Verwijderen gekoppelde records in tabellen Heidisql

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbenter
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03-2022
Mijn vraag
Ik heb de tabellen uit mijn microsoft Access database overgezet naar Heidisql. Middels een Access Frontend heb ik een koppeling gemaakt met de tabellen in Heidsql. Ik zou graag willen dat wanneer ik in mijn toepassing een record verwijder, de gekoppelde records in de gerelateerde tabellen ook automatisch verdwijnen. In Microsoft Access had ik dit opgelost door referentiele integriteit tussen meerdere tabellen te maken. Is zoiets ook mogelijk in Heidsql of moet ik dit anders op gaan lossen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hierover tot op heden niets kunnen vinden.

Wie kan mij op weg helpen. Dank alvast.

Beste antwoord (via hjbenter op 27-04-2020 09:19)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hjbenter schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:35:
Ik heb de tabellen uit mijn microsoft Access database overgezet naar Heidisql
Overgezet :?
Middels een Access Frontend heb ik een koppeling gemaakt met de tabellen in Heidsql
Huh? HeidiSQL is toch juist een frontend :?
Ik zou graag willen dat wanneer ik in mijn toepassing een record verwijder, de gekoppelde records in de gerelateerde tabellen ook automatisch verdwijnen. In Microsoft Access had ik dit opgelost door referentiele integriteit tussen meerdere tabellen te maken.
Als je HeidiSQL op je Access DB draait (en die bevat je 'referentiële integriteit') dan moet dat toch gewoon werken :?
Is zoiets ook mogelijk in Heidsql of moet ik dit anders op gaan lossen?
Is je vraag nu hoe je die 'referentiële integriteit' in HeidiSQL regelt? Zoals je in Access de lijntjes van tabel A naar B trekt bedoel je? Of ... :?
Dan verwachten we op z'n minst (zie onze Quickstart) dat je aangeeft waarop je gezocht hebt ;)
hjbenter schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:42:
Dit is wat Heidisql is: HeidiSQL is an easy-to-learn and reliable tool designed for web developers using the popular MySQL server, Microsoft SQL databases and PostgreSQL. It lets you browse and edit data, create and edit tables, views, procedures, triggers and scheduled events. Also, you can export structure and data either to SQL file, clipboard or to other servers. Managing user accounts is available for MySQL only currently. Numerous grid filter features makes daily routines most comfortable.
8)7 Googlen kunnen wij ook ;) Het probleem is dat er bij jou iets met een klok en een klepel aan de hand is vrees ik. Dat geeft niet, maar dat zullen we dus éérst even moeten helder krijgen voordat we verder gaan.
Vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht en een koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access.
Wat versta jij onder "vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht"? Waar is daar? HeidiSQL? En wat versta je dan onder "koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access"? HeidiSQL is toch juist de frontend?

Niet lullig bedoeld maar er is echt geen touw aan vast te knopen; ik denk echt dat je wat termen verwart ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 08:11

Ravefiend

Carpe diem!

Correct me if I'm wrong here maar HeidiSQL is toch een een database client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben benieuwd over welke database we praten? MariaDB, MySQL, Microsoft SQL Server, PostgreSQL of SQLite?

Ik snap eigenlijk niet waarom je over HeidiSQL begint? Bij het opstarten moet je al connecten met je juiste database-server.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbenter
Dit is wat Heidisql is: HeidiSQL is an easy-to-learn and reliable tool designed for web developers using the popular MySQL server, Microsoft SQL databases and PostgreSQL. It lets you browse and edit data, create and edit tables, views, procedures, triggers and scheduled events. Also, you can export structure and data either to SQL file, clipboard or to other servers. Managing user accounts is available for MySQL only currently. Numerous grid filter features makes daily routines most comfortable.

Vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht en een koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access. Als ik niet op het goede forum zit, dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

... dus je hebt gewoon een connectie gemaakt met je Access DB via HeidiQSL?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb de tabellen uit mijn microsoft Access database overgezet naar Heidisql
Overgezet :?
Middels een Access Frontend heb ik een koppeling gemaakt met de tabellen in Heidsql
Huh? HeidiSQL is toch juist een frontend :?
Ik zou graag willen dat wanneer ik in mijn toepassing een record verwijder, de gekoppelde records in de gerelateerde tabellen ook automatisch verdwijnen. In Microsoft Access had ik dit opgelost door referentiele integriteit tussen meerdere tabellen te maken.
Als je HeidiSQL op je Access DB draait (en die bevat je 'referentiële integriteit') dan moet dat toch gewoon werken :?
Is zoiets ook mogelijk in Heidsql of moet ik dit anders op gaan lossen?
Is je vraag nu hoe je die 'referentiële integriteit' in HeidiSQL regelt? Zoals je in Access de lijntjes van tabel A naar B trekt bedoel je? Of ... :?
Dan verwachten we op z'n minst (zie onze Quickstart) dat je aangeeft waarop je gezocht hebt ;)
8)7 Googlen kunnen wij ook ;) Het probleem is dat er bij jou iets met een klok en een klepel aan de hand is vrees ik. Dat geeft niet, maar dat zullen we dus éérst even moeten helder krijgen voordat we verder gaan.
Vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht en een koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access.
Wat versta jij onder "vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht"? Waar is daar? HeidiSQL? En wat versta je dan onder "koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access"? HeidiSQL is toch juist de frontend?

