Buitenlandse telefoons i.c.m. nederlandse providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theophylaktos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-01 20:00
Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand van jullie daar bij helpen.

Het betreft de mogelijkheid van het gebruik van buitenlandse telefoons in Nederland. Het gaat om merken als Blackview, Doogee, Oukitel, etc. Dit soort merken hebben veel modellen die robuust zijn en grote accu's hebben (10,000mah). Dit is voor mij erg handig omdat ik (in betere tijden) veel op reis ben. Deze worden in Nederland echter niet verkocht. Alleen merken als Cat en Ruggear .

Deze merken staan vaak niet bij het '4g-ready' overzicht van de providers in Nederland (al hebben niet alle providers zo'n lijst). Bij deze merken staan wel de banden die ze ondersteunen, vaak ook de banden die in Nederland gebruikt worden (800 MHz-band 20, en 2600 MHz-band 7 zijn dat voor zover ik kon vinden).

Nou hoor ik wisselende verhalen of deze telefoons te gebruiken zijn met de nederlandse providers omdat dat eventueel van meer factoren afhangt dan alleen de banden. Ik weet daar zelf te weinig van, vandaar even mijn vraag hier in het forum. Het zou jammer zijn als ik zo'n telefoon aanschaf en deze hier vervolgens niet kan gebruiken:)

Weet iemand hoe dit precies zit? Heeft iemand ervaring met merken als Blackview, Doogee, Oukitel en Ulefone in Nederland? Alvast bedankt!