Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
kan yahoo niet resolven ... eh ..
ik kan de server wel benaderen, het lijkt erop dat hij zelf niets naar buiten kan doen .?! hij kan ook geen verbinding maken met lynx.browser.org / www.av.com
wat kan het probleem zijn, ik ga aan de slag maar denk nog ff mee please !
ik ka ff checken of de goede dns staat gesteld en gateway, hmmm gateway, is dat eigenlijk niet vreems als je aan het internet hangt ? geeft dat niet aan dat ik toch in een subnet zit ? neee... ik kan mijn server toch bereiken via http ssh etc...
t'zit in dns ik kan wel lynxen naar 209.73.164.96 maar niet naar www.av.com..
ik geef een default_router op in rc.conf moet deze ook niet de dns afhandelen ?? waar moet ik de fouten in mijn eigen maichine zoeken ??
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
resolv.conf was oud
nameserver 192.168.5.1 (mijn thuis netwerk)
nameserver 193.173.210.132 (jaahhh. duuh)
thanks voor de hint
|:(|:(
te snel blij ik kan nu idd mail versturen maar als ik vanaf yahoo een mialtje naar mijn server stuur krijg ik weer ->
Aug 5 21:50:05 bergman sendmail[383]: f75JmP200383: ruleset=check_mail, arg1=<xychix@yahoo.com>, relay=[216.136.175.138], reject=451 4.1.8 <xychix@yahoo.com>... Domain of sender address xyc
hix@yahoo.com does not resolve
--
misschien iets met relaying ? welke config files moet ik hiervoor doorploegen, dns werkt nu tenminste name -> ip moet het andersom ook kunnne of is dat niet nodig en hoe test ik dat ?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik denk trouwens niet dat het iets met relaying is.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
hmmm SENDmail en Ontvangen klinkt ook niet erg logisch maar waarom dat bij de virtusertable die de INKOMENDE mail verder naar goede accounts stuurt !
ik wil mail ontvangen op mijn server met freebsd. hoe krijg ik dit voor elkaar ??
als ik mail stuur naar mijn server gaat bovenstaande melding door het beeld heen (als ik ingelogd ben)
--------- next ------------
hmmm niet relaying wat dan wel ??? ik kan pingen etc. naar yahoo.
ik zal de server eens reboten en dan nog ff zien
makemap ??????? nooit gezien gedaan gehoord etc. zal ff lezen en proberen hier zit vast de fout .
--
Kvirtuser hash -o /etc/mail/virtusertable
deze regel staat in mijn sendmail.cf moet ik nu wel of niet mijn virtusertable makemappen ??? met makemap hash of gewoon dbm als in het voorbeeld
Verwijderd
Dan zal je die melding krijgen.
Zet anders na de DJ parameter in je cf file een bestaand domein.
Maak je gebruik van smart relay host????
Stuur je van je unix bak of een client een email.
Hoe maak je connectie met internet dial up PPPoE of DHCP op je ethernet.
Zover ik weet klopt dat niet. 4xx codes zijn een temp deny, maw : de andere kant mag het later nog eens proberen.als je van je unix bak direct een mailtje wil versturen en je hebt een niet bestaand domein gekozen als domein naam van je machine. Bijvoorbeeld host.ikbestaniet.com of niet aan gegeven wat je domein dus alleen host naam.
Dan zal je die melding krijgen.
Mijn ervaring is dat het vaak een rotte verbinding is, een slecht geconfigde DNS server, of een die plat ligt. Vooral slecht geconfigde.
De melding heeft niks te maken met de hostname lokaal. Deze mailserver stuur ook mail met een niet bestaande domeinnaam, en dat gaat prima. Kwestie van de masquerade in je sendmail.cf goed instellen.
Kijk je resolver opties eens na, je zal niet de eerste wezen die via nsswitch.conf de mist in gaat.
Verwijderd
wat staat er bij jou dan achter je dj parameter???Op zondag 05 augustus 2001 23:42 schreef igmar het volgende:
[..]
Zover ik weet klopt dat niet. 4xx codes zijn een temp deny, maw : de andere kant mag het later nog eens proberen.
Mijn ervaring is dat het vaak een rotte verbinding is, een slecht geconfigde DNS server, of een die plat ligt. Vooral slecht geconfigde.
De melding heeft niks te maken met de hostname lokaal. Deze mailserver stuur ook mail met een niet bestaande domeinnaam, en dat gaat prima. Kwestie van de masquerade in je sendmail.cf goed instellen.
Kijk je resolver opties eens na, je zal niet de eerste wezen die via nsswitch.conf de mist in gaat.
Niks, is uitgecomment. Dj is alleen nodig als sendmail niet in staat is als je domeinnaam te bepalen. En als dat het geval is is sendmail niet je enige probleem waarschijnlijk.wat staat er bij jou dan achter je dj parameter???
makemap hast /etc/mail/virtusertable < virtusertable was de oplossing !!!
Does't make sense here....ik heb het al draaiend !!
makemap hast /etc/mail/virtusertable < virtusertable was de oplossing !!!
Verder doet sendmail het goed, zowel ontvangen en versturen (m'n virtusertable werkt ook goed).
Domeinen zijn o.a. yahoo.com, aol.com en roceindhoven.nl.
Iemand tips? Is trouwens FreeBSD 4.2.
Je kan in sendmail.cf de DNS paramaters tunen. Aantal lookups, timeouts, ed.Ik heb het ook.. maar alleen met bepaalde domeinen. Als ik op die domeinen met dig een mx lookup doe duurt dat wel enkele seconden, misschien dat dat voor Sendmail te lang is.
Verder doet sendmail het goed, zowel ontvangen en versturen (m'n virtusertable werkt ook goed).
Domeinen zijn o.a. yahoo.com, aol.com en roceindhoven.nl.
"sendmail:ALL" toevoegde.