Suitsupply pak gekocht -> broek te groot/pak perfect wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 13:40
Hoi,

Ik hoop dat hier de goede plek is voor deze vraag, zo niet hoor ik dit natuurlijk graag.

Momenteel ben ik op zoek naar advies: retouren of laten vermaken.

De situatie is als volgt. Ik heb bij Suitsupply een pak gekocht (maat 48) maar helaas lijkt het er op dat ik echt een andere maat nodig heb voor de broek. Het jasje zit nagenoeg perfect, maar de broek is te breed, lang en wijd. Tussen mijn heup en de broek zit ruim 3-5 cm. De broek is 3-5 cm te lang. Dit is moeilijk uitleggen dus hopelijk doe ik het goed. De ruimte tussen mijn been en de broek is van boven naar beneden te ruim. (ik zal zo kijken of ik een foto kan maken voor het beeld)

Helaas als ik ga kijken naar een pak kopen waarbij het pak en de broek los gekocht worden. Deze optie niet te doen is want er zijn te weinig opties. Daarnaast heb je 'mix en match' maar daar staan nauwelijks opties in. In ieder geval niet de opties waarna ik op zoek ben. Het komt er dus op neer dat een losse broek + pak of een suit kopen met verschillende maten op de site geen directe optie is.

Mijn vraag is, aangezien ik niet de optie heb 2 verschillende maten te kopen, en nu ik niet direct naar de winkel kan om het mogelijk te laten vermaken. Heeft het wel zin om het te proberen aangezien de broek echt vele malen te groot is (heeft het vermaken wel zin)

PS: ik heb nog nooit een pak gekocht dus ik heb er weinig verstand van en daarom mijn vraag. Ik hoop dat met de beperkte info die ik hier heb gegeven iemand een uitspraak erover kan doen. Bvd ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Heb je al geprobeerd ze te mailen? Mogelijk vinden ze het prima om 2 maten te doen als je ze apart benaderd. Niet geschoten is altijd mis.
Het kan zijn dat ze hier een kleine vergoeding voor willen, maar dat zou je ook kwijt zijn als je je broek laat vermaken. Bovendien is het altijd maar hopen dat de broek er na het vermaken even mooi uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik zou bij een winkel langsgaan en laten inmeten.
Daar kunnen ze het ook vermaken.

Jaja Corona, maar daar hebben ze aan gedacht, je kunt op afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Suit Supply vermaakt zelf ook geloof ik?

Ik laat mijn broeken standaard vermaken omdat ik ook een mismatch heb tussen maat voor broeken en maat voor jasjes. Geen enkel probleem en komt er altijd goed uit, je moet wel een goed adres hebben natuurlijk. Daarom zit er ook altijd extra stof bij de pantalon om iets langer te maken of iets breder te maken. Andersom kan over het algemeen altijd en een nette zaak doet dit zonder dat je er iets van ziet.

Een echt goed zittend pak zonder vermaken kan bijna niet, is mijn oprechte overtuiging. Daarvoor zitten er veel te veel variaties in lichaamsbouw bij mensen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
99ruud99 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:31:
Heb je al geprobeerd ze te mailen? Mogelijk vinden ze het prima om 2 maten te doen als je ze apart benaderd. Niet geschoten is altijd mis.
Het kan zijn dat ze hier een kleine vergoeding voor willen, maar dat zou je ook kwijt zijn als je je broek laat vermaken. Bovendien is het altijd maar hopen dat de broek er na het vermaken even mooi uitziet.
Nee dit heb ik (nog) niet gedaan. Ik wilde eerst kijken wat hier geadviseerd wordt. Een mail is zo verstuurd indien dat nodig is.
Dieks77 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:34:
Ik zou bij een winkel langsgaan en laten inmeten.
Daar kunnen ze het ook vermaken.

Jaja Corona, maar daar hebben ze aan gedacht, je kunt op afspraak.
Klopt, dit heb ik inderdaad gezien. Het kan dus zo geregeld worden mocht het nodig zijn.
Arjan90 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:34:
Suit Supply vermaakt zelf ook geloof ik?

