Hallo mede- Tweakers,
Zou graag wat advies willen over een nieuw systeem.
Na jarenlange goede ervaring met Intel ben ik toch wel toe aan iets nieuws.
Hebben jullie goede tips voor mij over onderstaande?
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe eens gamen, maar ook incidenteel videobewerking, audiobewerking, verder de normale zaken zoals gebruik van Office en dergelijke
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 500 en 600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nu een 3e generatie i5 uit 2013. Neem alleen een GTX1050 videokaart mee, omdat ik wil wachten tot de RTX kaarten 2ehande te betalen zijn. En daarnaast natuurlijk de monitor, keyboard en muis en boxen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD 500GB M2, 16GB RAM, standaard kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd Intel gehad, maar gezien de prijs-kwaliteit verhouding zie ik ook AMD ook zitten. Weet alleen niet welke generatie Ryzen prijs-kwaliteit het beste is en welke Ryzen 5 of 7 het beste is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vroeger zette ik wel alles in elkaar, dus als assemblage er bij kan zitten. Maar het gaat me ook vooral dat ik er niet goed uit kom, welke Ryzen het beste gaat passen, ook met het oog op de toekomst. Eventueel een nieuwe cpu in het moederbord bijvoorbeeld. Ik lees niet zoveel goede verhalen over de A320 bijvoorbeeld
Ga je overklokken?
[iNee[/i]
Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk bang for buck voor mijn situatie. En natuurlijk bedankt!
Hieronder mijn 'wensenlijstje'
Zou graag wat advies willen over een nieuw systeem.
Na jarenlange goede ervaring met Intel ben ik toch wel toe aan iets nieuws.
Hebben jullie goede tips voor mij over onderstaande?
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe eens gamen, maar ook incidenteel videobewerking, audiobewerking, verder de normale zaken zoals gebruik van Office en dergelijke
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 500 en 600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nu een 3e generatie i5 uit 2013. Neem alleen een GTX1050 videokaart mee, omdat ik wil wachten tot de RTX kaarten 2ehande te betalen zijn. En daarnaast natuurlijk de monitor, keyboard en muis en boxen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD 500GB M2, 16GB RAM, standaard kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd Intel gehad, maar gezien de prijs-kwaliteit verhouding zie ik ook AMD ook zitten. Weet alleen niet welke generatie Ryzen prijs-kwaliteit het beste is en welke Ryzen 5 of 7 het beste is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vroeger zette ik wel alles in elkaar, dus als assemblage er bij kan zitten. Maar het gaat me ook vooral dat ik er niet goed uit kom, welke Ryzen het beste gaat passen, ook met het oog op de toekomst. Eventueel een nieuwe cpu in het moederbord bijvoorbeeld. Ik lees niet zoveel goede verhalen over de A320 bijvoorbeeld
Ga je overklokken?
[iNee[/i]
Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk bang for buck voor mijn situatie. En natuurlijk bedankt!
Hieronder mijn 'wensenlijstje'
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H | € 69,94 | € 69,94 |
| 1 | Behuizingen | Antec VSK3000B-U3/U2 | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212X | € 38,30 | € 38,30 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston 16GB DDR4 2666MHz | € 70,91 | € 70,91 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 506,05 | ||
[ Voor 45% gewijzigd door mhnl1979 op 21-04-2020 14:09 . Reden: vraag ]