[Noob op SEO] Moet/Mag ik wel/niet SEO optimalisatie webshop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
LS,

Momenteel heb ik een diepe discussie over de "zin en onzin"van SEO met een zeer gerenommeerde websitebouwer.

1.Volgens hem heeft de huidige google seach engine technieken die SEO total omzeilen?
Klopt dit?! :?

2.Volgens hem is SEO ook "achterhaald en onzin/nonsens?!
Maar hij komt niet met onderbouwde argumenten?
Zijn er mensen die mij met weteschappelijke onderbouwde argumenten kunnen overtuigen over de zin/onzin van SEO optimalisatie?! :?

3.Ik heb diverse SEO tools geprobeerd met gemiddeld 29-100 pagina's fouten en tips?!
Is dit allemaal onzin of juist niet?! :?

4.Kan ik mijn tijd beter besteden dan alle op SEO optimalisatie te zetten?! :?

5.Ik heb alle oude topics van SEO gelezen maar vind geen goede tegenargumenten als (noob) op SEO?! :?

[ Voor 0% gewijzigd door digidokter.net op 20-04-2020 22:33 . Reden: 5.noob tegenargumenten in jip en janneketaal svp ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Direct weglopen bij die webbouwer...

1. Nee
2. Ik kan bij een kleine 300 Google Analytics accounts, en bij bijna allemaal staat Google Organic in de top 3 verkeersbronnen, dus een niet te negeren kanaal
3. Ik heb geen hoge pet op van dat soort tools, die gaan al af op een dubbele H1 bijvoorbeeld
4. Je moet de tijd verdelen en meerdere kanalen inzetten, maar je SEO zeker niet negeren
5. Die zin begrijp ik niet helemaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De technieken, musts, shouldn’t, etc veranderen met de tijd. Dat een boekje uit 2010 niet meer werkt, betekent niet dat het concept SEO per se onzin is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hangt er vanaf wat je onder SEO verstaat...

In veel gevallen als je gewoon je website bouwt zodat hij prettig te gebruiken is, dan zal Google ook goede resultaten geven.

Daarentegen, vroeger kon je Google gamen door bepaalde trefwoorden vaker te laten terugkomen, dit soort dingen zouden volgens Google niet meer werken.

Daarmee meteen het volgende punt; dit is niet wetenschappelijk te onderbouwen omdat het Google algoritme niet openbaar is en Google het zomaar kan veranderen naar eigen inzicht.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk dat je eerst even moet gaan bedenken hoe je SEO defineert.

De primaire taak van een zoekmachine is indexeren en relevante informatie koppelen aan andere informatie en aan zoektermen.

SEO kan je grofweg op twee manieren definieren:
- trucjes uithalen en de mazen in de wetten van de zoekmachine opzoeken.
- met de zoekmachine mee denken en zorgen dat de zoekmachine daadwerkelijk iets met jouw informatie kan.

In alle tijd dat er zoekmachines zijn, zijn er bedrijfjes/boekjes/experts die je trucjes leren.
Doe je het trucje beter dan je concurent, dan sta je boven hem/haar in de resultaten.
Maar, zoekmachines weten ook dat er trucjes worden uitgehaald. En in het belang van eerlijke behandeling en goede zoekresultaten, gaan de zoekmachinebouwers die trucjes uitfilteren.
Elke zoveel tijd zal de effectiviteit er van dus kelderen.
Is SEO dan een dood iets? Als je zelf (of als 'expert') de handdoek in de ring gooit en niet meer wil boksen tegen de zoekmachine, dan ja. Dan is het een verloren zaak.

Aan de andere kant kan je ook samenwerken met de zoekmachine. Goede content, juiste metadata (alt-tags, opengraph, bestandsnamen, url's, etc etc), zorgen dat je pagina's zowel human- als machine-readable zijn, etc etc.
Dan heb je juist dat je elke zoveel tijd omhoog gaat in de resultaten.
Consistent goede informatie aanleveren is namelijk ook een defintie van SEO.

Dus, welke van de twee kies je?
De toekomstbestendige manier of de korte termijn worsteling?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
André schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:45:
Direct weglopen bij die webbouwer...

1. Nee
2. Ik kan bij een kleine 300 Google Analytics accounts, en bij bijna allemaal staat Google Organic in de top 3 verkeersbronnen, dus een niet te negeren kanaal
3. Ik heb geen hoge pet op van dat soort tools, die gaan al af op een dubbele H1 bijvoorbeeld
4. Je moet de tijd verdelen en meerdere kanalen inzetten, maar je SEO zeker niet negeren
5. Die zin begrijp ik niet helemaal?
5.Dus welke tegenargumenten hebben webbouwers als hem welke realistisch zijn? :?

