Nest Hello transformator vraag + huidige setup vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:42
Hi Allen,

ik wil graag een Nest Hello aanschaffen alleen weet ik niet of dit kan op de huidige gong.
Ik weet dat de travo die in de kast hangt dat ik deze moet vervangen met een 12/24volt.

Dan kan ik hoe de kabels nu in de meterkast zit deze zo om prikken in een nieuwe transformator?
met de kabelt op 0 en een kabel op 12/24?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef2O319lFeiaNq0V5I2OUMwnJ8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TdiUbds0XHWMKrBxsa3ibhe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_rIVO8JKiJZ7BhFH73gduqybDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLWdaQHEDjoIzfjiCLsGqAkI.jpg?f=fotoalbum_tile

Kan de huidige gong dan blijven hangen? dit is namelijk wel een fijne dingdong.. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Vandaag maar de Google / Nest Hello gehaald en een andere trafo besteld - (EMAT Beltrafo 8V 12V 24V -8VA)
Als die binnen is maar aan de slag en kijken of de bel voldoet op 12V.

in 3 en 2 zitten nu alle draden blauw & bruin is vanuit de trafo dus gok dat het wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Van 8V naar 12V is aardige verhoging. Aardige kans dat hij dus doorbrand maar zou best een tijd goed kunnen gaan. Tenminste, als mensen de bel niet ingedrukt houden. Anders is hij denk ik zo dood :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Ja ik weet niet wat voor volt bel het is :) of hoe ik dit kan zien

nu ik me eigen plaatje in zoom zie ik wat staan haah dalijk maar eens nog kijken XD

EDIT

Op de backplate van de gong staat niet de hoeveelheid volt maar de maat van een batterij. Helaas.

[ Voor 86% gewijzigd door Balskyy op 22-04-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Septillion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:43:
Van 8V naar 12V is aardige verhoging. Aardige kans dat hij dus doorbrand maar zou best een tijd goed kunnen gaan. Tenminste, als mensen de bel niet ingedrukt houden. Anders is hij denk ik zo dood :9
Deze zou dan voldoende moeten zijn https://www.gamma.nl/asso...et-bedraad-85db/p/B528111

Voedingsspanning ontvanger
8-12 volt

[ Voor 3% gewijzigd door Balskyy op 22-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nouwja, redelijk simpel. Je huidige trafo is 8V. En nu je begint over batterijen lijk ik te zien dat hij er eventueel 4 zou willen. 4x 1,5V maakt 6V. Beide slok lager. Maar goed, je kan hem eerst wel gebruiken, kijken hoe lang hij blijft werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Septillion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:59:
Nouwja, redelijk simpel. Je huidige trafo is 8V. En nu je begint over batterijen lijk ik te zien dat hij er eventueel 4 zou willen. 4x 1,5V maakt 6V. Beide slok lager. Maar goed, je kan hem eerst wel gebruiken, kijken hoe lang hij blijft werken :p
Haha nee ik ga morgen een andere halen kost me 15 euro voor een 12volt.

Bedankt voor je antwoord ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Nieuwe trafo aangesloten op 12 volt, nieuwe 12 volt bel aangesloten (tringggg) nest hello aangesloten en alles werkend..

Verwacht dat het eigenlijk veel lastiger zou zijn maar is eigenlijk super makkelijk.

Nu wachten op het nieuwe abonnement van google.
Pagina: 1