Ik draai een eenvoudig LAMP servertje in Azure om een phpBB forum te hosten. Het OS is Ubuntu 18.04.4 LTS met Apache 2.4.29 en MySQL 5.7. Probleem is dat phpBB sinds een tijdje een foutmelding laat zien:
Ik heb poort 80 even dicht gezet en zie dat er 11 Apache processen draaien. Als ik deze open zet dan heb ik na 30 seconden al meer dan 140 Apache processen draaien!
Mysql error.log geeft niets aan, ook in Apache error.log totaal geen aanknopingspunten. Hoe vind ik uit waarom er zo veel Apache processen starten?
De load noch de capaciteit van de server is veranderd. Het aantal verzoeken in de Apache access.log laat niets vreemds zien, er zit ruim tijd tussen de verschillende verzoeken dus het lijkt er niet op dat het een DOS attack is.SQL ERROR [ mysqli ]Too many connections [1040]
Ik heb poort 80 even dicht gezet en zie dat er 11 Apache processen draaien. Als ik deze open zet dan heb ik na 30 seconden al meer dan 140 Apache processen draaien!
Mysql error.log geeft niets aan, ook in Apache error.log totaal geen aanknopingspunten. Hoe vind ik uit waarom er zo veel Apache processen starten?
[ Voor 29% gewijzigd door Jazzy op 21-04-2020 13:00 ]