[PC] Deadside

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 12:28

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Yeah een nieuwe looter-survival-crafting-shooter in de stijl van DayZ, PUBG of Escape from Tarkov (BRUIN! HEEL! VEEL! BRUIN! EN GRIJS. Is op Steam te verkrijgen als Early Access, kost € 16,79 voor de basisversie en nu € 23,73 voor de supporterversie. Met dat laatste krijg je wat extra inventory slots in de safe zones en een mes en een aansteker om dingen te maken.

Het spel biedt nu nog maar een beperkt gebied van zo'n 25 vierkante kilometer, maar het plan is om dat uit te breiden naar 225 vierkante kilometers. De map deed mij denken aan DayZ, met veel boerderijen en verlaten auto's waar je je spullen kunt vinden.

De spullen die je vindt kun je verkopen aan een merchant in de twee safe zones die het spel nu heeft. Met dat geld kun je betere wapens en spullen kopen.

Servers die er nu zijn bieden plaats aan maximaal 50 spelers. Je hebt een near distance talk functie waarmee je ingame kunt praten met spelers die... je raadt het al... dichtbij zijn. Je kunt ook de chat daarvoor gebruiken.

Als je dood bent, spawn je ergens op de map en kun je proberen om je lichaam weer terug te vinden. Alle spullen die je op het moment van je dood bij je draagt, liggen voor het grijpen voor andere spelers. Als je ze niet hebt opgeslagen in de storage in de safe zone, ben je alles kwijt en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Stukje propaganda van de jongens en meisjes achter Deadside:
Deadside is a hardcore multiplayer shooter with wide open spaces as well as gaming possibilities

In Deadside you are being immersed into a realistic game play in a grim setting of a post apocalyptic world. It aims to keep the balance between the dynamic of a shooter and a hardcore survival game. The game world does not suggest fantastic elements like zombies or anomalies but focuses the player's attention on realistic aspects of life in the ruins of a dead civilization

Open world, survival in a post apocalyptic world, real weapons, water borne and above ground transport, crafts, building, anything you need to survive and get an adrenaline rush, you can find it all here in Deadside

The game is under active development
Stukje stream van Wackyjacky101, die vooral zijn sporen heeft verdiend met PUBG:

En de broodnodige plaatjes om een beetje sfeer te snuiven. De huidige map is nu 25 km2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tJsQ1Z96Y3ox3F396rCE9uy16w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PZLgwD8Yu3STdDvbrT52Q7sd.png?f=user_large

Zoals je kunt zien zijn er aardig wat wapens te proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBhqmszJ7dlecs29PYYOT_ypl9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FQUMDCEwzSuSgtwTL3DPrsJ3.png?f=user_large

Inventorysysteem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTa0hoyLEmF1SrRhQnpIZbntTOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xW2eaIpu5LOoCDRx6C67LvPy.png?f=user_large

En.... base building!
Simple yet effective craft system will let players to build bases and use them as shelters and to store hard-earned weapon and equipment. At the Early Access stages bases will be invulnerable, but later we're planning to implement a raiding system.
Players also will have the ability to craft small stashes and hide them almost anywhere in the world to keep a few handy things at the ready.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwjblzBTvC-g0zcDiCqwQG0LaSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IfJyhrxrs1FNsHOjxph8tvOp.png?f=user_large

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 23:37
Bevalt me prima, map ziet er mooi uit. ai is nog redelijk slim.

Zelf nog steeds op zoek naar een leuke server.
Iemand een suggestie voor een leuke server die ik kan joinen ?

Gr

[ Voor 13% gewijzigd door RaymondG op 30-04-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Heb deze game ook gehaald sinds die beschikbaar is op GeforceNow. Game verdient meer aandacht als je het mij vraagt. Maar misschien komt dat omdat die nog in early access is.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalMesh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-04 13:55
Ja toffe game, draait vlot.
Enkel nog wat leeg voor het moment.
Maar het geen er inzit werkt prima.
Omgeving en visuals in algemeen zijn ook prima.

Wij spelen op een server EU/UK Deadsiders - play your way.
Voorlopig nog een kleine groeiende community.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterRoy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb samen met wat vrienden een servertje gestart omdat we klaar waren met de hackers van de offical servers. (Die hebben geen admins)
We zijn wel een engelse server aangezien we niet allemaal uit nederland komen en dus engels moeten praten.
In onze discord server is de mogelijkheid om mensen te raporteren die mogelijk hacken, dus wie een goede leuke server zoekt met actiefe admins, aarzel dan niet en join de discord!

https://discord.gg/F2kJUHgw5r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45

Oxigeon

En zo is dat!

Afgelopen week heeft deze game een release gekregen op de ps5 en xbox (25euro). Zijn er mensen die dit spelen en samen wat willen klooien? Aangezien hier in het zuiden carnaval is zal ik pas vanaf woensdag/donderdag beginnen met spelen.

De game staat inmiddels bekend als ik vadervriendelijke game die je snel kan oppikken. Bij dayz moet je toch al net wat meer tijd besteden om iets voor elkaar te boksen. Dat schijnt hier niet het geval te zijn.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Inmiddels de game al een aantal keer gespeeld. Indien iemand op console eens samen wil spelen hoor ik dit graag. Samen is natuurlijk leuker dan alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Oxigeon schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:41:
Afgelopen week heeft deze game een release gekregen op de ps5 en xbox (25euro). Zijn er mensen die dit spelen en samen wat willen klooien? Aangezien hier in het zuiden carnaval is zal ik pas vanaf woensdag/donderdag beginnen met spelen.

De game staat inmiddels bekend als ik vadervriendelijke game die je snel kan oppikken. Bij dayz moet je toch al net wat meer tijd besteden om iets voor elkaar te boksen. Dat schijnt hier niet het geval te zijn.
Ik zat dus gisteren naar de game te kijke, zag hem in de aanbieding voorbij komen.
Op pc wel druk geweest met Dayz vroeger maar nu gewoon weinig tijd meer voor als vader ;)

Welke tijden speel je zelf meestal? Ik meestal wat later op de avond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik speel op de console. Heb een tijdje gespeeld maar kwam er niet lekker in. Probleem was dat ik even lekker aan het spelen was. Er kwam een wolf en door een of andere bug kon ik geen wapen trekken. Wolf kilt me dus.

Daarna niet meer opgestart. Misschien dat er nu nog wat updatess zijn geweest dus ik moet het wel nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Oxigeon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:45:
Ik speel op de console. Heb een tijdje gespeeld maar kwam er niet lekker in. Probleem was dat ik even lekker aan het spelen was. Er kwam een wolf en door een of andere bug kon ik geen wapen trekken. Wolf kilt me dus.

Daarna niet meer opgestart. Misschien dat er nu nog wat updatess zijn geweest dus ik moet het wel nog een kans geven.
Oo dat is wel minder.. laat hem nog wel even links liggen dan :D
Pagina: 1