Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt in deze tijd een onmogelijke vraag omdat alle smartphone fabrikanten alles lijken te zetten op meer lenzen en meer foto features maar mij interesseert hoe goed een smartphone foto's kan maken vrijwel niets.

Is er nog een merk die zich daarmee niet lijkt te willen onderscheiden? Een snelle CPU en een groot, goed scherm is voor mij vele malen belangrijker dan 5 lenzen en night shot modus.

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-04-2020 20:26)

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Een high-end smartphone zonder aandacht voor camera's ken ik niet in Europa. Voor respectievelijk €600 en €679 heb je wel de OnePlus 7 Pro en 7T Pro. Snelle SoC, groot scherm en een pop-up camera. De Xiaomi Mi 9T pro kan ook, voor €450, maar dat raad ik nu niet aan, want de prijs is enorm gestegen.

De iPhone SE 2020 moet je natuurlijk niet nemen als je een groot scherm wil.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat maken die camera's uit dan? Als het je niet bevalt gebruik je ze toch niet?
Helaas valt het '5 cameras etc' standpunt vaak samen met een betere CPU en een groot scherm, er zijn natuurlijk een heeeeeeleboel goedkopere alternatieven die precies hetzelfde doen met een mindere camera of wat dan ook, niemand verplicht je om de laatste Samsung iPhone Mi10 te kopen...

Het feit dat jij het niet interessant vind wil niet zeggen dat niemand dat maar moet vinden, de meeste mensen kiezen een smartphone met goede camera omdat het hun primaire manier van fotograferen is, daar spelen fabrikanten gewoon op in, dus wat is nou precies het probleem?

Om maar antwoord te geven op je topictitel:
dan heb je pech.

[ Voor 4% gewijzigd door Wintervacht op 20-04-2020 19:47 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Dan gebruik je die 5 cameralenzen niet?

Of is je punt dat je wel alle functies wilt van een flagship toestel, behalve de fancy camera?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42
Ik ben weleens op zoek gegaan naar een flagship zonder selfie-camera. Wat heb ik aan alle selfie "oplossingen" zoals inkepingen, cut-outs, slide-outs, etc. als ik dat ding toch niet gebruik?

Helaas nooit wat gevonden :P

Verwijderd

danslo schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:48:
Ik ben weleens op zoek gegaan naar een flagship zonder selfie-camera. Wat heb ik aan alle selfie "oplossingen" zoals inkepinging, cut-outs, slide-outs, etc. als ik dat ding toch niet gebruik?

Helaas nooit wat gevonden :P
nee, want waarom zou een fabrikant zo simpel zijn om een smartphone te maken voor een markt van 3 mensen, waarvan er maar 1 hem ook daadwerkelijk koopt.

Same voor TS. Gebruik je die camera toch lekker niet. Welke fabrikant gaat er nou een high-end smartphone met baggercamera maken om een tientje te besparen?

Als je nog IETS in de buurt wilt hebben, kijk eens naar de nieuw aangekondigde iPhone SE. Dat is ongv. "as bagger as it gets" voor weinig. Alsnog niet weinig.

Acties:
  • Beste antwoord

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Een high-end smartphone zonder aandacht voor camera's ken ik niet in Europa. Voor respectievelijk €600 en €679 heb je wel de OnePlus 7 Pro en 7T Pro. Snelle SoC, groot scherm en een pop-up camera. De Xiaomi Mi 9T pro kan ook, voor €450, maar dat raad ik nu niet aan, want de prijs is enorm gestegen.

De iPhone SE 2020 moet je natuurlijk niet nemen als je een groot scherm wil.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:00:
Als je nog IETS in de buurt wilt hebben, kijk eens naar de nieuw aangekondigde iPhone SE. Dat is ongv. "as bagger as it gets" voor weinig. Alsnog niet weinig.
Die heeft geen groot en goed scherm.

Verwijderd

wimjongil schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:05:
[...]

Die heeft geen groot en goed scherm.
Wel maar 1 camera! En dat is blijkbaar reuze belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:00:
[...]
Same voor TS. Gebruik je die camera toch lekker niet. Welke fabrikant gaat er nou een high-end smartphone met baggercamera maken om een tientje te besparen?
Dat is een te simpel antwoord. Het gaat niet om een tientje maar over vele, vele malen meer. Niet alleen door de hardware maar zeker door de licenties die de fabrikant moet betalen. In een recent gesprek met iemand die er wat van weet kosten de camera's op dit moment makkelijk 20% van de kosten van een smartphone. Niet tientjes dus maar honderden euro's bij een top model.

Het spijt me al dat ik dit gevraagd heb. Gelukkig zijn er wat andere sites waar ik wel wat advies heb gekregen. Blijkbaar zijn er wel merken die zich niet helemaal op fotografie richten. Prodict paginas dioe niet beginnen met hoeveel lenzen en hoeveel software zoom ze hebben.

Topic kan dicht als er geen mensen zijn die wat meer licht kunnen schijnen op hoeveel een Samsung GalaxyS klant betaald aan royalties voor iets wat ik in elk geval van zeer weinig belang acht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2020 20:30 ]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:14
Wat is er moeilijk aan om de specs van de top tier smartphones naast elkaar te leggen en dan degene met de beste specs en slechtste camera te selecteren?
Zoals al eerder aangegeven, komen de beste telefoons nu ook al eenmaal met hele goede camera’s.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:42:
Het lijkt in deze tijd een onmogelijke vraag omdat alle smartphone fabrikanten alles lijken te zetten op meer lenzen en meer foto features maar mij interesseert hoe goed een smartphone foto's kan maken vrijwel niets.

Is er nog een merk die zich daarmee niet lijkt te willen onderscheiden? Een snelle CPU en een groot, goed scherm is voor mij vele malen belangrijker dan 5 lenzen en night shot modus.
Nee, alle merken kopiëren elkaar. Beste zoek je op de specs die je wil, en de rest krijg je er bij maar gebruik je niet.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 15:54
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:26:
[...]

Dat is een te simpel antwoord. Het gaat niet om een tientje maar over vele, vele malen meer. Niet alleen door de hardware maar zeker door de licenties die de fabrikant moet betalen. In een recent gesprek met iemand die er wat van weet kosten de camera's op dit moment makkelijk 20% van de kosten van een smartphone. Niet tientjes dus maar honderden euro's bij een top model.
Ik denk dat het ook een slecht business-model zou zijn. Het is ontzettend moeilijk om 'het te maken' op de smartphone-markt. Ontwikkelingen gaan snel, en je moet eigenlijk wel een goeie all-in-one telefoon neerzetten wil je het redden.

Op het moment dat je een toestel wegzet met 'een slechte camera' zal die voor een heleboel mensen niet interessant zijn, waardoor je echt in een niche gaat zitten. Helaas voorbeelden genoeg van bedrijven die dat niet redden.
Het spijt me al dat ik dit gevraagd heb. Gelukkig zijn er wat andere sites waar ik wel wat advies heb gekregen. Blijkbaar zijn er wel merken die zich niet helemaal op fotografie richten. Prodict paginas dioe niet beginnen met hoeveel lenzen en hoeveel software zoom ze hebben.
En? Heb je nog tips?
Pagina: 1