Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:18
Hallo allemaal,

Ik heb een warmte probleem met mijn CPU in mijn pc. Soms krijg ik een melding vanuit de CAM software dat de CPU over de 80 graden is gegaan.
Vandaag heb ik de stock koelpasta verwijderd en er Arctic Silver 5 voor gebruikt, helaas niet heel veel effect.

Daardoor kijk ik nu naar de airflow in de pc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-9GWUq8dtd7q8kNX1rreVKLN5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krFca8YbhSZ4tmJEqMdjor5D.jpg?f=user_large

In mijn pc zit een Intel Core i7-8700K met een Kraken X waterkoeling. Deze koeling zit aan de voorkant in mijn kast, hierdoor kan ik daar geen fan meer plaatsen. Er zitten verder nog twee fans in de kast, één boven in en één aan de achterkant. Deze fans blazen allebei de lucht naar buiten.
Nou denk ik dus het probleem wellicht is dat er geen lucht in de kast geblazen kan worden.

Moet ik de kast anders indelen, een extra fan aanschaffen en waar zou ik die dan moeten plaatsen?

Alvast hartelijk dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 21:09
Alle fans blazen nu dus naar buiten?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:23
Ik zou de radiator naar boven verplaatsen, dan heb je daar 2 outtake fans. (Hoe heb je ze nu ingesteld? In of out?)
1 fan aan de achterzijde, zoals nu, ook out.
En dan 2 fans aan de voorzijde, in.

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

Thomg

Aww yiss

Hmm, denk niet dat de AIO radiator boven past met fans, maar misschien zie ik dat niet goed.

Blazen nu alle fans naar buiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 21-04-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
De boven fan en die aan de achterkant blazen naar buiten. De fans van de waterkoeler weet ik eigenlijk niet. Aan de voorkant van de kast zit ook niet echt een opening voor lucht. Voor de waterkoeling twijfel ik of deze aan de bovenkant is te plaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door siemed op 21-04-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 21:09
Als er aan de voorkant geen opening zit blaast er dus amper lucht door de radiator?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08

HugoBoss1985

Xenotech

siemed schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:45:
De boven fan en die aan de achterkant blazen naar buiten. De fans van de waterkoeler weet ik eigenlijk niet. Aan de voorkant van de kast zit ook niet echt een opening voor lucht. Voor de waterkoeling twijfel ik of deze aan de bovenkant is te plaatsen?
Zoek eens uit hoe je waterkoeler fans georiënteerd zijn.

Alleen outtake fans is gewoon slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt geen intake nu, alleen exhaust. Radiator naar biven en voor twee intake

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Zou het helpen als ik de fans van de waterkoeling aan de andere kant zet? Dus de koelers aan de voorkant van de kast en dan de waterkoeling, zodat de lucht van de fans door de waterkoeling de kast in gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08

HugoBoss1985

Xenotech

siemed schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:47:
Zou het helpen als ik de fans van de waterkoeling aan de andere kant zet? Dus de koelers aan de voorkant van de kast en dan de waterkoeling, zodat de lucht van de fans door de waterkoeling de kast in gaat?
Het zou helpen als jij ons helpt jouw te helpen door antwoord (meer info) te geven op onze vragen.
Er is je ruim 2 uur geleden al gevraagd wat nou de oriëntering is van je fans...

En kijk eerst eens wat je met ons advies kan proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-04-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:30
Inderdaad, breng wat frisse lucht in de behuizing.
En maak de boel eens schoon want zo te zien is het een vieze vuile bende in de kast. Zitten de lamellen van de radiator niet vol met stof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
Uszka schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:11:
En maak de boel eens schoon want zo te zien is het een vieze vuile bende in de kast.
:X

Die bende valt wel mee hoor, maar de pc staat in mijn slaapkamer en dus krijgt hij veel stof te verduren.
Maar, ik heb de fans en koeling omgedraaid, zodat de koelers nu door het koelelement heen lucht naar binnen blazen. Dit scheelt behoorlijk als ik nu een stress test doe. Hij gaat niet veel hoger dan 65 graden.

Ik miste gewoon lucht die naar binnen ging, dankzij jullie tips heb ik de oplossing gevonden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

Thomg

Aww yiss

Tsja, dat krijg je als je onderdruk hebt in een computer, stof gaat in alle kieren en gaten zitten.

De kraken gebruiken als intake is fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
siemed schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:21:
[...]
:X

Die bende valt wel mee hoor, maar de pc staat in mijn slaapkamer en dus krijgt hij veel stof te verduren.
Maar, ik heb de fans en koeling omgedraaid, zodat de koelers nu door het koelelement heen lucht naar binnen blazen. Dit scheelt behoorlijk als ik nu een stress test doe. Hij gaat niet veel hoger dan 65 graden.

Ik miste gewoon lucht die naar binnen ging, dankzij jullie tips heb ik de oplossing gevonden.

Bedankt!
Maar hij heeft wel gelijk,pc is aardig smerig zo te zien,is alleen maar om je te helpen,want het kan zeker nog wel een paar graden schelen. :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildWilly
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 21:47
freaky35 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:58:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk,pc is aardig smerig zo te zien,is alleen maar om je te helpen,want het kan zeker nog wel een paar graden schelen. :) ;)
Ligt eraan of hij een window heeft of niet. xD
Maar alle gekkigheid je hoort hem wel regelmatig te stoffen. Ik probeer 1 keer per 3 of 4 maanden. Ligt aan het weer. Op deze manier krijg stof niet ge kans op op te hopen en ben ik sneller klaar.
xD

[ Voor 8% gewijzigd door WildWilly op 22-04-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 16:50
Stoffiltertjes kopen helpt ook enorm, kosten niet zo veel en er kan geen stof meer naar binnen.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Pagina: 1