Toon posts:

Minister: politie maakt geen gebruik van......

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Minister: politie maakt geen gebruik van Clearview-gezichtsherkenning...

Prima, titel is duidelijk. Maar dan,

De minister van Justitie en Veiligheid weet niet of Nederlandse overheidsdiensten gebruikmaken van de gezichtsherkenningssoftware van Clearview AI.

Huh? Maar de titel dan?

Ongeacht wat er dan verderop in het artikel word verteld is het een verwarrend geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@TijsZonderH even taggen dan maar. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
De politie maakt er geen gebruik van. Voor de vraag of er andere overheidsdiensten gebruik van maken (zoals AIVD/MIVD vermoed ik, dat schrijft hij niet exact) verwijst hij door naar BZK.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijsZonderH schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:43:
De politie maakt er geen gebruik van. Voor de vraag of er andere overheidsdiensten gebruik van maken (zoals AIVD/MIVD vermoed ik, dat schrijft hij niet exact) verwijst hij door naar BZK.
Zoals ik al zei, verderop word het wel duidelijk. Maar zoals het er nu staat zorgt het alleen maar voor verwarring.

Zoals het er nu staat zorgt het voor kortsluiting. Bij jou niet omdat je weet waar het over gaat. Het is toch niet logisch om er 1 overheidsdienst eruit te pikken en die in de titel te zetten en vervolgens verderop te zeggen dat hij het niet weet en dan later in het verhaal de boel weer te nuanceren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 07:53
De strekking van het artikel is dat het onduidelijk is of er gebruik wordt gemaakt van Clearview door de overheid. En over de politie denkt Grapperhaus het te weten, maar hij weet eigenlijk ook alleen maar dat het in ieder geval niet centraal is geregeld.

De titel zorgt dus inderdaad voor verwarring. Een titel als 'Niet duidelijk of Clearview door de NL overheid wordt gebruikt' sluit veel meer aan bij het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik snap je punt, maar de reden dat het er zo staat is omdat de vragen AAN Grapperhaus gericht waren en die is verantwoordelijk voor de politie. Dat hij niet weet hoe het zit met andere diensten (inlichtingen, wat onder BZK valt) is niet zo gek en is daarom minder relevant in de kop.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijsZonderH schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:12:
Ik snap je punt, maar de reden dat het er zo staat is omdat de vragen AAN Grapperhaus gericht waren en die is verantwoordelijk voor de politie. Dat hij niet weet hoe het zit met andere diensten (inlichtingen, wat onder BZK valt) is niet zo gek en is daarom minder relevant in de kop.
Had dan, bijv., andere overheidsdiensten er bij gezet. Nu zorgt het alleen maar voor extra verwarring.
Pagina: 1