Op zoek naar een 55inch televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 18:01
Ik zoek een?
55 inch televisie.

Wat is je budget?
1000 ~ 1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4K blu-rays & Netflix kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf nog geen idee, ik zat wel te kijken naar bijvoorbeeld de LG OLED55C9PLA

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoorde dat er in 2020 allerlei nieuwe features op de televisiemarkt komen, denk aan HDMI 2.1 en filmmaker modus. Ik vraag me af of dit überhaupt al het moment is om te kopen of te wachten tot bijvoorbeeld het najaar. Daarnaast ben ik benieuwd welke televisies er nu eventueel al voldoen en welke features het wachten nog waard zijn.

Ik neig op dit moment zelf naar een OLED televisie omdat ik voornamelijk 's avonds in het donker televisie kijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:38
C9 is voor ongeveer 1200 euro wel een van de (technisch) beste tv's op de markt.

Dan moet OLED wel bij je passen en je realiseren dat er een kans is op inbranden (weinig voorkomend vziw en eigen ervaring).

Anders is een samsung Qled een alternatief die uitblinkt op hoge helderheid en hoog verzadigd contrast.

En Sony heeft ook een goeie kleurechte LCD (volgens mij iets met 9005) die hier op het forum veel wordt besproken.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:35

Major_ton

Shoot!

Tenzij je de TV als PC monitor gaat gebruiken of hem gaat plaatsen waarbij er direct zonlicht op het paneel gaat schijnen, lekker die C9 kopen en niet meer omkijken. Het duurt nog zeker een half jaar eerdat de CX prijstechnisch interessant gaat worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 18:01
Fair enough, maar ik wil graag de aandacht nog even leggen op de vraag of er nog features voor televisies uitkomen dit jaar die de moeite waard zijn om op te wachten.
Major_ton schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:27:
Tenzij je de TV als PC monitor gaat gebruiken
Volgens mij heeft de C9 al wel HDMI2.1 dus in principe is hij voor gamen al best prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:35

Major_ton

Shoot!

Archcry schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:55:
Fair enough, maar ik wil graag de aandacht nog even leggen op de vraag of er nog features voor televisies uitkomen dit jaar die de moeite waard zijn om op te wachten.

[...]

Volgens mij heeft de C9 al wel HDMI2.1 dus in principe is hij voor gamen al best prima toch?
De C9 is perfect om op te gamen, maar als PC monitor voor statische content in Windows kan je beter een LCD TV nemen die ongevoelig is voor inbranden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Archcry schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:55:
Het antwoord is nee: De CX kan amper meer dan de C9 (het is eigenlijk min of meer dezelfde teevee), is wel duurder omdat het het nieuwste model is. Als je een C9 te pakken kunt krijgen, gewoon lekker de C9 nemen.
Pagina: 1