Hier is de mod voor mijn mening wel duidelijk toch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02 14:39
Heb en groot taal en grammatica probleem ok.

Maar als ik mijn meningen duidelijk tracht te maken ( dit dus omslachtig yup mijn taalproblemen en opleidinge nz)

Hier allen waar ik mening met veel voorbeelden post -1 is vreemd omdat ik voor APP ben terwijl ikzelf een strakke privacy voorvechter ben.

jahoorisieweer in 'nieuws: Belgische wetenschappers waarschuwen in open brief...

jahoorisieweer in 'nieuws: Belgische wetenschappers waarschuwen in open brief...

Nog een paar daar.

Taalproblemen gaan ver bij mij vind niet dat men op taalgebruik mag afwaarderen er zijn meer mensen die of waar geen moedertaal of dyslexie, of andere handicap hiermee dan ineens niet mee kunnen doen.

Verder is het een mening waarmee men het niet eens is, mijzelf duidelijk uitdrukken zie ook mijn profiel ja ok is een probleem echter heb ik al 50 jaar! ( en hebben de cijfers en trainingen scholing ook niet bij geholpen wat talen betreft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meningmodden of niet - die lappen tekst die je neerzet zijn echt HEEL moeilijk te volgen/ontcijferen van begin tot eind. Dat ze dus al snel als niet relevant worden beoordeelt verbaasd me dan ook niet.

Als het niet te begrijpen of ontcijferen is, maakt dat het on-relevant, en dat is geen mening.

Neemt niet weg dat ik begrijp dat het lullig is als je daar door een taalprobleem in belemmerd word, maar er is een reden dat debat-training bestaat bijvoorbeeld. Niet iedereen kan overal aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
"Niet iedereen kan overal aan meedoen"

Hum is maar een forum en geen "duur" debat hoor hier.

Buitend at ook mensen die zich niet kunnen verwoorden moeten zelf zoveel mogelijk mee kunnen doen overal , bij debatten is het dan vaak door vertegenwoordigers van een bepaalde groep.

Maar een forum waar ieder als persoon toch welkom is uhum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jahoorisieweer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:14:

Buitend at ook mensen die zich niet kunnen verwoorden moeten zelf zoveel mogelijk mee kunnen doen overal , bij debatten is het dan vaak door vertegenwoordigers van een bepaalde groep.

Je mag ook meedoen, daarmee stel je je ook bloot aan de oordelen van anderen. Niks mis mee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
FirePuma142 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:15:
[...]

Je mag ook meedoen, daarmee stel je je ook bloot aan de oordelen van anderen. Niks mis mee.
Tja als het nu over werkelijk de inhoudelijk kant ging is dat ok.

Is hier eerder zo alsof ik verkeerde kleding aan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
De vraag is niet of je wel of niet welkom bent.
De vraag is of de teksten die je neerzet te volgen zijn voor andere mensen. Vergelijk het met als iemand alleen maar moeilijke woorden gaat gebruiken. Of andersom, enkel straattaal. Dan slaan een hoop mensen die teksten over. Om dat te voorkomen is de +1 en -1 ingesteld.

Als je zelf een tekst wilt schrijven, zet je spellingscontrole aan. Dat helpt al een hoop zonder veel extra moeite.
Wat ook zou helpen is de tekst in translate the vertalen naar Engels, en dan kijken of je het nog begrijpt. Zo niet, dan is het waarschijnlijk een te moeilijke tekst voor een groot deel van de forum bezoekers.

Neem het niet persoonlijk op. Niet JIJ krijgt -1 maar de tekst. Ben jij zoals je schrijft? Of nog veel meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jahoorisieweer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:18:
[...]

Tja als het nu over werkelijk de inhoudelijk kant ging is dat ok.

