Toon posts:

Upgraden laptopgeheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb hier een halfgare (lees: zonder scherm) Tecra in gebruik als servertje. Het ding heeft een P2 233 met 64 Mb en een 4 Gb HD.
Nu het geheugen zo goedkoop is, zit ik er aan te denken om de 2 x 32 Mb SODIMM-etjes te vervangen door 2 x 128 Mb SODIMM. Komt in het totaal op zo'n 200 piek.

Nu is mijn vraag aan jullie: is dit verstandig of teveel van het goede?
Ik gebruik het laptopje in principe alleen om op te downloaden en Internet door te sluizen. Hij draait Win98, maar ik denk dat Win2000 beter zou zijn.

Ventileer hier je mening eens

Grtzzz

Verwijderd

Mmmm, waarom niet zou ik zo zeggen ;) Win2k vindt veel geheugen wel fijn. Zelf heb ik 32 + 128 mb in m'n laptop zitten (ook P2 233) en win2k draait er fantastisch op...

Doen! :)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 13:49

Talon

Booooom !

Joh ....
200 piek om dat ding een stuk sneller te maken is een goeie deal ...
Ik heb er nu ook 256 in hangen en dat scheelt echt met 64.
Ik gebruik mijn p2 400 ook voor routing en een beetje dl-en en hij ging echt en stuk vooruit.
Laat je gaan en koop je scheel ! (kan dat met 200 piek ?) ;)
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 21:26 schreef Stoned-cow het volgende:
Mmmm, waarom niet zou ik zo zeggen ;) Win2k vindt veel geheugen wel fijn. Zelf heb ik 32 + 128 mb in m'n laptop zitten (ook P2 233) en win2k draait er fantastisch op...

Doen! :)
Hmm, dus 128 Mb erbij is in principe ook al voldoende. Dat scheelt weer de helft.

Verwijderd

128 erbij volstaat wel voor win2k ja... opstarten duurt even, maar als het draait, draait het als een zonnetje.
maar then again: overkill bestaat niet voor tweakers..., toch? *D

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
128MB ram erbij is zat, je zou het vooral merken in win2k..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

DarkSide

theres no place like ::1

Let er voor dat je koopt ook ff op dat je LT wel 256 aankan. sommige LT's willen nog wel eens tot maar 196 gaan, zoals de mijne.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1