Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet o.a. video's kunnen bewerken, video's kunnen encoderen (voorkeur óók 4K videos [HEVC codec]. Daarnaast gaat de voorkeur er naar uit dat de pc verschillende taken tegelijk kan uitvoeren zonder dat de CPU te zwaar belast wordt en te traag wordt. Bijvoorbeeld het encoderen van video via o.a. Handbrake of Staxrip en tegelijkertijd een videobestand naar de server kunnen uploaden/downloaden en andere bewerkingen actief gebruiken.
Daarnaast heb ik thuis een 500/500 internetverbinding. Mijn huidige pc (laptop) kan dit niet aan. Buiten het feit dat er maar een 100/100 mbit aansluiting opzit, heb ik een externe gigabitadapter. Echter kom ik hier ook niet verder dan +- 350 mbit, doordat de laptop het niet aan kan. De nieuwe desktop moet die uiteraard gewoon aankunnen, en eventueel óók de 1 gigabit wanneer KPN dat uitrolt in onze wijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen definitieve maximumprijs. Ik geef liever extra geld uit zodat het werkt dan dat ik achteraf denk; had ik dat nou toch maar gedaan. Het gaat mij er specifiek om dat de pc doet wat ik verwacht, een overkill is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU en wanneer nodig, GPU. Verder minimaal een 2TB SSD als hoofdschijf en eventueel een 8TB HDD voor extra opslag van videobestanden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua prijs/kwaliteitsverhouding gaat de voorkeur naar AMD Ryzen voor de CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als die stil kan dan graag, zo niet, dan is dat geen groot probleem.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Tips voor de gekozen onderdelen met het doel dat ik ervoor heb (is het voldoende om zonder zorgen mijn ding te doen?)
- Een tip voor de benodigde voeding.
- Een tip voor het gekozen geheugen, nu 32GB, of is 64GB beter voor mijn doel?
- Een tip voor de GPU, nu de RTX 2060 Super geselecteerd, maar misschien is dit el overkill voor wat ik wil.
Het nieuwe systeem moet o.a. video's kunnen bewerken, video's kunnen encoderen (voorkeur óók 4K videos [HEVC codec]. Daarnaast gaat de voorkeur er naar uit dat de pc verschillende taken tegelijk kan uitvoeren zonder dat de CPU te zwaar belast wordt en te traag wordt. Bijvoorbeeld het encoderen van video via o.a. Handbrake of Staxrip en tegelijkertijd een videobestand naar de server kunnen uploaden/downloaden en andere bewerkingen actief gebruiken.
Daarnaast heb ik thuis een 500/500 internetverbinding. Mijn huidige pc (laptop) kan dit niet aan. Buiten het feit dat er maar een 100/100 mbit aansluiting opzit, heb ik een externe gigabitadapter. Echter kom ik hier ook niet verder dan +- 350 mbit, doordat de laptop het niet aan kan. De nieuwe desktop moet die uiteraard gewoon aankunnen, en eventueel óók de 1 gigabit wanneer KPN dat uitrolt in onze wijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen definitieve maximumprijs. Ik geef liever extra geld uit zodat het werkt dan dat ik achteraf denk; had ik dat nou toch maar gedaan. Het gaat mij er specifiek om dat de pc doet wat ik verwacht, een overkill is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU en wanneer nodig, GPU. Verder minimaal een 2TB SSD als hoofdschijf en eventueel een 8TB HDD voor extra opslag van videobestanden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua prijs/kwaliteitsverhouding gaat de voorkeur naar AMD Ryzen voor de CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als die stil kan dan graag, zo niet, dan is dat geen groot probleem.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Tips voor de gekozen onderdelen met het doel dat ik ervoor heb (is het voldoende om zonder zorgen mijn ding te doen?)
- Een tip voor de benodigde voeding.
- Een tip voor het gekozen geheugen, nu 32GB, of is 64GB beter voor mijn doel?
- Een tip voor de GPU, nu de RTX 2060 Super geselecteerd, maar misschien is dit el overkill voor wat ik wil.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 448,- | € 448,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 394,05 | € 394,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2060 Super 8G | € 489,- | € 489,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 135,05 | € 135,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 217,72 | € 217,72 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB | € 475,- | € 475,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.158,82 | ||
[ Voor 5% gewijzigd door 1992Mark op 21-04-2020 08:07 ]
:strip_exif()/f/image/U8PZsPdf71G7brEuYjywRXny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rJ63lBg2gvQ2VjnsrHWZC8KK.jpg?f=fotoalbum_large)