Ik laat mijn broeken standaard vermaken omdat ik ook een mismatch heb tussen maat voor broeken en maat voor jasjes. Geen enkel probleem en komt er altijd goed uit, je moet wel een goed adres hebben natuurlijk. Daarom zit er ook altijd extra stof bij de pantalon om iets langer te maken of iets breder te maken. Andersom kan over het algemeen altijd en een nette zaak doet dit zonder dat je er iets van ziet.

Een echt goed zittend pak zonder vermaken kan bijna niet, is mijn oprechte overtuiging. Daarvoor zitten er veel te veel variaties in lichaamsbouw bij mensen.
Dit heb ik ook gelezen. Ik vind laten vermaken niet direct een probleem maar het verschil tussen hoe goed het jasje mij zat en hoe slecht de broek zat. Leek het er op dat ik schipper tussen een 48 jas en een 46 broek. Het lijkt mij onpraktisch om iedere keer de broek te moeten laten vermaken (indien het echt zo is dat een 46 broek wel goed zit). Indien dat zo is, is een beetje laten vermaken natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik zou vooral even kijken of je broekspijpen wel goed aansluiten, die moeten eigenlijk niet heel los eromheen hangen (vind ik). Dus als het dan alleen de lengte en heupbreedte is, dan kun je het prima laten vermaken. Zie je niets van hoor als het goed gebeurt. Je kan ook naar iets smaller vallende pakken kijken, kan wat verschil in merken zitten. Hugo Boss heeft verschillende lijnen (en belangrijk, ook een deel mix 'n match), Van Gils wisselt wat maar zit redelijk slank. Geen idee van je postuur natuurlijk. Ik zat altijd rond de 44/46. Je hebt ook lengte en breedtematen geloof ik, zou je ook naar kunnen kijken als je wat langer bent en slanker, of juist wat korter en breder gebouwd.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin12
Arjan90 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:50:
Ik zou vooral even kijken of je broekspijpen wel goed aansluiten, die moeten eigenlijk niet heel los eromheen hangen (vind ik). Dus als het dan alleen de lengte en heupbreedte is, dan kun je het prima laten vermaken. Zie je niets van hoor als het goed gebeurt. Je kan ook naar iets smaller vallende pakken kijken, kan wat verschil in merken zitten. Hugo Boss heeft verschillende lijnen (en belangrijk, ook een deel mix 'n match), Van Gils wisselt wat maar zit redelijk slank. Geen idee van je postuur natuurlijk. Ik zat altijd rond de 44/46. Je hebt ook lengte en breedtematen geloof ik, zou je ook naar kunnen kijken als je wat langer bent en slanker, of juist wat korter en breder gebouwd.
Ik heb net de broek nog een keer aangedaan en nu met schoenen om te kijken hoe de broek om de schoenen valt (waarbij ik de broek omhoog heb gehesen om te kijken hoe het is als de lengte goed zou zijn). Ik denk dat ik tot de conclusie kom dat de broek echt te groot is en zelfs vermaken heb ik mijn twijfels bij of dat verstandig is.

Daardoor heb ik een broek in een maat kleiner besteld. Ik ga even kijken hoe die valt en afhankelijk daarvan stuur ik het terug of mocht die broek wenselijk zitten (en slechts eventuele kleine vermakingen nodig zijn). Zal ik suitsupply mailen wat mogelijk is.

Mijn postuur is vrij dramatisch met het kopen van kleding. Ik ben 1.80 en doe redelijk fanatiek aan fitness. Ik heb een smalle taille maar bredere armen en borst/rug omtrek. Kont en beenspieren zijn ook redelijk oke. Ik schipper tussen een m die wat groter uitvalt en een l die kleiner uitvalt. Broek is vaak bij de benen te strak en bij de enkels te wijd.. Bottom line is dat sommige standaardmaten mij gewoon niet mooi vallen. Een m is bijv te klein en een l is te groot (dit is erg merk afhankelijk).

