WiFi bovenverdieping verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisJo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-07-2022
Dag allemaal,

Sinds kort ben ik aangesloten op glasvezel (nieuwbouwwoning) en maak dus gretig gebruik van de diensten van KPN. Zo ook van de draadloze netwerkverbinding/WiFi. Mijn Experiabox V10a staat in de meterkast.

Mijn woning heeft twee woonoppervlakten: de begane grond en de eerste verdieping. Op de eerste verdieping raak ik mijn WiFi signaal echter al kwijt. Ik ben dus op zoek naar een stabiele oplossing voor mijn probleem.

Ik heb me een beetje ingelezen in Access Points (wat mij tot nu toe de beste optie lijkt), echter kom ik er niet helemaal uit. Ik als leek moet namelijk precies weten wát te doen, zonder het al te ingewikkeld wordt.

Elke kamer boven is overigens voorzien van een female UTP aansluiting naar de meterkast toe.

Hoe pak ik dit kwalitatief én het voordeligst aan en wat moet ik precies doen? Iemand tips en/of advies? :)

Beste antwoord (via HuisJo op 20-04-2020 21:47)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 19:03
De wifi van de Experia V10A blijft actief. Bij de V10 wordt wifi inderdaad uitgeschakeld.
Verder hebben de KPN access points een dubbele ethernet aansluiting. Dus "doorlussen" kan.

Ik denk dat je voor dat geld geen betere (en makkelijker te installeren) AP's kan aanschaffen.

Zie handleiding

[ Voor 39% gewijzigd door Masimo op 20-04-2020 21:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Setje KPN "wifi-versterkers (bedraad)" zoals zij hun acces points noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Je hebt hiervoor een access point nodig, of in ieder geval een apparaat dat je als access point kunt instellen. Het grootste probleem bij het verbeteren van wifi dekking is vaak de aanwezigheid van kabels, dus in feite hoef je alleen maar een geschikt apparaat aan te schaffen, waarvan er nogal wat zijn.

Misschien kun je delen waar je op dit moment ongeveer aan denkt qua apparatuur, dan kan men hier wel aangeven of dit geschikt zou zijn voor het doel dat je voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisJo
Ik zit bijvoorbeeld te denken aan:

- Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE
- TP-Link Omada EAP225
- TP-Link Omada EAP245
- Linksys LAPN300

Maar nogmaals, ik ben een leek dus dit alles zegt mij niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisJo
Ik las (volgens mij) dat het draadloze signaal van de Experiabox komt te vervallen en dat ik er waarschijnlijk 2-3 nodig heb gezien de grootte en nieuwbouw. Het liefst zou ik ‘m gemakkelijk doorlussen via UTP.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
De wifi van de Experia V10A blijft actief. Bij de V10 wordt wifi inderdaad uitgeschakeld.
Verder hebben de KPN access points een dubbele ethernet aansluiting. Dus "doorlussen" kan.

Ik denk dat je voor dat geld geen betere (en makkelijker te installeren) AP's kan aanschaffen.

Zie handleiding

[ Voor 39% gewijzigd door Masimo op 20-04-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HuisJo schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:33:
Ik zit bijvoorbeeld te denken aan:

- Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE
- TP-Link Omada EAP225
- TP-Link Omada EAP245
- Linksys LAPN300

Maar nogmaals, ik ben een leek dus dit alles zegt mij niets :)
Dat is een erg goede reden om voor de KPN-spullen te gaan :o

1) je hebt er support op.
2) je hoeft de WiFi op de Experiabox niet uit te zetten, dus verspilt niets.

Sowieso opmerkelijk lijstje. De eerste drie kunnen afhankelijk van situatie en eisen nog prima zijn, maar die onderste heeft specs van 10 jaar terug, dat wil je echt niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisJo
Dankjewel beiden, ik denk dat de keuze dan snel gemaakt is 😄
Pagina: 1