Server: P1 166mhz Cooling?

Pagina: 1
Acties:

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb gezocht zonder resultaat. Vandaar mijn vraag.

Ik heb een Pentium 1 166mhz als linux server die 24/7 aan staat.

De server doet hetvolgende:
* Webserver (Apache/PHP/MySQL).
* Mail Server (Send Mail).
* FTP Server (Upload Webserver).
* Connection Sharing.
* Printer Server (Samba).
* Firewall.

Er zit enkel in de voeding een fan en een headsink op de CPU. Op het moederbord zit geen temp. sensor.

Moet er een CPU cooler op de CPU of een 8 cm casefan in de bigtower (AT).

Peter.

P.S. Als dit niet het goede forum is schopt het dan aub naar het goede :)

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoeft niks op... In de tijd dat die comps nieuw waren zat er alleen nog maar een fan in de voeding.. Van orbs ed hadden ze toen nog niet gehoord (en was het ook niet nodig)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Peter Power
  • Niet online
Ok. hadden ze die pc's dan ook als server draaien? (8>

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

denk dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken, ik heb hier een P2 deschutes 333 op 450 lopen met linux met ongeveer dezelfde features als jij, maar ik gebruik de standaard koeler en het ding wordt niet extreem warm, blijft lekker koel

die van mij staat ook 24/7 aan, maar het mooie van linux is dat als er niets gedaan wordt, er ook echt niets gedaan wordt door het systeem (cpu included)

m.a.w. hoef je je niet druk om te maken

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Het hoeft niet echt, ik heb zelfs een keer (per ongeluk) een p1 100@133 een tijdje (paar minuten) helemaal zonder koeling gedraaid, en hij was nog aan te raken.
Op de meeste pentiums 166 zit wel een actieve koeler, maar als dit de koeling was die er altijd op heeft gezeten, moet het daarmee nu ook lukken, ook al is hij server.
Een extra casefan lijkt me ook niet nodig, er zitten in een pentium 166 niet zo veel onderdelen die echt warm worden (northbridge, videokaart, het wordt allemaal niet zo heet).

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
mijn p120 heeft ook maanden met alleen heatsink gedraaid, er zat origineel een klein sunon koelertje op, maar die was kapot gegaan...
werkte allemaal gewoon lekker stabiel, dus maak je vooral niet druk... :)

Verwijderd

Die Fans worden pas relevant bij ongeveer 233 Mhz oid.. Kortom lekker gaan en je er vooral niet druk om maken

>:)

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ik heb een p100 en een p166 gehad en daarbij zaten er bij allebei alleen maar een standaard heatsink op van 5x5 cm.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

heb precies hetzelfde draaien hier..

p166.. heb er wel een koelertje opzitten (een hele gare, die je zelf moet aanswiepen als je bak start :P )

not to worry.. gebruik hem voor ftp en inetsharing.. draait ook al weer bijna een jaar zonder te rebooten.. je kan er een koelertje voor de zekerheid opzetten, maar denk dat het niet echt nodig is..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ik heb van mijn p133 de koeler er af gehaald en op mijn Geforce gezet. hij draait gewoon nog 24/7 zonder warmte problemen

• Peter Power
  • Niet online
Ok dan mensen.

Bedankt voor de info.

Als ik morgen het mobotje heb ga ik hem aan doen en nooit meer uit zetten ;)

Verwijderd

K zou d'r toch een koel blokje op zetten. Gewoon voor 't geval dat.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:37

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik hadden eerst ook een pI166 als server, die hetzelfde deet ( apache, sendmail,ftp, samba ) en die heeft 2 mnd zonder koeler gedraait. ( wel met heatsink natuurlijk. )

Dus het kan wel

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
heb hier een p133 als server 24/7 draaien, en die is ook alleen geheatsinked, maar die heatsink wordt wel loeiheet, met warme weer van afgelopen weken. Hij lijkt ook iets instabieler te worden, dus ga er toch maar fan opzetten.

Moraal: baat het niet dan schaadt het niet (fan) tenzij hij naast je hoofdkussen staat!

• Peter Power
  • Niet online
Hij staat aan het voeteneinde van mijn bed :)

Ik kan natuurlijk ook een CPU Cooler erop zetten met een schakelaartje en LEDje of die aan/uit staat.

Dan kan je bv. met super warm weer de cooler aan doen en als je gaat compileren.

Is maybe ook wel een ideetje...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hoe meer koeling hoe beter, maar niet te koel want dan gaat het niet goed. Da's bij een auto ook zo.

Maar zolang je er voor zorgt dat er aan een kant de lucht in gaat en aan de andere kant uit, kan het geen kwaat.

Ik heb een paar oude 268-computer gesloopt en de voudingen eruit gehaalt en die ventilatoren zitten nu in m'n computer, het is welliswaar niet meer zo stil maar wel wat koeler.

En weet er toevallig iemand hoe je een brander goed kan koelen in een miditower?

[ Voor 2% gewijzigd door LauPro op 05-07-2003 03:31 . Reden: typo :D ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Pentium 233 MMX ooit gedraaid zonder iets op de proc, was 'n nieuwe en ik had nog nooit gehoord van fans... Maand later zei iemand iets van ehm, heb je geen fan?

Dat ding draaide lekker stabiel zover ik me herinner.

Intentionally left blank.

Pagina: 1