Heb je ervaring met van Gils? Deze winkel zit bij mij in de buurt dus daar kan ik vrij makkelijk eens heen. Zoals ik in de beginpost zei heb ik geen ervaring met het kopen van een pak en dus ook niet met winkels die pakken verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ja, Van Gils zit redelijk slank. Maar ik heb een slank en zeker niet gespierd postuur. Dus of dat zich laat vergelijken... De WE heeft ook Van Gils pakken, iets budgetvriendelijker en veelal dezelfde pasvorm. Zijn wat minder bijzonder qua stiksels, stof, snit en knoopjes. Maar goed, dat valt ook maar weinig mensen echt op. Beter een wat goedkoper maar goed zittend pak, dan een luxe stof en stiksels terwijl het voor geen meter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik koop vaker bij suitsupply. Gewoon langs gaan, ze kunnen de broek en vest tot 1 maat kleiner maken zonder de verhoudingen omzeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Arjan90 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:51:
Ja, Van Gils zit redelijk slank. Maar ik heb een slank en zeker niet gespierd postuur. Dus of dat zich laat vergelijken... De WE heeft ook Van Gils pakken, iets budgetvriendelijker en veelal dezelfde pasvorm. Zijn wat minder bijzonder qua stiksels, stof, snit en knoopjes. Maar goed, dat valt ook maar weinig mensen echt op. Beter een wat goedkoper maar goed zittend pak, dan een luxe stof en stiksels terwijl het voor geen meter zit.
Ik ben het met je eens. Merk zegt volgens mij ook niet zo veel of een pak mooi is en mooi zit.

Ik zal eens kijken bij Van Gils en de We ben ik eigenlijk ook niet bekend mee. Kom er eigenlijk niet zo vaak dus dit ga ik zeker eens bekijken, dank!
TabacosPrimeros schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:55:
Ik koop vaker bij suitsupply. Gewoon langs gaan, ze kunnen de broek en vest tot 1 maat kleiner maken zonder de verhoudingen omzeep te helpen.
Top. Ik zal het eens bekijken als ik de broek heb gepast in een maatje kleiner.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede info! Ik denk dat voor nu mijn vraag beantwoord is. Ik wacht de maat kleiner af hoe die ziet -> afhankelijk daarvan ga ik het laten vermaken / retouren. Het zal aan de pasvorm liggen welke optie het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
@kevin12
Ik zou denk ik sowieso aanraden om daar langs te gaan als je een beetje rare lichaamsmaten hebt. Ik ben mager, 1,96 met in verhouding erg lange benen en heb in verhouding erg brede schouders waardoor normale kledingmaten met lange mouwen zelden passen. Bij de Suit Supply hebben ze een bestaand pak toen helemaal versteld en dat zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb ook een tijd terug een pak gekocht bij Suit Supply en dat is ter plekke tot in perfectie vermaakt. Ze weten daar wat ze doen, langsgaan en laten bijstellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:32
kevin12 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb net de broek nog een keer aangedaan en nu met schoenen om te kijken hoe de broek om de schoenen valt (waarbij ik de broek omhoog heb gehesen om te kijken hoe het is als de lengte goed zou zijn). Ik denk dat ik tot de conclusie kom dat de broek echt te groot is en zelfs vermaken heb ik mijn twijfels bij of dat verstandig is.

Daardoor heb ik een broek in een maat kleiner besteld. Ik ga even kijken hoe die valt en afhankelijk daarvan stuur ik het terug of mocht die broek wenselijk zitten (en slechts eventuele kleine vermakingen nodig zijn). Zal ik suitsupply mailen wat mogelijk is.

Mijn postuur is vrij dramatisch met het kopen van kleding. Ik ben 1.80 en doe redelijk fanatiek aan fitness. Ik heb een smalle taille maar bredere armen en borst/rug omtrek. Kont en beenspieren zijn ook redelijk oke. Ik schipper tussen een m die wat groter uitvalt en een l die kleiner uitvalt. Broek is vaak bij de benen te strak en bij de enkels te wijd.. Bottom line is dat sommige standaardmaten mij gewoon niet mooi vallen. Een m is bijv te klein en een l is te groot (dit is erg merk afhankelijk).

Heb je ervaring met van Gils? Deze winkel zit bij mij in de buurt dus daar kan ik vrij makkelijk eens heen. Zoals ik in de beginpost zei heb ik geen ervaring met het kopen van een pak en dus ook niet met winkels die pakken verkopen.
Als je weet dat je figuur afwijkt van "normaal" dan moet je voor een pak juist naar een winkel gaan en je goed laten helpen. Vaak hebben dat soort winkels goede medewerkers die weten hoe een pak hoort te zitten en kunnen je ook goed adviseren.

Je zoekt dan een jasje uit welke past en een broek (van hetzelfde type) in een andere maat. Vervolgens zullen ze alles afspelden om de laatste details te vermaken.

