Dat kan je opzich aan de specificaties of reviews wel zien, of bij het uitpakken van de telefoon. Als 'ie vooral van glas gemaakt is kan je er donder op zeggen dat dat barst als 'ie valt. Mocht je die link niet kunnen leggen had je dat kunnen afleiden uit het idiote aantal gebarsten telefoons waar mensen mee rondlopen. Dan koop je dus een telefoon van plastic, ook al ziet dat er misschien niet zo mooi uit, of regel je een hoesje erbij. Kennelijk vind je valbestendigheid belangrijker dan looks.
Ik vind het wel raar dat zoveel mensen zo onzorgvuldig zijn met een product van honderden euro's maar dat is een ander verhaal. Een ongelukje kan gebeuren natuurlijk, maar dat is niet het probleem van de winkelier.
Maar...
Is een telefoon laten vallen iets wat je in een winkel gedaan zou hebben voordat je 'm kocht?
Ook heb ik de telefoon niet "in gebruik genomen", dit is letterlijk nog voordat ik de telefoon heb opgestart gebeurd.
Dat maakt niet uit, je hebt 'm laten vallen. Een telefoon is niet gemaakt om hem te laten vallen. Als je een servies bestelt en dat op de grond laat kletteren voordat je een glas met water hebt gevuld gaat je redenering ook niet op. Als het glas uit elkaar gespat zou zijn tijdens het vullen met koud water, okee, dat is non-conform want dan doe je er iets mee wat normaal gebruik is. Gewoon laten vallen is dat niet.
Deze weg leek mij het meest logisch om te bewandelen omdat ik niets meer met deze telefoon kan en een schermreparatie zowat duurder is dan de telefoon zelf. Wat ik terugkrijg na verrekenen van de schade is mooi meegenomen en dan ben ik tenminste van het abonnement af zodat ik een andere telefoon kan aanschaffen.
Vind ik helemaal niet logisch. Het kan best zo zijn dat iets total-loss is als je het laat vallen. Dat is dan gewoon dikke pech.
Het abonnement moet toch gewoon te ontbinden zijn op deze manier?
Dat kan allicht, aangezien het op afstand afgesloten is zit daar ook een bedenktijd op. Het is in principe een product los van de telefoon (de een werkt prima zonder de ander) maar je moet er hoe dan ook voor zorgen dat de shop wat betreft de telefoon schadeloos gesteld wordt (a.k.a. ze hoeven jou de telefoon niet of maar deels terug te betalen). Ik heb zelf recent geen abonnement met telefoon afgesloten (nooit eigenlijk) dus ik weet niet of er nog subsidie op zit, die zou je dan wel aan de winkel terug moeten betalen bij het ontbinden.
Alles opzeggen om een nieuw abo met telefoon af te sluiten lijkt me geen financieel voordeel op te leveren ten opzichte van het houden van dit abonnement en het kopen van een losse telefoon.
[
Voor 3% gewijzigd door
DataGhost op 21-04-2020 15:57
]