Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer om te gamen en om te programmeren. De games die ik speel/wil spelen zijn:
Als het mogelijk is wil ik in de nabije toekomst ook een VR set gaan kopen, dus ben benieuwd of deze configuratie daar ook geschikt voor is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nu voor de ongeveer €1250,- gegaan, maar ben ook bereid iets hoger te gaan (€1500,- zoiets) als dit significante verbeteringen oplevert. Ik heb echter de posts hier een beetje in de gaten gehouden de laatste dagen en voor mij lijkt het dat er bij €1500,- niet veel betere prestaties verkregen worden. Als dit niet klopt hoor ik het natuurlijk graag!
Ik noem hierboven ook nog VR, maar een VR headset hoeft uiteraard niet uit dit budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb monitors en andere randapparatuur al. Deze wil ik blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk onderstaande lijst. Dit heb ik samengesteld uit de BBG van maart en enkele andere posts die ik hier heb gezien in de afgelopen dagen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen extra wensen behalve bovenstaande.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog een paar vragen:
Ik gebruik mijn computer om te gamen en om te programmeren. De games die ik speel/wil spelen zijn:
- star wars battlefront 2
- Red dead redemption
- Project Cars
Als het mogelijk is wil ik in de nabije toekomst ook een VR set gaan kopen, dus ben benieuwd of deze configuratie daar ook geschikt voor is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nu voor de ongeveer €1250,- gegaan, maar ben ook bereid iets hoger te gaan (€1500,- zoiets) als dit significante verbeteringen oplevert. Ik heb echter de posts hier een beetje in de gaten gehouden de laatste dagen en voor mij lijkt het dat er bij €1500,- niet veel betere prestaties verkregen worden. Als dit niet klopt hoor ik het natuurlijk graag!
Ik noem hierboven ook nog VR, maar een VR headset hoeft uiteraard niet uit dit budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb monitors en andere randapparatuur al. Deze wil ik blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk onderstaande lijst. Dit heb ik samengesteld uit de BBG van maart en enkele andere posts die ik hier heb gezien in de afgelopen dagen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 105,05 | € 105,05 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 444,05 | € 444,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 90,88 | € 90,88 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 103,74 | € 103,74 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,52 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen extra wensen behalve bovenstaande.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog een paar vragen:
- Ik vroeg me nog het volgende af over het moederbord: Ik heb 3 moederborden van MSI vergeleken. (zie https://tweakers.net/pric.../1439548;1436312;1439552/) en ik zie, behalve het 2e M.2 slot bij de Mortar Max weinig verschil tussen de 3. Ik heb nu de Mortar Max in mijn lijstje staan omdat er dit 2e M.2 slot op zit. Zie ik het juist dat er verder geen/weinig verschil is?
- Is het volgens jullie mogelijk om ook VR te gamen met dit systeem?
- Mijn laatste vraag is of jullie nog iets zouden veranderen aan dit systeem zoals ik het nu heb samengesteld. Valt er nog ergens winst (qua kosten of performance) te behalen?