Is deze Teufel deal het waard voor een 5.1 setup?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn vraag
Ik zoek een mooie 5.1 setup om te gebruiken voor games en films. mijn vraag was of dit pakket https://www.teufelaudio.n...d-avr-5-1-set-p19858.html het waard is? (verdere uitleg onderaan)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Game PC en een 4k OLED TV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Teufel 40 ultima set van 800 euro https://www.teufelaudio.n...round-5-1-set-p18527.html
Deze is zonder de Onkyo TX-NR696 reciever

Met de Onkyo TX-NR696 reciever kost het pakket 1700 euro https://www.teufelaudio.n...d-avr-5-1-set-p19858.html

Dit betekend dus dat ik voor 900 euro meer een reciever en wat kabels extra krijgt.Terwijl als je de reciever los koopt bij bol.com, hij maar 500 euro kost. Dus de losse reciever plus de boxen 800 + 500 = 1300 euro. Dit zou mij 400 euro besparen. of zit er in het pakket van 1700 euro iets extra's bij wat de 400 euro waard is?

Ook beniewd of ik voor de prijs van 500 euro een betere reciever kan vinden dan de Onkyo TX-NR696

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Shafy schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:33:
...of zit er in het pakket van 1700 euro iets extra's bij wat de 400 euro waard is?
Zo te zien niet. De subwooferkabel en 30 meter luidsprekerkabel ga je ook ruim voor onder de 400 euro vinden. Dat pakket inclusief receiver bij Teufel is dan geen goede deal.

Verder verhuis ik dit topic even naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om aankoopadvies gaat: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:48
Heb zelf de ultima vloerstaanders gehad en dat zijn best prima speakers. Later toch overgestapt naar dali zensor 7 en dat klinkt wmb een klap beter.

Voor €800 zou ik denk ik op de tweedehands markt gaan shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 09:39
Heb hier de Teufel staan en ben daar toch best tevreden over, is vooral voor muziek en hier en daar een film.

Had ook deze getest: https://www.electronic-st...=search&searchparam=numan
Deze klinken zeker even goed als de Teufel maar het oog wil ook wat en de vrouw koos voor Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
Dankje wel voor je reactie. Door mijn gebrek aan kennis zou ik niet weten wat een goede deal is voor tweedehands speakers. En ik vroeg mij ook af wat een goede reciever is voor deze speakers. De Onkyo TX-NR696 reciever heeft over het algemeen goede reviews, maar ik heb het idee dat er betere recivers zijn te vinden in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 09:39
Heb deze versterker erbij gekocht https://tweakers.net/pric...056/denon-avr-x2600h.html en vind de combinatie heel goed.
Ik weet dat het niet het van het is maar voor 1200€ heb je een goed systeem waarbij die toch redelijk mooi speelt (voor mij top). Ik ben ook een redelijke leek en wilde geen duizenden euros spenderen maar wilde toch iets waarvan ik dacht dat het voldeed en dit is me gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Shafy Koop een receiver op basis van de aansluitingen en opties die je gaat gebruiken. Niet op basis van "of hij wel bij de speakers past". Zie: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:57
Raar, inderdaad lijkt het een betere deal de receiver los te kopen.

Goede keus, trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shafy
Na de mooie uitleg van @Jorgen heb ik besloten om in de voetsporen te treden van @Schumi_wk, door ook een teufl 40 set te komen samen met een Denon x2600h reciever. dankjullie wel voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Shafy graag gedaan natuurlijk 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Loer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-11-2020
Hoi Shafy,
Ik heb nu een goede maand dezelfde Teufel set icm een Denon avr-x2500h en ben zeer tevreden! Ik heb in het begin wel behoorlijk zitten stoeien met de instellingen om het geluid naar wens te krijgen. Audyssey zette zowel mijn front- en center-speaker op large en subwoofer mode op LFE+main, maar dat zorgde voor veel te veel bas. Ik heb nu alle speakers op small gezet, subwoofer mode op LFE en crossover-freqs 10Hz boven de minimum-waarden van Teufel. Hoe is jouw ervaring en hoe heb jij de speakers ingesteld?
Groetjes, De Loer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
Hallo @De_Loer ,
Inmiddels heb ik het aangesloten.
Ik heb juist de sub woofer op LFE + main gezet, want ik mist juist heel erg de bas in mijn muziek. Dit komt wss ook omdat ik de subwoofer een beetje heb weggestopt. ik heb nog niet met crosover-freqs gedaan, maar dat lijkt me nog niet echt nodig. Door mijn opstelling staan mijn surround speakers op de bank zelf, en als je in een hoekje zit heb je de speaker recht in je oor. Dus die wil ik nog wat gaan verlagen. Maar al om al ben ik erg erg tevreden mee. Hij werkt ook goed samen met mijn PC. Als ik schakel tussen de netflix app en een game op mijn PC, dan schakelt hij automatisch over op het goede kanaal. Ook erg fijn dat ik alles met mijn telefoon kan benienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@De_Loer @Shafy Je kan dyn eq aanzetten dan krijg je meer bas bij lagere volumes, je oren zijn ongevoelig voor lage tonen die moeten in verhouding steeds harder staan bij lage volumes.
Dyn eq is daar voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
@Shafy, audyssey is n mooie basis om vanuit daar te gaan sleutelen. Zie de apparatuur die ik gebruik in mn handtekening. Ik heb alle speakers op 0db staan en mn center speaker op +3db. Alle speakers op small. Ik gebruik de volgende instellingen die ik het fijnst vind klinken: audyssey multi eq xt: L/R bypass, dyn eq: aan, dyn volume: light. Voornamelijk met films en games vind ik dit het lekkerst klinken. Met muziek ligt het er n beetje aan. Alles is wat meer aangezet, dus met muziek word ik daar sneller luistermoe van en speel ik ook vaak in pure direct, waarbij de sub meespeelt (LFE+main). Met bovenstaande audyssey settings is de sub veel meer aanwezig. Het is net wat je prettig vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 12-05-2020 19:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1