Hulp bij PC upgrade (geschikte videokaart vinden)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterM1995
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Hallo,

Een paar jaar terug heb ik een gaming PC samengesteld met hulp van anderen. Nu wil ik deze upgraden voor huidige en toekomstige games. Mijn PC bestaat op dit moment uit het volgende:

Moederbord: Gigabyte Z170XP-SLI
Videokaart: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz (2 x 8 GB)
Voeding: Seasonic S12II-Bronze 620W
Opslag: 931GB SAMSUNG HD103SI (SATA )
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD)
CPU: Intel Core i5 6500 @ 3.20GHz

Ik heb al rond gevraagd en iemand raadde een videokaart met RTX uitvoering aan: https://tweakers.net/cate...sS8xRsopWMjQzM7ZQiq2trQUA
Dit is nogal een flinke lijst dus ik heb even gekeken en de volgende videokaart geselecteerd op basis van mijn prijsklasse: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G

Volgens mij is hij compatibel met mijn moederbord alleen weet ik niet zeker of de voeding voldoende is en de PCI aansluiting voldoende is (de huidige videokaart is enkel met een 6 pin aangesloten en de RTX 2070 heeft een 1x 6-pin, 1x 8-pin).

Nu is mijn vraag of dit mogelijk is of ik een andere videokaart moet kiezen met mijn huidige setup of dat ik meer onderdelen moet vervangen. Ik ga niet overklokken en wil graag in dezelfde prijsklasse (€500-€600) blijven. Alvast bedankt.

Groetjes,

MisterM1995

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:06
Houd er rekening mee dat toekomstige games wel wat meer vragen dan een quadcore. Met een 2070 Super ga je dus een gigantische cpu bottlekneck creëren en als iets niet fijn is dan is dat een cpu bottlekneck.

Welke monitor gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterM1995
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Op dit moment niks bijzonders. Wil ook een nieuwe monitor, ben dit echter vergeten in de originele topic te zetten. Heb hier alleen nog niet naar gekeken.