Toon posts:

Geluid demping

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op GoT het probleem met het geluids niveau in de kasten.
Nu heb ik het volgende bij een goede automat zaak die levert aan garage hebben ze "SMEERTEER" dat is een smeerbare paste die ze gebruiken na reperatie aan de onderkant v/e auto vaak beschadigen ze de tectyllaag en daarmee smeren ze dat weer dicht.
het is een (na uitharding) een rubber achtige zwarte massa geworden zonder dat het meer afgeeft of zacht is.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Heb ik tenslotte ook aan jullie gehad.
sorry voor de vouten:D

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En helpt het ook nog wat :?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee maar je legd een soort rubberen mat op je plaatwerk
je kunt het gewoon smeren met kwast

Verwijderd

Thx 4 d info. Goed idee om resonanties tegen t egaan. Ik heb iemand anders al wel eens siliconenkit tussen de verbindingen van zn case zien spuiten om resonanties tegen te gaan.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

blijft deze zooi niet plakkerig net zoals tectyl ? want dan is het zeg maar zwaar K*T oftewel in goed nederlands .. minder prettig :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb m'n hele binnenkant van m'n kast behangen met zo'n camping slaapmatje van 1,5 cm dik. Bevestigt met dubbelzijdig tape, dus het ken er zo weer af. Helpt ook redelijk goed tegen het geluid van m'n dragon orb.

Verwijderd

tapijttegls van de kwantum zijn 3 gulden 75/ Een achter je pc en hij is veel stiller :-))

Verwijderd

Topicstarter
Tapijt =stof stof en nog eens stof

Verwijderd

Je kunt die tectyl waar het stukje over gaat in twee uitvoeringen kopen. De ene blijft plakkerig en is niet overschilderbaar en de andere wordt hard en is wel overschilderbaar. de laatst zie je vrij vaak aan de voorkant van wat oudere auto's. Wat bobbelachtig in de kleur van de auto valt de steenslag minder op. Ik weet niet of dit werkt probeer alleen antwoord te geven over het materiaal.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

isoleren kan natuurlijk ook :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

zou pur-schuim ook werken ? ;)

Verwijderd

Klinkt een beetje als standaard geluidsisolatie probleempje. Laat dat nu net mijn beroep zijn geworden (onder andere). Het genoemde rubberspul lijkt mij vooral een verzwaring van het plaatwerk op te leveren. Deze oplossing (verzwaring) gebruikt de geluidsisolatie-'wereld' vooral om directe geluidsdruk (bv pulserend geluid) tegen te houden. Binnenin wordt het er meestal niet stiller van. Je hebt ook nog half open materialen (de tegels uit de vloerbedekkingzaak) die dempen het geluid binnenin ook nog wat.
Het hoogfrequente gejank van zo'n fan motor/lager en harddiskdrive zou wel eens prima door die tegels tegen kunnen worden gehouden. Een oplossing voor dreunen door trillen van goedkope fans op bios-chips zit meer in de hoek van verzwaren van het plaatwerk. Meestal helpt scheiding van stoorbron (fan) mbv rubber tussenlaagje op montagevlak ook enorm.
Tja over PUR schuim het volgende. Het weegt niks, en isoleert als de wilde. Beetje oppassen met die spuitbus. Die open celletjes van het purschuim (beetje opschuren van oppervlak) zouden het hoogfrequente geluid prima kunnen dempen.

Verwijderd

ehm ja het was als grapje bedoeld maar als ik jouw verhaal zo lees zou het inderdaad nog kunnen werken ook *D

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Geluidsisolatie, da's het probleem wat ik ook heb.
Vanavond heb ik bij de GAMMA geluidsisolerende/brandwerende noppenplaaten gehaald. Dit heb ik nog niet vast getaped aan me case, maar het geluidsniveau is idd iets gedaald.

Maar ik heb ook gehoord dat een beetje loodbetuum helpt om je kast 'doder' te laten klinken. Dit wordt ook gebruikt voor luidsprekers. Heeft iemand een idee waaar je dat kan halen en hoeveel het kost? En ervaringen hiermee of iets dergelijks?
Pagina: 1