Zoals de titel al suggereert; ik heb een ATX-mobo in een flink grote kast met de volgende componenten:
Dit is een redelijke nieuwe setup m.u.v. het geheugen, de case en de voeding. Op het moment van bouwen wilde ik niet mijn hele pc vervangen ivm duurzaam consumeren. Echter vind ik de case veel te groot en staat deze prominent in het zicht.
Graag zou ik een maatje kleiner willen qua kast. Op het internet lees je wisselende verhalen om een ATX bord in een mini-atx (dit is de eerstvolgende maat, toch?) case te krijgen. De ene persoon zegt dat het geen problemen geeft, de andere is wat minder enthousiast.
Mijn vraag luidt; is het mogelijk om een ATX-mobo in een kleinere (mini?)-ATX case te stoppen? Indien er wat weggeslepen moet worden vind ik dat geen probleem, maar het gaat vooral om de schroefgaten en line-up voor het I/O gedeelte.
Als mini-atx niet gaat lukken, wat is de kleinste atx-tower case die jullie aanbevelen?
Side note: ik wil geen andere onderdelen behalve de case vervangen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Suppressor F31 | € 97,36 | € 97,36 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 486,66 | € 486,66 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H80i v2 | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 181,- | € 181,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.716,16 | ||
Dit is een redelijke nieuwe setup m.u.v. het geheugen, de case en de voeding. Op het moment van bouwen wilde ik niet mijn hele pc vervangen ivm duurzaam consumeren. Echter vind ik de case veel te groot en staat deze prominent in het zicht.
Graag zou ik een maatje kleiner willen qua kast. Op het internet lees je wisselende verhalen om een ATX bord in een mini-atx (dit is de eerstvolgende maat, toch?) case te krijgen. De ene persoon zegt dat het geen problemen geeft, de andere is wat minder enthousiast.
Mijn vraag luidt; is het mogelijk om een ATX-mobo in een kleinere (mini?)-ATX case te stoppen? Indien er wat weggeslepen moet worden vind ik dat geen probleem, maar het gaat vooral om de schroefgaten en line-up voor het I/O gedeelte.
Als mini-atx niet gaat lukken, wat is de kleinste atx-tower case die jullie aanbevelen?
Side note: ik wil geen andere onderdelen behalve de case vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door CuBras op 21-04-2020 19:38 ]