processor fan op fan 1 en je enermax op fan 2 aan. In het bios zie ik ook geen rpm maar in windows met mbm 5 wel

• Badger
Nope still no results

Verwijderd

Dat een fan 3 draadjes heeft hoeft niet automatisch te zeggen dat hij fanmonitoring heeft hoor.

Ik heb zelf een fan met 3 draadjes en die geeft ook geen rpm weer.

Verwijderd

Hier is het t' zelfde.
Hier is het de Enermax EG-451P-VE, niet de 456 met de herrie problemen. Geen herrie en ook geen fan uitlezing schijnt het ;)

Alle (nou jaaah, bijna alle..) headers op m'n KT7-RAID mobo heb ik al geprobeerd, het resultaat is nul komma nul, niente ballen.

//offtopic
[topic=196688]
Trouwens, toen ik de eerste keer las "naar het draadje van mijn persoon gekeken" dacht heel even dat je een geintje maakte over jouw lichaam en koeling met een draadje in het vlees.. ;)
//ontopic

Zo te zien klopt de aansluiting op het plugje wel, maar signaal ho maar. En ik heb nog geen zin gehad m'n oscilloscoop er aan te hangen om te zien wat er 'beurt'.

Ondertussen zakt m'n broek wel aardig af van Enermax voedingen.
1) dat herrie probleem
2) dit sensor probleem
3) de manier waarop de +5 Volt echt HEEL erg inzakt. Dit is niet eens een TBird 1400 o.i.d. die aan de voeding hangt. Slechts een nederige Duron, maar bij 1122 Mhz @ 2,30 Vcore en CPUburn, zakt de +5 volt naar onder 4.55 volt.
EnDasNieGoe he ...

Ze staan ook niet voor niets NIET op de recommended PSU lijst van AMD voor de TB 1400......
Pagina: 1