Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moet moederbord specifieke harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb een desktop waarvan alleen een harde schijf nog in ontbreekt. Kan ik elke harde schijf er voor gebruiken dat aan mijn persoonlijke voorkeur voldoet in termen van specs ? Of is het type moederbord mogelijk beperkt tot specifieke type schijven(gewoon de HDD modellen) en zo ja hoe kom ik daar achter voor mijn moederbord : Asus M2N32-SLI Deluxe ?
Eventueel nog of enkel andere zaken waar ik mischien rekening mee moet houden in mijn keuze voor een harde schijf ik neem om mn desktop aan de praat te krijgen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Asus M2N32-SLI Deluxe met 4x2GB RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
Elk SATA schijf past op je moederbord.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dat is een 14 jaar oud moederbord. In pricewatch kun je zien welke PATA of SATA er ondersteund wordt. Had je dat al geprobeerd op te zoeken?

Moderne SATA-600 disks kunnen hierop werken. Die zijn terugwaarts compatible met SATA-300 aansluitingen op dit bord.

Voordat je geld gaat uitgeven: realiseer je je dat waarschijnlijk niet alle drivers voor deze oude hardware beschikbaar zullen zijn, bijvoorbeeld voor Windows 10.

Ook zal zo'n computer een hoger verbruik hebben dan een moderne computer. Als je de PC altijd aan zal staan is dat van belang, als je hem alleen zo nu en dan gebruikt maakt het weinig verschil.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Waarom een hdd ipv een ssd? Met een hdd is ie niet vooruit te branden, met een ssd komt er nog een klein beetje snelheid in het systeem