Is hier eerder zo alsof ik verkeerde kleding aan heb.
Het is geen persoonlijke aanval, maar blijkbaar lezen veel mensen die tekst liever niet dan wel. Je mag gerust posten, maar je kan niet iedereen dwingen om het dan ook te moeten lezen.
jahoorisieweer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:14:

Je bent ook welkom. Goedkoop of duur debat, het is fijn als het te ontcijferen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
@99ruud99 spellings controle bij taalproblemen als vormen van dyslexie waar je de kluts kwijt bent weet dus nu ook niet hoe te verwoorden maakt het veel erger, maar dat is zo moeilijk uit te leggen.

( kleurenblind dan gebruik een tool die zegt dat is rood , ben je echt niet mee geholpen in veel gevallen blijf je twijfelen wat is het nu ach hoe leg ikd at nu uit)

Probleem is ik begrijp zaken vaak in een andere soort volgorde of context , en om mijzelf dan toch duidelijk te maken een soort dubbel op in verschillende lange teksten.

Zeg maar vb .storing zoeken , loop je een volgorde af en kruis je zaken weg, daar zit ik dan al gelijk in midden of einde gek genoeg werkt dat daar vaak goed sla stukken over in mijn hoofd heb ik ze dan toch snel gehad maar op papier niet afgevinkt.

Ok ben nu al weer met lap bezig omdat ik wat in mijn hoofd zit niet over kan brengen lijkt het. O+

[ Voor 41% gewijzigd door jahoorisieweer op 21-04-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:21:
[...]

Het is geen persoonlijke aanval, maar blijkbaar lezen veel mensen die tekst liever niet dan wel. Je mag gerust posten, maar je kan niet iedereen dwingen om het dan ook te moeten lezen.
Neen dan ging ik wel bij de mensen langs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
jahoorisieweer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:23:
[...]

Neen dan ging ik wel bij de mensen langs :)
Verwijder/wijzig deze post even...is niet echt gepast.

Verder ik heb ook last van dyslexie, spellingcontrole en de post even terug lezen voor je post voorkomt een hoop 'problemen'

Lees de tips die hier aangedragen worden. Je wordt niet aangevallen, maar geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:30:
[...]

Verder ik heb ook last van dyslexie, spellingcontrole en de post even terug lezen voor je post voorkomt een hoop 'problemen'

Lees de tips die hier aangedragen worden. Je wordt niet aangevallen, maar geholpen ;)
Ik denk niet dat hij het zo bedoelt als jij het opvat. Komt op mij niet ongepast over iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Alternative schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:30:
[...]

He is als grapje bedoeld , en al helemaal niet dreigend of bedreigend overigens. ( maar wel nu dus een goed praktijk voorbeeld)

Spellings controle dan heb jij alleen daarbij last, er zijn andere vormen waar spelling maar een deeltje is , jezelf niet kunnen uitdrukken in taal zoals je het zelf in je hoofd hebt is echt wel wat meer dan alleen spellings controle. En na 50 jaar en diverse trainingen scholing enz tja. maar aan wie zeg ik dat.

Links rechts, rood groen, bakboord stuurboord 0 of 1 begin of einde, groter dan of kleiner dan, dat zijn reeds zaken die veel extra energie bij mij vreten . ( mij heb je dan ook nooit tijdens bellen achter het stuur gezien , "concentratie" op veel om zaken juist te duiden kost mij meer moeite dan gemiddeld)

[ Voor 18% gewijzigd door jahoorisieweer op 21-04-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@jahoorisieweer in je vorige (aangepaste) post geef je zelf het probleem van dyslexie al aan...stukken overslaan en zelf invulling aan geven. Een stukje van het begin en einde lezen en er zelf een zin van maken. Daar heb ik dus ook last van...daarom lees ik dingen nog een keer.

Spellingcontrole helpt je wel om geen fouten te maken als: he schijven ipv het en dat je de laatste letter van het eerste woord als eerste letter aan het tweede woord plakt. Leest voor de users makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Ach wat maakt het ook uit mensen met ALS of die ooit een hersen infarkt hebben gehad hebben het hier een stuk moeilijker en daar heb ik gelukkig genoeg geduld voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
@jahoorisieweer daarom dat ik zei gooi het in Google translate. Dat toont of je zin en alineabouw goed is.
Pagina: 1