Zijn klanten durven niet met hem in discussie te gaan, omdat hij ze wel op eerste plaats in Google zoek,machine plaatst, maar SEO is met een tool zeer slecht, is dat dan relevant?! :?

https://www.google.com/search?q=google+seo+cursus&oq=google+SEO&aqs=chrome.1.69i57j0l7.11170j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://www.youtube.com/results?search_query=seo+cursus+gratis+
Welke van bovenstaande cursus kan ik als noob beginnen (gratis)? _/-\o_

Zelf vind ik loi betrouwbaar.
Kan ik deze cursus volgen zonder gebruik te maken van trucks etc. Maar puur de basics leer?!
https://www.loi.nl/n-2351-search-engine-optimization-seo

Ik gebruik responsieve wordpress DIVI template en tools met nieuwste up2date plugins voor webshops

[ Voor 46% gewijzigd door digidokter.net op 20-04-2020 22:51 . Reden: https://www.youtube.com/results?search_query=seo+cursus+gratis+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:04:
Aan de andere kant kan je ook samenwerken met de zoekmachine. Goede content, juiste metadata (alt-tags, opengraph, bestandsnamen, url's, etc etc), zorgen dat je pagina's zowel human- als machine-readable zijn, etc etc.
Hebben jullie een link voor legale handleiding zonder verkooptechnieken of 'korte bochten', maar gewoon een zeer EERLIJKE feedback over hoe je op Google wijze je website SEO optimaal maakt?!

Bijna alle SEO handleidingen (er zijn zoveel dat ik bomen niet zie in bos), zijn voor tricks en tweaks, daar voor straft google me dus. Maar heeft google of iemand anders ook een eerlijke authentieke handleiidng gemaak (youtube?) of kan ik zoeken op eerlijke authentieke up to date SEO handleidingen "welke steekwoorden moet ik dan gebruiken"?! :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik zou hier beginnen:
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=nl

En je kunt dan inderdaad die LOI cursus doen, maar er is ook genoeg materiaal online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Dankje Andre! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heb je er genoeg geduld voor, SEO kan een traag en frustrerend proces zijn. Vooraf weet je (vaak) niet wat je terug krijgt wanneer je maandenlang werkt aan de SEO van je site. Als je veel concurrentie hebt binnen de zoekwoorden waar je op hoopt te ranken, heb je echt veel tijd en kunde nodig om er tussen te komen.

Maar goed, volgens is er ook al de tip te geven om het als een mix te zien... werk OOK aan de SEO van je site maar denk ook aan het opzetten van een nieuwsbrief, social, posten in fora, adverteren en oef er is echt teveel mogelijk..

Succes en houd vol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Het is gewoon een combinatie van heel veel dingen (social media, bounce rate, toegankelijkheid, taalgebruik en ga zo maar door), maar als je hoog wilt ranken zal je ook backlinks nodig hebben. Daarmee bedoel ik goede backlinks en niet van die ruilsites. Dat kost nou eenmaal (veel) geld en die andere punten kun je zelf verbeteren, hoewel adverteren op Facebook om je pagina te laten groeien natuurlijk ook niet gratis is. Er zijn genoeg twijfelachtige dingen die je kan toepassen, maar dat zijn vaak ook de mensen die een half jaar later vragen 'wat is er met mijn site gebeurd'.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 30-04-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:47:
Als je veel concurrentie hebt binnen de zoekwoorden waar je op hoopt te ranken, heb je echt veel tijd en kunde nodig om er tussen te komen.
Ja, ik heb heel veel concurrentie, grote spelers (fabrikanten, multinationals, als zzp'er bovenuit stijgen pfff?!)
Maar ik heb ook facebookpixel op site staan cq webwinkel en een SEO app van mijn hosting gekocht, is dat wat? Die SEO van hostinger.com app is die beetje professional/technisch betrouwbaar?
Verder doe ik die SEO opleiding thuisstudie LOI.nl Ik laat hier mijn voortgang bijhouden oke? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

digidokter.net schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:25:
[...]

Ja, ik heb heel veel concurrentie, grote spelers (fabrikanten, multinationals, als zzp'er bovenuit stijgen pfff?!)
Maar ik heb ook facebookpixel op site staan cq webwinkel en een SEO app van mijn hosting gekocht, is dat wat? Die SEO van hostinger.com app is die beetje professional/technisch betrouwbaar?
Verder doe ik die SEO opleiding thuisstudie LOI.nl Ik laat hier mijn voortgang bijhouden oke? _/-\o_
Een pixel zorgt niet voor betere SEO. Het zorgt ervoor dat je bepaalde dingen (beter) kan meten, maar ook gericht kan adverteren. Je kan er bijvoorbeeld een remarketing advertentie mee inrichten.

De studie en de app van hostinger ken ik niet :) ik huur er altijd mensen voor in, het is voor 80% namelijk maatwerk.
Pagina: 1