Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
Beste mede-tweakers,

Om een lang verhaal kort te maken: voor een adres heb ik t-mobile aangevraagd en de lijn is door kpn opgeleverd ( moest nog signaal op worden gezet ) en abbonoment loopt sinds 6 april. Echter...geen modem. De afgelopen weken meerdere keren achteraan gebeld, maar ik krijg het niet voor elkaar om een modem in huis te krijgen. Ik ben ook te laat met opzeggen, omdat dit binnen 14 dagen moet. Al 3 keer zou een modem opgestuurd worden maar weer niet gelukt.

Mijn vraag: kan ik een "algemeen" modem zelf installeren om t-mobile op te kunnen laten werken ? Zo ja, welk modem heb ik nodig en wat voor instellingen moet ik daar in zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ja dat kan, en hier vindt je alle info: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Ik heb de fiber rechtstreeks in een managed switch geplugd en routeer het verkeer naar een Ubiquiti UniFi USG 3P.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
Je zegt niet op wat voor infra je zit. DSL kun je zelf iig installeren. Bij glasvezel werd dit altijd door een monteur gedaan, maar sinds de coronauitbraak wordt er eerst gekeken of de klant dit zelf kan en alleen in problematische gevallen komt de monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
DSL is inderdaad vrij makkelijk zelf te doen. Naast bovengenoemde draad ook hier de benodigde instellingen in het kort: https://community.t-mobil...-496/dsl-verbinden-304740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 14:48
ewal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:51:
Beste mede-tweakers,

Om een lang verhaal kort te maken: voor een adres heb ik t-mobile aangevraagd en de lijn is door kpn opgeleverd ( moest nog signaal op worden gezet ) en abbonoment loopt sinds 6 april. Echter...geen modem. De afgelopen weken meerdere keren achteraan gebeld, maar ik krijg het niet voor elkaar om een modem in huis te krijgen. Ik ben ook te laat met opzeggen, omdat dit binnen 14 dagen moet. Al 3 keer zou een modem opgestuurd worden maar weer niet gelukt.

Mijn vraag: kan ik een "algemeen" modem zelf installeren om t-mobile op te kunnen laten werken ? Zo ja, welk modem heb ik nodig en wat voor instellingen moet ik daar in zetten ?
Euhm, beetje belachelijk dat je zelf een modem wilt fixen. T-Mobile moet dat gewoon voor je regelen. En anders niet betalen. Totdat ze wel leveren. Je kunt immers nu geen gebruik maken van hun diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
ewal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:51:
[...] Ik ben ook te laat met opzeggen, omdat dit binnen 14 dagen moet. [...]
Opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat de diensten daadwerkelijk geleverd worden. Dat is niet de datum dat er ergens een signaal op staat maar dat jij er daadwerkelijk gebruik van kan maken.

zie ook: https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/
Pagina: 1