Activeren AAD My VisualStudio beland mij in AAD van het bedr

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Situatie: Vanwege ons Microsoft Partnership hebben wij een aantal My Visual Studio (MSDN) subscriptions tot onze beschikking. Voor heen heb ik eerder een dergelijke subscription gehad vanuit een Microsoft Partnership. Ik kon middels de subscription ook een Azure subscription activeren, waar ik alles mee kon doen en laten.

Nu proberen ik en een aantal andere collega's, die ook voorzien zijn van een My Visual Studion subscription weer een Azure subscription te activeren. Opzich lijkt dit gelukt, echter wanneer wij inloggen belanden wij in de Azure omgeving van onze werkgever.

Bij de subscriptions staat wel de My Visual Studios sub. en de bijbehorende credits, maar wij hebben geen toegang tot de Azure AD. Wij zijn geen beheerder binnen de eigen organisatie. Dit betekend ook dat we in de Azure Ad terecht komen van het eigen bedrijf, wat niet de bedoeling is. Het zou wat worden als iedereen daar in gaat lopen 'spelen'.

Dezelfd vraag heb ik inmiddels ook op TechNet uitstaan, maar nog geen duidelijk sluitend antwoord kunnen krijgen. Daarnaast geprobeerd contact te krijgen met Microsoft voor een duidelijk antwoord, maar dat is gewoon weg… nou ja laat ik maar zo zeggen een doolhof van een aan-een-rijging-endoorschakeling van telefoontjes, zonder een einde.

Mijn eerst vraag is, hoe krijg je nu weer een 'eigen' Azure AD bij de My Visual Studio sub. om mee te kunnen spelen?

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 20-04-2020 21:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 18:58
Simpel:
- eigen AzureAd tenant registreren
- je account waar je partner benefits aan gekoppeld zijn toevoegen als external user aan deze tenant (ik heb deze zelf global admin rechten gegeven)
- subscribtion moven naar je nieuwe tenant

Het kan even (15 minuten) duren alvorens je de subscription kan moven naar de andere tenant na het toevoegen van het account als external user