Niet lullig bedoeld maar er is echt geen touw aan vast te knopen; ik denk echt dat je wat termen verwart ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:59
De vraag is, in welke database heb je je tabellen 'in heidisql' ondergebracht? HeidiSQL is namelijk een client en geen database.

Wat staat er bijv. onderin je statusbalk van HeidiSQL, bijv. 'MariaDB' of 'MySQL' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

[...]
Vanuit Access heb ik mijn tabellen aldaar ondergebracht en een koppeling gemaakt met een frontend in Microsoft Access. Als ik niet op het goede forum zit, dan hoor ik dit graag.
Dit moet je eens specifiek uitleggen: WAT heb je juist gedaan en HOE, stap voor stap? Waar is aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wintervacht schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:44:
... dus je hebt gewoon een connectie gemaakt met je Access DB via HeidiQSL?
Dat is niet mogelijk:
Supported database systems: MariaDB, MySQL, MS SQL, PostgreSQL and SQLite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
[rant modus]
Niet toevallig bezig met een Covid app ? ;)

[/rant modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

edeboeck schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:20:
[...]
Dat is niet mogelijk:

[...]
Dan zijn we dus precies niks wijzer nu..

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:59
mvrhrln schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:30:
[rant modus]
Niet toevallig bezig met een Covid app ? ;)

[/rant modus]
Als ie maar encrypted is!

code:
1
mysql_query("insert ('" . str_rot13($bsn_nummer) . "', '$location') into locationdata");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zullen we weer gewoon ontopic doorgaan? Thanks..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbenter
Ik heb geprobeerd mijn probleem helder te brengen. Is me helaas niet gelukt. Ik spreek niet in dezelfde kretologie als jullie. Ik ga hier ook niet verder mee op dit forum. Gaan we in een cirkel komen waar we waarschijnlijk niet meer uit gaan komen. Ik ben een hobbyist puur sang en niet opgeleid in de wereld van sql / databases / cliënts / enz..

Heb een aardige database gebouwd met formulieren en tabellen. Om het e.e.a. stabieler te krijgen (MS Access gaat nogal eens de fout in bij meerdere gebruikers) en om thuiswerk sneller te krijgen heb ik de tabellen die ik in MS Access had gemaakt naar nu blijkt Mariadb overgezet (ICT afdeling heeft voor mij op de databaseserver 2 databases aangemaakt alwaar ik de tabellen heb ondergebracht), welke ik beheer via de cliënt HeidiSql (hoop dat ik het nu goed zeg). Mijn frontend heb ik gekoppeld met deze tabellen in MariaDb.

Om dit op te lossen ga ik naar iemand op zoek die naast mij gaat zitten, om op deze wijze het e.e.a. op te lossen. Toch dank voor jullie inbreng. Ik sluit mijn vraag bij deze af. Groet, Henk Benter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

hjbenter schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:17:
Ik heb geprobeerd mijn probleem helder te brengen. Is me helaas niet gelukt. Ik spreek niet in dezelfde kretologie als jullie. Ik ga hier ook niet verder mee op dit forum. Gaan we in een cirkel komen waar we waarschijnlijk niet meer uit gaan komen. Ik ben een hobbyist puur sang en niet opgeleid in de wereld van sql / databases / cliënts / enz..

Heb een aardige database gebouwd met formulieren en tabellen. Om het e.e.a. stabieler te krijgen (MS Access gaat nogal eens de fout in bij meerdere gebruikers) en om thuiswerk sneller te krijgen heb ik de tabellen die ik in MS Access had gemaakt naar nu blijkt Mariadb overgezet (ICT afdeling heeft voor mij op de databaseserver 2 databases aangemaakt alwaar ik de tabellen heb ondergebracht), welke ik beheer via de cliënt HeidiSql (hoop dat ik het nu goed zeg). Mijn frontend heb ik gekoppeld met deze tabellen in MariaDb.

Om dit op te lossen ga ik naar iemand op zoek die naast mij gaat zitten, om op deze wijze het e.e.a. op te lossen. Toch dank voor jullie inbreng. Ik sluit mijn vraag bij deze af. Groet, Henk Benter
Ik weet dat je dit hier wens af te sluiten, maar wil je toch nog meegeven dat we dat wat jij wenst te doen een "CASCADE DELETE" noemen.
Deze link biedt allicht wat info voor diegene met wie je wenst samen te zitten.
Veel succes ermee!
Pagina: 1