Websites laden eerst niet, enkele seconden later wel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 07:27
Mijn vraag
Dit heb ik al eens eerder gehad maar dit is denk ik een lange tijd geleden.

Zeg maar; ik ga naar een website via de adresbalk of via een Google resultaat, de website laat voor enkele seconden zien; 'deze website is niet beschikbaar' of iets dergelijks, en daarna laadt de website alsnog. Soms niet helemaal goed; dit had ik bijv. bij de Ziggo website, de CSS lijkt dan helemaal door elkaar en disproportioneel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC, Google Chrome, vaste internetkabel, Ziggo gebruiker (285mbps)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niets gevonden, ik vraag me eerder af wat dit is en waarom het gebeurd? Ik wordt toch niet 'omgeleid' naar een nepwebsite ofzo of gevolgd? [/paranoidmode]

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als een DNS-probleem. Welke DNS-servers gebruik je? Heb je al eens met Goolge (8.8.8.8, 8.8.4.4) of CloudFlare (1.1.1.1, 1.0.0.1) getest?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou ook inzetten op DNS... al kunnen er natuurlijk meer redenen zijn..

en 285mbps is geen standaard snelheid van ziggo dacht ik? dat is 50, 250 of 500mbps iig voor de consumentenlijntjes..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Is dat niet gewoon zo'n DDOS beschermings scherm van cloudfare?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
Hoe check ik de DNS servers? Ik heb nergens aan gesleuteld, dit gebeurt uit het niets lijkt wel.

Ja 285 vond ik ook apart. Eerder zat ik rond de 200, de upload is ook langzamer, 25, ipv de 50.

Ik heb het probleem nu al op een aantal websites gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudi555 op 21-04-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en wat voor pakket heb je nou op papier bij Ziggo kwa snelheid?
(kan je zien in de mijn ziggo omgeving..)

mogelijk dat je modem gewoon niet lekker praat richting Ziggo en omgekeerd

[ Voor 49% gewijzigd door SMSfreakie op 21-04-2020 18:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
Het pakket van 200 download / 50 upload. Alleen zie ik net op de Ziggo website dat de snelheden zijn aangepast sinds de laatste keer dat ik keek. Of het was altijd al 25 upload..? Nu staat er bij het middelste 'Complete' pakket (die ik heb) 250/25.

Ja een andere probleem dat ik wel heb is dat de wifi af en toe wegvalt. Zeer irritant. Maar als je dat bij hun meld krijg je een waslijst aan dingen die je zelf eerst moet proberen.

Ik kreeg het net weer; zoals ik zei bij verschillende websites. 2 seconden later laad ie prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t967dU9ev2V05o_Sy6o7QGu0Edg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xbTa5ohcd8RzhyaxmOCwQSzj.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Rudi555 op 21-04-2020 18:57 . Reden: Afbeelding toegevoegd van error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
duidelijk DNS probleem dus :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCoen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04-2020
Dit probleem vaker tegengekomen, en helaas geen oplossing gevonden. Rare is dat in andere browsers dezelfde website op dat moment wel werkt.Verschillende DNS servers geprobeerd, helpt niet.

Ik ben zelf dan ook erg benieuwd naar een oplossing ;)

AMD Athlon 1333, en nog snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@Rudi555 Ziggo hanteerde altijd een uploadsnelheid van 10% van de download. Nu met 500 en 1000 Mbps zijn ze daarvan afgestapt en is het nog steeds 500/40 en 1000/50. Waardeloos! :P

Maar de DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN klinkt wel duidelijk, toch? Of in ieder geval DNS_ ;)

Wat jullie (TS en @JCoen) even moeten checken is Chrome niet een een of andere ingebouwde DNS-feature heeft die bokt. Zo kan Firefox sinds kort DNS-over-HTTPS doen maar dan wordt je lokale DNS-server niet meer gebruikt. Dan kun je in Windows en je router instellen wat je wilt, dat maakt dan niet uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
Op een of andere manier is het probleem weer verdwenen. Ik heb niks veranderd aan mijn instellingen of wat dan ook, tenzij Chrome automatisch update, wat het denk ik wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Rudi555 Ja, dat is gebruikelijk bij storingen op een productieplatform. Als jouw DNS-server een storing had, zal je niet de enige met problemen geweest zijn en zal deze wel opgelost worden. ;)

Pagina: 1