Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p gaming pc voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WandererFX
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-01 02:03
Hoi Tweakers,

Een aantal jaren terug heb ik met jullie hulp mijn eigen pc samengesteld en gebouwd. Nu mijn vriendin een proefje heeft gehad van een game pc wil ze er zelf ook een. Ik vraag daarom jullie hulp om een vlotte, lichte game pc in elkaar te zetten. Ik heb zelf al wat research gedaan en ik heb mijn componenten hier onder geplaatst. Ik heb de meeste van deze componenten van deze youtube video gehaald: YouTube: How to Build the Best $500 Gaming PC! Step-by-step (2020 Edition)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler€ 107,15€ 107,15
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 59,-€ 59,-
1VideokaartenAsus Phoenix GeForce GTX 1650 Super OC edition€ 184,-€ 184,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 38,90€ 38,90
1MonitorenPhilips S-line 243S7EYMB/00 Zwart€ 139,15€ 139,15
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 81,45€ 81,45
1VoedingenThermaltake TR2 S 500W€ 50,91€ 50,91
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 73,89€ 73,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,45

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vriendin wil games spelen zoals sims 4. Ook gebruikt ze haar computer voor videobewerkingsprogramma's van adobe voor haar studie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze heeft een maximum van 1000 euro inclusief scherm. Ik zet de computer zelf in elkaar

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is nu: Is dit een build die qua prijs/kwaliteit goed is voor 1080p gamen? Zijn er componenten die ik misschien beter kan down- of upgraden? Ik heb nu een random monitor gekozen, zijn er misschien betere/goedkopere? Ook heeft zij wifi nodig, is het aan te raden om een moederbord met ingebouwde wifikaart te kopen of is een wifi adapter voldoende? (Modem is maar 1 verdieping verder).

Alvast bedank!

Alle reacties

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 23:35
Moederbord met wifi kom je op de volgende uit, minimaal 50 euro erbij.
https://tweakers.net/moed...bicuqNGFQ7SN0J62YnTAXn_AM

Met deze moederbord zet je 2 antennes aan de achterkant van je PC.
Het beste is eigenlijk iets los dat je erop zet, zodat er geen blokkades zijn.

CPU kan je denk beter gaan voor de 3600 van AMD, of je wilt upgraden over een paar jaar.

Nu kom je door upgrade CPU en WIFI op ongeveer 900 euro, Hierbij heb je nog 100 euro over om bij de monitor te plaatsen. laten we zeggen 250 euro max. Zomaar een monitor pakken kan niet, je vriendin doet video bewerking en hierbij is kleur harstikke belangrijk.

Waar moet een monitor aan voldoen? Deze kan mogelijk mensen die je vriendin kent helpen met beantwoorden.

1. Kleuren ( makkelijkste dat de kleuren goed staan meteen out of de box )
2. IPS ( lijkt mij beste keuze omdat deze kleuren beter laat zien )
3 Resolutie 1080, 1440, 4k ( hoe groter moet meer ruimte )
4 Grote scherm ( 23, 27, widescreen of andere dingen, welk formaat is gewenst )
5 Refresh rate ( 60 lijkt mij goed, maar wie weet moet het meer zijn? )

Nu zijn stappen 2 tot en met 5 allemaal in te vullen bij Pricewatch, alleen kleuren daar is onderzoek voor nodig.

https://pcmonitors.info/reviews/ is een goede site, maar heeft niet alle monitoren.
Youtube laat mogelijk zien of een monitor backlight bleeding heeft of wat voor schermen er worden aangeraden.

Het kan voor komen dat het scherm de allerbelangrijkste keuze is en daar kan je om heen bouwen/keuzes maken.