Caliber auto subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu sinds een paar weken een caliber sub en zit met een probleem.
Het punt is dat ik vindt dattie gewoon te zacht gaat voor wat er eigenlijk uit zou moeten komen.
Het klinkt vaag maar oke.
Het is een sub met een 400watt(100continu) versterker en 25~30cm sub erin.
Deze heb ik aangesloten op de rear uitgang van de autoradio(tulp).
Wanneer ik de radio op een aardig vermogen zet begint dat ding al heel vlug te vervormen :(
Het is zelfs zo erg dat me JBL GTO speakers de sub overtreffen qua bass en das niet te bedoeling.
Een buurjongen van mij heeft ook maar een kleine exployd woofer en die hoor je gewoon van tig meter al aankomen.
En de mijne? veel vervorming en slechte bass.
Wat zit hier fout?
Ik weet het het is niet makkelijk om hier een antwoord op te geven maar probeer je eigen ervaringen in deze topic te delen.

Er zit op de sub zelf ook nog 4 klemmen voor?
Voor een extra speaker is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Ok, hoe zittie gemonteerd ??? De kast moet HELEMAAL goed afgesteld zijn, en als je een hoedenplank gebruikt, dan moet de bagageruimte van je auto van de rest ook luchtdicht zijn afgesloten. Is je woofer voor free-air of voor een behuizing ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7492

zit er een versterker bij die de hoge tonen filtert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27480

JBL GTO sux gewoon echt zwaar

die kun je echt gewoon het beste weggooien, ik heb er kenwoods inzitten, de magneet hiervan is gewoon 3 keer zo groot en het oppervlak is ook een stuk groter. Die gto's heb ik ook gekocht en toen ik ze uit de verpakking haalde had ik al spijt, ik denk bouw ze gewoon in om te kijken wat voor geluid eruit komt, ik met me accu schroefmachine schroefjes vastschroeven en: tjak... door die rubbere rand!!! En het geluid was echt bagger, ook uit de goede speaker,nou liggen ze in de schuur te wachten tot ik ooit me Kenwoods opblaas...

Ik heb een 4x100 watt Philips versteker die ik ook op de tulp aansluitingen van me radio heb zitten (line out) en ik heb me versterker gebruggt naar 2x 100W (continue) en op de gewone uitgang van me radio (4x45W) 2 tweeters aangesloten in me dashbord, dit kun jij denk ik ook het beste doen... gewoon die JBL's op je radio aanstluit en dan je versterker bruggen en alleen de S-woofer erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

mollie

dat voreg ie dus niet.. hij is volgens zn post tevreden over zn gto's en niet over zn sub..

heb je die sub van de mediamarkt gekocht?? kwas benieuwd of dat iets is..

ik denk dat het je versterker is die niet zwaar genoeg is. mischien kan je em een keer bij die vriend van je aan zijn versterker hangen dan weet je het meteen

hoop dat je eruit komt

mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30002

Ik heb in mijn auto alles van caliber en perfect geluidje. Je zou de woofer eens bij je buurjongen moeten aansluiten en dan even kijken of ie daar wel klinkt.
Maybe dat je er een losse versterker bij kan zetten die dan alleen de woofer aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik ga dat denk ik dan maar proberen met die extra versterker voor de woofer zelf.
De woofer zit gewoon in een soort tube zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heb je wel een dikke voedingsdraad voor je versterker gebruikt? Verder moet je die versterker ook nog afstemmen op het ingangssignaal (tulp) met een potmeter.

offtopic:
Wie nog steeds denkt, dat grote magneten borg staan voor kwaliteit is de term Hi-fi allang verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 13:52

pinodambini

Dr. Z. Vago

HHmmm, heb je wel een goede aarde op je installatie? Bij een vriend van mij was dat ook een probleem die hij had met zijn sub. zonder aarde, alleen geplop enzo, met aarde perfect geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Goede reply's allemaal... :)
Wekkel
Check voedingskabel en ingangs niveau
pinodambini
check aarde

-----------------------

Hier moet je verder mee komen suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb die kast maar opengehaald en wat bleek?
De subwoofer heeft een dubbele uitgang en 1 kabeltje bleek niet aangesloten?
Naja aansluiten en hij deed het (zoals het hoot :) )
Alleen heb ik nu nog het probleem dat hij het ff doet en dan weer uitvalt.
Het lijkt op een kabelbreuk maar dat ben ik nu nog aan het onderzoeken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er dus achter dat er in de tulpkabel een breuk zit (kabel voor naar de sub). :(
Nu moet de autradio er dus weer uit maar hoe?
Ik heb al een beetje lopen trekken maar ik krijg em niet los?
Die dingen moeten toch los te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ja, vanachter je dashboard. Moet je even onder kruipen, althans, bij mijn broer zijn Swiftje is dat zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eh ja maar ik heb een Golf en daar zit het de autoradio een stuk hoger waardoor ik er vanachter niet bij kan?>!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 11:17

nixan

and then?

ehm, je hebt gewoon een setje pinnetjes bij je autoradio gekregen, waarmee je hem naar voren kunt trekken (de pinnetjes zijn ook de ontgrendeling, dus niet met schroevendraaiers gaan klooien).

where is my car?

Pagina: 1