Ik zou zoiets zelf ook nooit online kopen. Het is geen spijkerbroek en shirt welke je bij elkaar kunt zoeken, een pak is één geheel en valt of staat met hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al verschillende keren pakken gekocht bij Suit Supply, altijd lokaal in de winkel, waarbij ze direct even controleren hoe het zit en wat er moet worden aangepast (tegen een kleine meerprijs uiteraard). Als ik me goed herinner ook al een keer gehad dat ze een jasje van een andere maat er bij pakten.

Dus lijkt me dat ze dit prima voor je op moeten kunnen lossen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin12
Pyramiden schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:22:
@kevin12
Ik zou denk ik sowieso aanraden om daar langs te gaan als je een beetje rare lichaamsmaten hebt. Ik ben mager, 1,96 met in verhouding erg lange benen en heb in verhouding erg brede schouders waardoor normale kledingmaten met lange mouwen zelden passen. Bij de Suit Supply hebben ze een bestaand pak toen helemaal versteld en dat zit perfect.
Ik heb het nu toevallig op internet gekocht omdat de winkels dicht waren en ik eigenlijk geen haast heb. Je kan op afspraak toch langs de winkel dus dat gaat het waarschijnlijk de volgende keer worden. Toch makkelijker en indien ik 2 verschillende maten nodig heb + wat vermaken. Ben je er toch.
Thomas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:24:
Ik heb ook een tijd terug een pak gekocht bij Suit Supply en dat is ter plekke tot in perfectie vermaakt. Ze weten daar wat ze doen, langsgaan en laten bijstellen dus.
Goed om te horen! Lijkt mij sws dat ze het daar kunnen maar een bevestiging is altijd fijn.
B-Real schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:30:
[...]

Als je weet dat je figuur afwijkt van "normaal" dan moet je voor een pak juist naar een winkel gaan en je goed laten helpen. Vaak hebben dat soort winkels goede medewerkers die weten hoe een pak hoort te zitten en kunnen je ook goed adviseren.

Je zoekt dan een jasje uit welke past en een broek (van hetzelfde type) in een andere maat. Vervolgens zullen ze alles afspelden om de laatste details te vermaken.

Ik zou zoiets zelf ook nooit online kopen. Het is geen spijkerbroek en shirt welke je bij elkaar kunt zoeken, een pak is één geheel en valt of staat met hoe het zit.
Voor mij is in de winkel kopen altijd beter geweest. Moet vaak genoeg kleding terugsturen. Over het algemeen koop ik nooit broeken online want het zit nooit goed.

Als je dus 2 verschillende maten in de winkel kan kopen is de keuze snel gemaakt. Dan moet ik idd gewoon naar de winkel toe.
Orion84 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:37:
Al verschillende keren pakken gekocht bij Suit Supply, altijd lokaal in de winkel, waarbij ze direct even controleren hoe het zit en wat er moet worden aangepast (tegen een kleine meerprijs uiteraard). Als ik me goed herinner ook al een keer gehad dat ze een jasje van een andere maat er bij pakten.

Dus lijkt me dat ze dit prima voor je op moeten kunnen lossen :)
Dat is goed om te horen.

Ik ga als ik de broek binnen heb even kijken of de maten goed zitten. Dan stuur ik wss een mail of het dus mogelijk is dat ik 2 verschillende maten hou en dus 2 veschillende maten terug stuur.
Mocht dit niet kunnen wordt het toch een ritje naar de winkel. In de toekomst is winkel sws wel verstandig gezien de reacties hier.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Vermaken is helemaal geen vreemde optie bij pakken, de kans is namelijk klein dat je exact in een bepaalde confectiemaat past. Meestal biedt de verkoper dit gratis aan, maar dat is natuurlijk niet verplicht. Voor een paar tientjes laat je het aanpassen. Sowieso de lengte van broeken is een heel gebruikelijke, daarvoor zit er vaak onderaan de pijpen bij de omslag altijd wat extra stof aan de binnenkant.

Dus niet teveel leunen op Suit Supply, gewoon even laten aanpassen/vermaken. Je koopt immers geen maatpak, maar een confectiepak. Er is niets zo lelijk als een slecht zittend pak.
Pagina: 1