Microfoon voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
Mijn vraag
Ik werk thuis, het lijkt erop alsof dit nog meerdere maanden zal duren voor me. Al mijn collega's zijn Wel te verstaan, maar het klinkt erg lelijk. Ik klinkt via m'n Lenovo net als zij. Daar ben ik niet blij mee.

Mijn vraag: is er een manier om een goedkope microfoon te kopen ofzo om mezelf haarscherp te maken voor ze?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo laptop voor werk, skype & hangouts ed. Verder geen ervaring met microfoons.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Tweakers naar goedkope microfoons. Maar die zijn al snel €80+, ik zou max €30,- uit willen geven als ik daardoor veel scherper klink.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Met de huidige vraag naar microfoon en headsets lijkt het me knap lastig. Wat heb je zelf wel al gevonden?
Wil je een losse microfoon of een headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan zorg jij dat je haarscherp klinkt en gooit de software waar je mee aan het communiceren bent er een gigantische compressie overheen.

Ongeveer het zelfde als een Wisseloord studio's die de beste apparatuur heeft om een nummer te maken wat vervolgens naar 192kbps gecompressed wordt en afgespeeld wordt op een Alibaba setje oordopjes.

Ben je verstaanbaar voor je collega's? Dat is toch het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11
1. headset
2. betere headsets filteren meer narigheid weg en klinken beter

Voor 30,- heb je wel 1, maar 2 ligt net even hoger qua prijs. Jabra of Plantronics is wat je dan nodig hebt.

Je kunt natuurlijk bij de Action gewoon zo'n ding van 2,99 halen of die van 15,- ofzo en kijken hoe dat werkt voor je. Wellicht zit de grootste winst al in het gebruiken van een headset?

@sypie met interne mic kun je klinken alsof je in een badkamer staat, hoor je de buren toiletteren en kun je alleen praten als je niet typt bijvoorbeeld. Eerste stap is een headsetje lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-04-2020 14:21 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07NK7LB5F/
Werkt goed, duidelijke knop met led als het geluid aan staat.
Alleen de levertijd is een dingetje...

[ Voor 15% gewijzigd door bouwfraude op 24-04-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
Ik heb goed gekeken, super bedankt voor jullie hulp!

Ik ben uiteindelijk voor de laatstgenoemde microfoon gegaan. Inderdaad klinkt m'n laptop alsof ik in een koelkast/magnetron/badkamer/wc/windtunnel zit, dus dit zal ongetwijfeld verbetering opleveren!

Helaas vind ik een microfoon ophebben niet fijn, zeker aangezien ik (helaas) rond de 4 uur per dag bel voor werk.

Top, thanks!!
Pagina: 1