Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik wil graag mijn watermeter uitlezen, met bijv een inductive proximity sensor (zo heeft een maat dat geregeld met zijn watermeter),

maar ik vraag mij af of dat met deze ook kan? Tussen de radars en het glas zit voor mijn gevoel wel een cm ruimte ofzoiets.

watermeter: https://wmd.nl/wp-content...tand-foto-A5-Portrait.jpg

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

NeFoRcE schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:11:
Dag!

Ik wil graag mijn watermeter uitlezen, met bijv een inductive proximity sensor (zo heeft een maat dat geregeld met zijn watermeter),

maar ik vraag mij af of dat met deze ook kan? Tussen de radars en het glas zit voor mijn gevoel wel een cm ruimte ofzoiets.

watermeter: https://wmd.nl/wp-content...tand-foto-A5-Portrait.jpg
Ben er bang voor dat dat niet lukt met zo’n sensor.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Wellicht iemand anders hier? Ik kreeg dit nog door van een maat, maar dat is voor watermeters met een metalen plaatje. Dat is deze ook niet denk ik.

https://www.connectix.nl/...Eu90IXeFEN7aF9k1sf9SGv1Ak

Iemand nog een ander idee?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Nee, dat is een inductieve sensor, die gaat inderdaad niet werken.

Ik had ook zo'n meter, en heb er over gedacht om iets met een laser en dat "tandwiel" te doen. Zover is het nooit gekomen, de meter is hier vervangen voordat ik tijd en zin had om daar eens mee te stunten.

Repareren doe je zo.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Sine schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:59:
Nee, dat is een inductieve sensor, die gaat inderdaad niet werken.

Ik had ook zo'n meter, en heb er over gedacht om iets met een laser en dat "tandwiel" te doen. Zover is het nooit gekomen, de meter is hier vervangen voordat ik tijd en zin had om daar eens mee te stunten.
Crap. Er hangt een Nuc in de meterkast. Misschien toch met een kleine camera en night vision uitlezen.. dat wordt uitzoeken welke cam. HA kan met OCR dat zo inlezen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

NeFoRcE schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:21:
[...]

Crap. Er hangt een Nuc in de meterkast. Misschien toch met een kleine camera en night vision uitlezen.. dat wordt uitzoeken welke cam. HA kan met OCR dat zo inlezen.
Of gewoon een klein ledje ipv night vision :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:39
Misschien dat zoiets iets is? ESP-32 cam naar MQTT..

https://community.openhab...ice-including-mqtt/107188

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 08:16
Heb je een typenummer van de meter? Ik kan me voorstellen dat je de 0.001-wijzer met een optische meter kan detecteren, dan heb je een nauwkeurigheid in liters..

Hier is het al eerder over gegaan:
ThinkPadd in "Is deze watermeter uitleesbaar?"

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verdorie, dit lijkt erop. Half internet afgezocht naar zoiets, zat het dus in de andere helft, haha! Dank!
bvdbos schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:28:
Heb je een typenummer van de meter? Ik kan me voorstellen dat je de 0.001-wijzer met een optische meter kan detecteren, dan heb je een nauwkeurigheid in liters..

Hier is het al eerder over gegaan:
ThinkPadd in "Is deze watermeter uitleesbaar?"
Die heb ik al eens gezien idd. Helaas niet magnetisch oid. Ik denk dat de oplossing van lampy25 het wel zal regelen. Eens even kijken :)

Pagina: 1